استفاده از ادرار انسان برای شارژ گوشی سامسونگ

تاريخ : 25 مرداد

همه ما گوشی های همراه خود را به یک شکل شارژ می کنیم. جالبتر اینکه همه ما به یک شکل اجابت مزاج می کنیم! همین دو نکته ساده اساس کار محققین دانشگاه وست انگلند و بریستول برای تحقیق بر روی امکان شارژ گوشی تلفن همراه با استفاده از ادرار انسان بود! این تکنولوژی با عنوان سلول­های سوختی میکروبی شناخته می شود.

استفاده از ادرار انسان برای شارژ گوشی سامسونگ, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ در این پروژه محققین از ادرار انسان برای شارژ مجموعه ای از سلول های سوخت میکروبی استفاده کردند و با این کار توانستند یک گوشی موبایل سامسونگ را شارژ کنند. البته مدل این گوشی را لو ندادند!

دکتر لوانیس لروپولوس که بر روی این پروژه کار می کند می گوید: «تا با حال در دنیا کسی با استفاده از ادرار انسان گوشی خود را شارژ نکرده است. ما از این کشف خود هیجان زده هستیم! ما می توانیم مطمئن باشیم این منبع انرژی هیچ گاه به پایان نمی رسد!»

میزان شارژ گوشی مذکور با استفاده از این روش برای ارسال پیام کوتاه، گشت و گذار در اینترنت و برقراری یک تماس تلفنی کوتاه کافی بود. محققین در حال بهینه سازی این تکنولوژی هستند تا بتوان با استفاده از این روش تماس های تلفنی طولانی تر و کارهای سنگین تری را نیز انجام داد.

محققین آرزو دارند که در آینده بتوانند این تکنولوژی را در حمام ها و دستشویی ها استفاده کرده و با استفاده از ادرار انسان انرژی برقی مورد نیاز چراغ ها، دوش ها و سایر وسایل برقی را تامین کنند. همچنین ساخت یک توالت هوشمند که بتواند ادرار انسان را بازیافت کند، از برنامه های آتی این محققین است.

منبع: worldit.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي