اشتباهات رایج در هنگام رژ لب زدن

تاريخ : 7 دی

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

اشتباهات رایج در هنگام رژ لب زدن

اشتباهات رایج در هنگام رژ لب زدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

اشتباهاتی که هنگام رژ لب زدن مرتکب می‌شویم

آرایش صورت بدون رژ لب تکمیل نخواهد شد اما اگر اصول درست رژ لب زدن را ندانیم، تمام زحمات مان بر باد خواهد رفت. بسیاری از خانم ها فکر می کنند که رژ لب زدن کار ساده ای است: رژ را روی لبان مان می کشیم و تمام! اما موضوع به این سادگی هم که آنها فکر می کنند نیست. بسیاری از خانم ها هنگام رژ لب زدن اشتباهاتی را مرتکب می شوند که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم تا شما نیز از آنها اجتناب کنید.

 

نکشیدن خط لب 

اگر دوست ندارید که رژ از لبان تان بیرون بزند و دور لب تان پخش شود، خط لب را فراموش نکنید. زدن خط لب باعث می شود که رژ لب به لبان تان بچسبد. اما چیزی که باید به آن دقت کنید رنگ خط لب است. بهترین انتخاب رنگ برای خط لب، رنگی است که یک درجه از رنگ رژ لب تان تیره تر باشد. با این ترفند لب های شما حجیم تر نیز به نظر می آید، بدون آنکه توی ذوق بزند.

 

کشیدن خط لب بالاتر از لب ها 

آیا می دانید چه چیزی بدتر از خط لب نکشیدن است؟ خط لب اشتباه کشیدن!  اگر چه خط لب می تواند زیبایی چهره شما را دو چندان کند اما اگر این کار را به درستی انجام ندهید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید.

 

برخی از خانم ها برای این که لبان شان حجیم تر جلوه کند، خط لب را بالاتر از لبان شان می کشند. این کار چهره شما را از حالت طبیعی خارج کرده و بدتر توی ذوق می زند. بنابراین کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا کانسیلری بردارید و به دور لبان تان بزنید. سپس با یک شت روی آن بکشید تا کاملا پخش شود. پس از آن خط لب را بردارید و به دور لبان تان بکشید. اگر می خواهید لبان تان حجیم تر به نظر آید، وسط لب های پایینی تان را با سایه ای هایلایت بزنید. در این شرایط دیگر نیازی به کشیدن خط لب بیرون از لبان تان نیست.

 

استفاده بیش از حد از برق لب 

درست است، شما می توانید به کمک برق لب به لب هایتان حجم دهید اما زیاده روی در این کار نتیجه ای معکوس دارد و از زیبایی صورت تان می کاهد. علاوه بر حجیم تر کردن لب ها، برق لب برای تثبیت رژ لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این شرایط هم باید تنها مقدار کمی از برق لب را به لبان تان بزنید، در غیر این صورت با رژ لب تان ترکیب شده و چهره شما را آشفته و نامرتب نشان می دهد.

 

عدم لایه برداری  

برخی از خانم ها برای از بین بردن خشکی لب هایشان، از رژ یا برق لب استفاده می کنند در حالی که آنها با این کار در واقع خشکی و ترک های لبانشان را شدت می دهند. از آنجا که رژ لب گزینه خوبی برای نرم کردن لب ها نیست، قبل از زدن آن باید لایه برداری کنید. برای از بین بردن سلول های مرده پوست یک اسکراب مرطوب کننده می تواند کارساز باشد.

 

استفاده از رژ لب های خشک 

این بار قبل از خرید رژ لب به خشکی یا مرطوب بودن آن نیز دقت کنید. به بیان دیگر، به دنبال رژهایی باشید که از روغن های طبیعی ساخته شده اند. بهترین نوع رژ لب آنهایی است که شامل روغن های طبیعی چون روغن نارگیل، درخت روغن قلم، انبه و موادی چون ویتامین ای و اسید هیالورونیک هستند.

 

استفاده از رژ لب پس از لیپ استیک 

برخلاف عقیده بسیاری از خانم ها، نباید بلافاصله پس از لیپ استیک، رژ لب زد. در واقع با این کار شما لیپ استیک و رژ لب تان را با هم مخلوط کرده اید که خوب از آب در نمی آید. شما باید لیپ استیک را در اولین مرحله از آرایش به لبان تان بزنید و سپس در مرحله آخر، یعنی پس از اتمام آرایش کل صورت تان، رژ لب را به آن بیافزایید. با این شیوه لیپ استیک به خوبی روی لب هایتان خشک و رطوبت آن نیز جذب شده و دیگر با رژ لب تان ترکیب نخواهد شد.

 

تثبیت نکردن رژ لب در مرحله نهایی 

پس از آن که تمام مراحل رژ لب زدن را به درستی دنبال کرده اید، حال نوبت تثبیت رژ لب تان است. برای این کار در مرحله آخر باید دستمالی بگیرید و آن را به آرامی روی لب هایتان بفشارید. با این کار نه تنها رژ لب در مدت زمان بیشتری روی لب هاتان باقی خواهد ماند بلکه دیگر نگران رژی شدن دندان هایتان نیز نخواهید بود.

 

انتخاب اشتباه رنگ رژ لب 

رژ لبی که می زنید به مقدار زیادی به تن رنگ پوست صورت و کرم پودرتان بستگی دارد. اگر رنگ رژ لب تان را درست انتخاب نکنید، چهره شما نه تنها زیباتر نشده بلکه بی روح و مصنوعی نیز به نظر می آید. طبق نظر کارشناسان، برای پوست های زرد، دنبال رنگ های گرم تر و برای پوست های صورتی، به دنبال رژهایی با ته رنگ آبی و بنفش باشید. آنهایی که پوست گندمی دارند نیز می توانند هر رنگ رژی بزنند.

 

مناسب نبودن رنگ رژ با موقعیت های گوناگون 

یکی از خوبی های رژ لب تنوع رنگی بسیار بالای آن است، اما آیا می توان هر رنگی که دوست داریم را برای موقعیت های مختلف به لبان مان بزنیم. خیر! هر رنگ موقعیت خاصی را می طلبد. به عنوان مثال رژ لب قرمز برای محیط های کاری انتخاب مناسبی نیست. بنابراین قبل از این که رژ را به لبان تان بزنید، به موقعیتی که می خواهید در آن قرار گیرید، خوب فکر کنید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي