استعفا رئیس باشگاه بارسلونا

انتقاد‌ها از “ساندرو راسل” درباره قیمت خرید “نیمار” باعث شد تا رئیس باشگاه بارسلونا با استعفا از سمت خود به نوعی به این انتقادات واکنش نشان دهد.

استعفا رئیس باشگاه بارسلونا

بارسلونا در فصل نقل‌و انتقالات سال گذشته میلادی موفق شد نیمار را از سانتوس برزیل به خدمت بگیرد. این باشگاه رقم پرداختی به نیمار را 57 میلیون یورو اعلام کرده بود اما روزنامه “ال‌موندو دپورتیوو” مدعی شد لاپورتا برای به خدمت گرفتن نیمار 95 میلیون یورو هزینه کرده است و به همین خاطر دادگاه ساندرو راسل را فراخوانده است تا درباره این موضوع از خود دفاع کند.

ساندرو روسل رئیس باشگاه بارسلونا شب گذشته در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که به طور رسمی از سمت ریاست باشگاه بارسلونا استعفا داده است. دلیل اصلی این استعفا، اتهاماتی است که به راسل در پرونده انتقال نیمار به بارسلونا و سوء استفاده او از منابع مالی باشگاه وارد شده است. “جوزپه ماریا بارتومئو” و “خاویر فائوس” امروز در خانه راسل با او دیدار کردند و جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند. ساندرو راسل از سال 2010 و پس از خوان لاپورتا ریاست این باشگاه را بر عهده گرفت.

راسل با این وجود در کنفرانس خبری خود بار دیگر دیگر خرید کرد قیمت خرید نیمار همان قیمتی بوده است که باشگاه پیش از این اعلام کرده است و گفت: در روزهای اخیر انتقادات بی‌رحمانه‌ای از من شده است. تاکید می‌کنم که هرچه در انتقال نیمار پیش آمد کاملا صحیح بود. باشگاه همیشه باید چهره‌ای داشته باشد که بتوان از آن دفاع کرد. برخی چیزها باید محرمانه باشد و این مهم است و دلیلی ندارد که رسانه‌ای شود. اگر ما محرمانه بودن بعضی مسائل را نپذیریم باشگاه آسیب خواهد دید. دوست نداریم تا تصویر باشگاه خراب شود.

رئیس پیشین باشگاه بارسلونا در ادامه درباره کارنامه‌اش در این تیم گفت: ما در این چند سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و دوبار هم لیگ اسپانیا شدیم تا قدرت مان را در سطح جهان نشان دهیم. البته تیم‌های دیگرمان نیز غیر از فوتبال به موفقیت‌های زیادی دست یافتند. کافی است به گل “رونالدینیو” در پاریس، گل‌های “مسی”، بازی رم و بازی لندن فکر کنید. ما افتخار می‌کنیم که می‌بینیم خیلی از بهترین بازیکنان دنیا در بارسلونا بازی می‌کنند.

او از سال 2010 ریاست باشگاه بارسلونا را بر عهده داشت.

قرار است بارتومئو تا سال 2016 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشته باشد. او در اولین کنفرانس خبری خود اعلام کرد موضع باشگاه در حملات قضایی بسیار سرسختانه خواهد بود. او همچنین درباره اولویت باشگاه بارسلونا نیز گفت: آینده ورزشگاه نوکمپ اولویت ماست. در چند ماه آینده تکلیف آن را روشن خواهیم کرد. اکنون در بهترین دوره در تاریخ باشگاه به سر می‌بریم.

 

منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه