استخر، خطر این بیماری را در کودکان افزایش می دهد

تاريخ : 12 شهریور

محققان اروپایی با بررسی تعدادی کودک ۱۳ و ۱۴ ساله اروپایی دریافتند که وجود استخرهای کلردار در محل زندگی این کودکان باعث می‌شود، درصد آسم و گرفتگی سینه در آنها افزایش یابد.
استخر، خطر این بیماری را در کودکان افزایش می دهد, پورتال خبری فرهنگی گهر
تحقیقاتی که در مجله “پزشکی حرفه‌ای و زیست محیطی ” منتشر شد، نشان داده است، شروع آسم و گرفتگی سینه در کودکانی که از استخر استفاده می‌کنند، دو تا سه درصد افزایش داشته است. جمعیت این کودکان ۱۰۰ هزار نفر در کل اروپا است.

محققان میزان گرفتگی سینه، آسم ، ورم غشای مخاطی بینی و اگزما را اندازه گیری کردند. در این مطالعات ۱۹۰ هزار نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله از ۲۱ کشور اروپایی مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین میزان کلر در آب استخرهایی که این کودکان از آنها استفاده می‌کردند نیز بررسی شد.

بعد از بررسی فاکتورهای موثر احتمالی مانند محصولات داخلی، آب و هوا، ارتفاع مکان زندگی مشخص شد میزان کلر استفاده شده در استخرها و میزان استفاده افراد از استخر در آمار آسم و گرفتگی سینه موثر است.

با وجود هر استخر کلردار در یک منطقه حدود ۳.۳۹ درصد به میزان گرفتگی سینه در نوجوانان آن منطقه اضافه شد و میزان آسم نیز ۲.۳۷ درصد افزایش یافت. محققان معتقدند بالا رفتن میزان آسم به وجود کلر در آب استخر مرتبط است.

محققان توصیه‌ کرده‌اند که استخرها میزان کلر متعادل‌تری مصرف کنند و هوای استخر را خوب تهویه کنند، زیرا کلر به سلامت دستگاه تنفسی کودکان ضرر می‌زند.

 منبع: isna.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي