استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ + اعلام نتایج استخدام آموزش و پرورش تا دو هفته آینده

دسته بندي : en gahar
تاريخ : 16 مهر
فهرست مطالب
[پنهان]
[نمایش]

[ad_1]

آخرین آگهی های استخدام در سراسر کشور

باشگاه خبرنگاران : مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از سهم این شهر در آزمون استخدامی صرفا در رشته‌های فنی در سمت هنر آموز مرد خبر داد.

اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سهم شهر تهران در به خدمت گرفتن نیروهای پذیرفته شده از آزمون استخدامی پیش رو گفت: در این مورد، شهر تهران مشمول این آزمون نیست و فقط بیش از ۴۰ نفر در رشته‌های فنی در جنسیت مرد به عنوان هنرآموز پذیرش خواهد شد.
وی در ادامه افزود: درحال حاضر منتظر ثبت نام و برگزاری آزمون هستیم که بعد از این فرآیند هم پذیرفته شدگان در دانشگاه شهید رجایی ثبت نام کرده و مشغول گذراندن دوره می‌شوند.
چهاربند درباره کمبود نیرو در شهر تهران هم خاطر نشان کرد: نیاز به دبیر مرد در دوره دوم متوسطه و خانم و آقا در مقطع ابتدایی در شهر تهران وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر در طی نقل و انتقالات به شهر تهران منتقل شده‌اند، تصریح کرد: این کمبود نیرو از طریق افراد منتقل شده جبران می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص ساماندهی و توزیع این نیروها خاطر نشان کرد: در مناطق حاشیه تهران، شامل منطقه ۸ بخش مرکزی پردیس، مناطق۱۹، ۱۸‌، ۱۶ و ۱۵ توزیع نیرو انجام می‌شود.

 

شرایط جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴

خبرگزاری تسنیم: نوشت: وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ گفت: در این زمینه براساس نیازمان به رشته و جنسیت افراد اقدام می‌کنیم و اگر در منطقه‌ای نیازی داشته باشیم اقدام به جذب نیروهای حق‌التدریس خواهیم کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رفاهی، آموزشی توحید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در گذشته دبیرستان دخترانه بوده است اما به این جمع‌بندی رسیدیم تا آن را تبدیل به مرکز رفاهی برای اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که در گذشته در این مدرسه تحصیل می‌کردند به وجود نیامده است چرا که تعداد دانش‌آموزان این مدرسه اندک بود و در مدارس اطراف ساماندهی شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی گفت: مشکل عینک حل شده است و در خصوص دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان طرف قرارداد بادانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی، تلاش می‌شود تا مشکلات حل شود.

وضعیت جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش

فانی در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش عنوان کرد: در این زمینه براساس نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز آموزش و پرورش به رشته و جنسیت‌های موجود. در گذشته نیز برای جذب نیروهای حق‌التدریس همین اقدام انجام می‌شد و امسال نیز اگر در منطقه‌ای به نیرو نیاز داشته باشیم با توجه به رشته و جنسیت افراد از آن‌ها به عنوان حق‌التدریس استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همان طور که در قانون مصوب مجلس نیز آمده برحسب نیاز آموزش و پرورش وجود دارد و ما برای جذب نیروهای حق‌التدریس براساس نیازمان اقدام می‌کنیم و فعلا آمار دقیقی نداریم که در مناطق مختلف به چه تعداد نیروی حق‌التدریس نیاز داریم.

فانی در خصوص توزیع شیر در مدارس بیان کرد: از اول مهر‌ در دوره ابتدایی و متوسطه اول توزیع شیر را خواهیم داشت و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توزیع ۷۰ نوبت شیر در مدارس اختصاص یافته است.

وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته و اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده و برنامه‌ریزی خود را انجام دادهیم که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سرانه مدارس افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای گاز به عنوان سرانه به مدارس اختصاص می‌یابد که تلاش می‌کنیم آن را دریافت کنیم.

فانی در خصوص سرانجام زنگ انشا‌ و کتابخوانی در مدارس گفت: مهر‌ سال ۹۲، رئیس‌جمهور در مراسم بازگشایی مدارس بر موضوع انشا و کتابخوانی در مدارس تاکید کرد که در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم که می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی اشاره کرد که این روند نیز امسال ادامه خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 

خبر ۴ شهریور ۹۴ – اشتغال ۱۶ هزار و ۸۶ کارمند در آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

 استخدام دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور سال ۹۳

 اعلام نتایج استخدام آموزش و پرورش تا دو هفته آینده

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اوخر مهر ماه سال جاری اعلام کرد.
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
به گزارش افکارخبر، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: بر اساس صحبت‌های انجام شده با سازمان سنجش و قرارداد منعقد شده، اواخر مهر ماه زمان اعلام نتایج است.

وی افزود: سازمان سنجش به آموزش و پرورش اعلام کرد که اواخر مهر ماه حداکثر زمان برای مشخص شدن نتایج آزمون استخدامی است و در صورت امکان، این کار زودتر انجام می‌شود.

بطحایی ادامه داد: اگر نتایج سریع‌تر اعلام شود، کار مصاحبه و گزینش انجام خواهد شد تا دانشجویان پذیرفته شده، سال تحصیلی خود را سریع‌تر آغاز کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سریعاً به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؟»، خاطرنشان کرد: خیر، احکام استخدامی این دسته از افراد پس از اتمام تحصیلات، یعنی از مهر ۹۵ صادر خواهد شد.

بطحایی افزود: این یکسال که دوره آموزشی را سپری می‌کنند جز سنوات خدمت آنها محاسبه نمی‌شود و تعهد خدمت از آنها گرفته نمی‌شود و افرادی که این دوره آموزشی را با موفقیت سپری کنند به استخدام پیمانی آموزش و پرورش در خواهند آمد.

خبر ۴ مهر ۹۴ – بازگرداندن وجوه پرداختی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران : به گزارش سایت خبری تحلیلی ۹ صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص استرداد وجوه پرداختی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش که تابستان امسال برگزار شد، گفت: برخی افراد با توجه به اینکه اطلاعات به آنها دیر رسیده است یا در تطبیق وضعیت خود و شرایط آزمون اشتباه کرده‌اند‌، درنتیجه امکان شرکت در آزمون را ندارند اما ثبت نام را به طور کامل انجام داده‌اند و وجه درخواست شده را نیز پرداخت کرده‌اند که برای افرادی با چنین شرایط، مکاتباتی انجام شده تا وجوه پرداختی این افراد به خودشان بازگردانده شود.
وی در ادامه درباره زمان این فرآیند خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت  آموزش و پرورش و مسئولین ذیربط وجوه دریافت شده به افراد واجد شرایط این طرح در زمانی مشخص و هماهنگ شده بازگردانده می شود.

جزئیات استخدام در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام و ورود ۱۰ هزار نفر به آموزش و پرورش، گفت: پنج هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و پنج هزار نفر از طریق کنکور سراسری از مهر امسال وارد آموزش و پرورش می شوند.

معاون توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام و ورود ۱۰ هزار نفر به آموزش و پرورش، گفت: پنج هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و پنج هزار نفر از طریق کنکور سراسری از مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش اعتدال به نقل از فارس، محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا به غیر از نفراتی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند، امکان جذب در این دستگاه از طریق دیگر وجود دارد؟»، اظهار داشت: بله، امسال در مهر از دو طریق، ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش خواهیم داشت.

وی افزود: روش نخست پنج هزار نفری هستند که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و از طریق آزمون استخدامی پذیرش می‌شوند و پس از آن یکسال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند و از مهر سال ۱۳۹۵ استخدام پیمانی آموزش و پرورش می‌شوند.

بطحایی به روش دومی که قرار است تعدادی نیرو جذب آموزش و پرورش شود اشاره و خاطرنشان کرد: روش دوم رویه سابقی است که از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شد که این کار ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال نیز پنج هزار نیرو از طریق کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم هستند از مهر ماه جذب آموزش و پرورش شده و به مدت چهار سال در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل و آموزش خواهند پرداخت.

وی گفت: این افراد از وقتی که وارد آموزش و پرورش شوند استخدام می‌شوند و حقوق آنها نیز برقرار خواهد شد.

آزمون در تاریخ ۲۷ شهریور ماه سال ۹۴ برگزار شد

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی تیم وب سایت استخدام، برای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۴ به اطلاع می رسانیم :
  • تمام اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل : زمان اعلام نتایج آزمون، زمان مصاحبه، دفترچه سوالات آزمون و … به محض اعلام در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.
  • کاربران عزیز لطفا تجربیات خود را در مورد سوالات آزمون و … در دیدگاههای همین صفحه به اطلاع دوستان خود رسانده و با هم تبادل اطلاعات نمایید.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره‌ تاريخ پرينت كارت و زمان‌ برگزاري آزمون استخدام پيماني در مشاغل آموزشي وزارت آموزش و پرورش- سال ۱۳۹۴

ضمن آرزوي موفقيت براي داوطلباني كه در آزمون استخدام پيماني مشاغل آموزشي وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ ثبت‌نام نموده‌اند بدين وسیله به اطلاع کليه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذكور مي‌رساند آزمون کليه داوطلبان در صبح روز جمعه مورخ ۹۴/۶/۲۷ در ۶۲ شهرستان (مرکز استان و برخی شهرستانها) به شرح مندرج در جدول شماره ۱ اين اطلاعيه برگزار مي‌گردد. نظر اين داوطلبان را به موارد ذيل معطوف مي دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون 

كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه مورخ ۹۴/۶/۲۴ براي مشاهده و پرينت بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي شركت‌ در آزمون‌، براي شركت در جلسه امتحان بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به پايگاه اطلاع رساني مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌اي (نام، نام‌خانوادگي، كد ملي، سال تولد و …) و يا اطلاعات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد پيگيري و …) از كارت شركت در آزمون خود يك نسخه پرينت تهيه و براساس آدرس و زمان تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زير اقدام نمايند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ (شامل نام خانوادگي، نام، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملي، دين، سهميه، مربي پيش دبستاني، نيروي خريد خدمات آموزشي، فرزند همكار فرهنگي، داوطلب بومي، عنوان شهر يا بخش بومي، مقطع تحصيلي، عنوان رشته تحصيلي، تاريخ فارغ التحصيلي، معدل آخرين مدرك تحصيلي و عنوان شغل محل) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ ۹۴/۶/۲۷ منحصراً به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند و در صورتيكه نسبت به بندهاي ۳، ۸ و ۱۹ (جنس، معلوليت و عنوان شغل انتخابي) تفاوتي مشاهده نمودند ضروري است مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمايند.

۲ـ چنانچه عكس الصاقي به كارت ورودي داوطلب با چهره وي مغايرت داشته باشد لازم است شخص داوطلب همراه با دو قطعه عكس و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار براي اصلاح كارت، مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمايند. در غير اين صورت فرد به عنوان متخلّف تلقي و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.

۳- چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب فاقد عكس مي باشد و يا چنانچه عكس روي كارت وي داراي اشكالاتي از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عكس و يا اشتباه عكس مي باشد ضروري است ضمن همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، ۲ قطعه عكس ۴ ×۳ و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمايند. موضوع را پيگيري نموده تا مشكل برطرف گردد.

ضمناً ساير اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود داوطلب تكميل گرديده، در نظر گرفته شده است.

تذكر: داوطلبان براي آگاهي بيشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنماي شركت در آزمون كه بر روي پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار دارد پرينت تهيه و نسبت به مطالعه دقيق آن اقدام نمايند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون 

نماينده سازمان سنجش در روزهاي چهارشنبه ۹۴/۶/۲۵ و پنجشنبه ۹۴/۶/۲۶ صبح از ساعت ۸:۰۰ الي ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الي ۱۸:۰۰ در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. براي اطلاع آن دسته از داوطلباني كه براساس توضيحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماينده رفع نقص كارت سازمان مي گردند، آدرس و محل تشكيل باجه رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون به شرح جدول شماره ۲ مي‌باشد.

 

د‍ ـ تذكرهاي‌ مهم‌ 

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون‌، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار الزامي است.

۲- فرآيند برگزاري آزمون از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سي دقيقه‌) صبح روز جمعه ۹۴/۶/۲۷ آغاز مي‌گردد.

۳- در ورودي ِحوزه هاي امتحاني رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهاي ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحاني حاضر باشند.

۴- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد.

۵- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحاني ماهيتاً از مصاديق تخلّف و تقلّب محسوب ميگردد و با داوطلبان متخلف برابر با قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري رسيدگي و برخورد خواهد شد.

۶- داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، پيجر، تلفن همراه، جزوه، كتاب، ماشين‌حساب، هرگونه نت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند. بديهي است كه به همراه داشتن هر كدام از وسايل مندرج در اين بند به عنوان تقلب و تخلف تلقي و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۷- با توجه به اينكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كيفي حوزه هاي برگزاري آزمون، نياز به نظرات شما به عنوان معتبرترين منبع اخذ داده و اطلاعات براي ارزيابي حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكميل نمودن پرسشنامه ارزيابي حوزه امتحاني خود در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ از تاريخ ۹۴/۶/۲۷ لغايت ۹۴/۷/۲ بصورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان اقدام نمائيد.

 

ه‍ – قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري

ماده ۵- تخلفات و جرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.

ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

۱- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

۲- تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سئوال براي تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.

د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون براي پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غير مجاز از آنها.

و- هرگونه تغيير غيرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشاي سئوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح- خريد يا فروش سئوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سئوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

ماده ۶- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازات هاي زير را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذي ربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (۵): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.

تبصره- آراي هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريا ل تا يك ميليارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.

ماده ۸– ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد، موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.

ماده ۹- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازات هاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت مؤسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود، و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرت هاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي است.

ماده ۱۲- هر مؤسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشاركت داشته باشد، مجوز تأسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسؤول آنها، علاوه بر محروميت دائمي از تأسيس و اداره اين گونه مراكز، به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند، و چنانچه مؤسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مديران مسؤول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذي ربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.

در خاتمه اضافه مي‌نمايد كه داوطلبان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را در اين خصوص از اين تاريخ لغايت روز پنج شنبه ۹۴/۶/۲۶ همه روزه بغير از ايام تعطيل و در وقت اداري با بخش پاسخگويي اينترنتي اين سازمان و يا شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳ در ميان بگذارند.

دريافت فايل جداول مربوط به شهرستانهاي محل برگزاري آزمون و نشاني باجه هاي رفع نقص احتمالي كارت شركت در آزمون استخدامي پيماني در مشاغل آموزشي وزارت آموزش و پرورش سال ۹۴ فرمت PDF
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

خبرگزاری خبرآنلاین : مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری قطعی دومین آزمون استخدامی سراسری دستگاه های دولتی در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به سوال یکی از کاربران که در مورد زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش پرسیده بود گفت: با توجه به این که این آزمون در روز ۲۷ شهریورماه برگزار می شود، کارت سه روز قبل یعنی در تاریخ ۲۴ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و قابل مشاهده و دریافت است.
او در پاسخ به کاربر دیگری که گفته بود ” چرا با توجه به این که کنکور چند روز زودتر برگزار شد اما نتیجه ها مثل همیشه و حتی دیر اعلام شد؟” به خبرآنلاین گفت: برای کلیه رشته های هنر که نیمه متمرکز بودند و قبلا چند برابر ظرفیت اعلام می شدند و معمولا بعد از جواب نهایی در شهریور، برای ازمون تشریحی از داوطلبانشان دعوت می شد، در آزمون سراسری ۹۴ سازو کار دیگری اندیشیده شد که تمامی آزمون های تشریحی هم قبل از مهر انجام شود و نتیجه ی آن سریعتر بیاید. با برنامه ریزی و تلاش سازمان سنجش آزمون های تشریحی را برگزار و نتیجه قبول شدگان گروه هنر را هم همزمان با سایرین اعلام کردیم.
او ادامه داد: این پروسه کمی وقت گیر بود ولی برای داوطلبان این حسن را داشت که بتوانند در ترم مهرماه به دانشگاه بروند در حالی که تا پیش از این، به دلیل طولانی بودن پروسه پذیرش و آزمون تشریحی، برای ترم بهمن می توانستند ثبت نام کنند.
این مقام مسئول در سازمان سنجش در پایان از برگزاری قطعی آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: هنوز زمان برگزاری این آزمون اعلام نشده ولی قطعا در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

خبر ۱۸ شهریو ر ۹۴: تبدیل وضعیت ۴۸۷۶ مربی حق‌التدریس به پیمانی
معاون امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از تبدیل وضعیت ۴ هزار و ۸۷۶ مربی از حق‌التدریسی به پیمانی در این سازمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامحسین خوش‌بین پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مصاحبه علمی تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در سنندج اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۷۶ نفر ظرفیت برای تبدیل وضعیت مربیان از حق‌التدریسی به پیمانی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد که سهم استان کردستان از این تعداد ۱۶۰ نفر است.
معاون امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نیروها در سه دسته پیمانی، قراردادی و حق‌التدریس در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به فعالیت مشغول هستند.
وی با بیان اینکه آزمون در دو بخش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش کتبی تخصصی این آزمون برگزار شده و در بخش مصاحبه نیز افراد باید دارای شرایط خاصی اعم از بومی بودن، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط باشند.
به گفته معاون امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، هر یک سال سابقه تدریس برای داوطلبان به عنوان امتیاز محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: طبق زمان‌بندی صورت گرفته، انجام مصاحبه‌ها در سطح کشور تا ۱۵ مهرماه انجام و پس از طی مراحل اداری و گزینش تا بهمن ماه احکام پذیرفته شدگان صادر می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان نیز در گفت‌وگو با فارس از برگزاری مصاحبه علمی ۱۱۶ نفر از مربیان حق‌التدریس این اداره کل جهت تبدیل وضعیت به پیمانی خبرداد و اظهار کرد: مصاحبه علمی تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از روز گذشته در استان آغاز شده است.
سیدجمیل احمدی تصریح کرد: در مصاحبه علمی و تخصصی تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان که دو روز متوالی در این اداره کل با حضور خوش بین معاون امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کارشناسان سازمان، مربیان مصاحبه‌گر از سایر استان‌ها، روانشناسان و نماینده گزینش انجام می‌شود ۱۱۶ نفر در ۱۶ رشته، مورد مصاحبه علمی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 اولویت پایین شهر تهران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران : مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از سهم این شهر در آزمون استخدامی صرفا در رشته‌های فنی در سمت هنر آموز مرد خبر داد.

اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سهم شهر تهران در به خدمت گرفتن نیروهای پذیرفته شده از آزمون استخدامی پیش رو گفت: در این مورد، شهر تهران مشمول این آزمون نیست و فقط بیش از ۴۰ نفر در رشته‌های فنی در جنسیت مرد به عنوان هنرآموز پذیرش خواهد شد.
وی در ادامه افزود: درحال حاضر منتظر ثبت نام و برگزاری آزمون هستیم که بعد از این فرآیند هم پذیرفته شدگان در دانشگاه شهید رجایی ثبت نام کرده و مشغول گذراندن دوره می‌شوند.
چهاربند درباره کمبود نیرو در شهر تهران هم خاطر نشان کرد: نیاز به دبیر مرد در دوره دوم متوسطه و خانم و آقا در مقطع ابتدایی در شهر تهران وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر در طی نقل و انتقالات به شهر تهران منتقل شده‌اند، تصریح کرد: این کمبود نیرو از طریق افراد منتقل شده جبران می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص ساماندهی و توزیع این نیروها خاطر نشان کرد: در مناطق حاشیه تهران، شامل منطقه ۸ بخش مرکزی پردیس، مناطق۱۹، ۱۸‌، ۱۶ و ۱۵ توزیع نیرو انجام می‌شود.

 

شرایط جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴

خبرگزاری تسنیم: نوشت: وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ گفت: در این زمینه براساس نیازمان به رشته و جنسیت افراد اقدام می‌کنیم و اگر در منطقه‌ای نیازی داشته باشیم اقدام به جذب نیروهای حق‌التدریس خواهیم کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رفاهی، آموزشی توحید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در گذشته دبیرستان دخترانه بوده است اما به این جمع‌بندی رسیدیم تا آن را تبدیل به مرکز رفاهی برای اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که در گذشته در این مدرسه تحصیل می‌کردند به وجود نیامده است چرا که تعداد دانش‌آموزان این مدرسه اندک بود و در مدارس اطراف ساماندهی شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی گفت: مشکل عینک حل شده است و در خصوص دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان طرف قرارداد بادانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی، تلاش می‌شود تا مشکلات حل شود.

وضعیت جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش

فانی در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ در آموزش و پرورش عنوان کرد: در این زمینه براساس نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز آموزش و پرورش به رشته و جنسیت‌های موجود. در گذشته نیز برای جذب نیروهای حق‌التدریس همین اقدام انجام می‌شد و امسال نیز اگر در منطقه‌ای به نیرو نیاز داشته باشیم با توجه به رشته و جنسیت افراد از آن‌ها به عنوان حق‌التدریس استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همان طور که در قانون مصوب مجلس نیز آمده برحسب نیاز آموزش و پرورش وجود دارد و ما برای جذب نیروهای حق‌التدریس براساس نیازمان اقدام می‌کنیم و فعلا آمار دقیقی نداریم که در مناطق مختلف به چه تعداد نیروی حق‌التدریس نیاز داریم.

فانی در خصوص توزیع شیر در مدارس بیان کرد: از اول مهر‌ در دوره ابتدایی و متوسطه اول توزیع شیر را خواهیم داشت و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توزیع ۷۰ نوبت شیر در مدارس اختصاص یافته است.

وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته و اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده و برنامه‌ریزی خود را انجام دادهیم که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سرانه مدارس افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای گاز به عنوان سرانه به مدارس اختصاص می‌یابد که تلاش می‌کنیم آن را دریافت کنیم.

فانی در خصوص سرانجام زنگ انشا‌ و کتابخوانی در مدارس گفت: مهر‌ سال ۹۲، رئیس‌جمهور در مراسم بازگشایی مدارس بر موضوع انشا و کتابخوانی در مدارس تاکید کرد که در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم که می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی اشاره کرد که این روند نیز امسال ادامه خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 

خبر ۴ شهریور ۹۴ – اشتغال ۱۶ هزار و ۸۶ کارمند در آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری

خبرآنلاین : چهارمحال و بختیاری – براساس این گزارش بیشترین کارمندان آموزش و پرورش استان به ترتیب در مناطق آموزشی ناحیه ۲، لردگان و فارسان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل ازروابط عمومی اموزش وپرورش استان ، ۱۶ هزار و ۸۶ کارمند در آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری اشتغال به کار دارند.

از تعداد کل کارمندان آموزش و پرورش استان، یک هزار و ۹ نفر کارمند اداری هستند که در اداره کل و مناطق آموزشی هفده گانه استان مشغول به خدمت هستند.

از تعداد کل کارمندان آموزش و پرورش استان ۲۴ نفر دارای مدرک دکتری و یک هزار و ۴۴۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد دارند و در مجموع حدود ۹ درصد کارمندان آموزش و پرورش استان دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

همچنین از تعداد کل کارمندان آموزش و پرورش استان، ۷ هزار و ۶۴۱ بانوان فرهنگی هستندکه ۴۷.۵ درصد کل کارمندان آموزش و پرورش را تشکیل می دهند.

به طور میانگین هرسال ۴۵۰نفر از کارمندان آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند.

وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، براساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲- ۹۴/۲/۷ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حدود ۳۷۰۰ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندهای عمومی و تخصصی در تاریخ  ۹۴/۶/۲۷ طبق شرایط ذیل به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می نماید.

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

 

[box type=”note” align=”aligncenter” ]قبل از ثبت نام حتما این فایل را مطالعه نمایید ، جدول مشاغل -رشته ها و سایر موارد مورد نیاز این آزمون:

اطلاعيه سازمان مديريت و برنامه ريزي رياست جمهوري درخصوص استخدام پيماني در مشاغل آموزشي وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴[/box]

جدول زماني و نکات مهم

  • مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز پنجشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۴ لغايت روز ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۴ مي باشد
  • ويرايش اطلاعات ثبت نام : براي ويرايش اطلاعات از بخش مربوطه که در منوي سمت راست مي باشد اقدام نماييد.
  • توجه ويژه : در طي مراحل ثبت نام از کليک بر روي دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بيش از يک صفحه مرورگر بر روي کامپيوتر خود جدا خودداري نماييد.
  • توجه ويژه : در صورتي که در مراحل ثبت نام در سيستم به مشکلي برخورد کرديد، تمامي پنجره هاي مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز نماييد.
  • توجه ويژه : ثبت نام شما زماني تکميل گرديده که در مراحل ثبت نام از سيستم شماره پرونده ۶ رقمي  و کد پيگيري ثبت نام ۱۵ رقمي دريافت نماييد.
  • توجه ويژه : در صورتي که شماره پرونده يا کدپيگيري ثبت نام را فراموش کرديد، صرفا از طريق سامانه پاسخگويي جديد و پس از “عضويت در سايت/ورود به سيستم” از بخش درخواست جديد، آزمون استخدامي آموزش و پرورش سال ۱۳۹۴ را انتخاب کنيد و با انتخاب درخواست “دريافت شماره پرونده و کد پيگيري ثبت نام” و ارائه سريال ثبت نام، بلافاصله شماره پرونده و کد پيگيري را دريافت خواهيد کرد
  • توجه ويژه : جهت طرح سوال مي توانيد با شماره ۰۲۱۸۲۲۸۳۲۰۶ و ۰۲۱۸۲۲۸۳۲۱۱ تماس گرفته ويا از طريق سيستم پاسخگويي اقدام نماييد. ساعت پاسخ گويي تلفني از ساعت ۸:۰۰ صبح الي ۱۶:۰۰ بجز ايام تعطيل

توصيه‌هاي مهم به داوطلبان گرامي

  • ۱- داوطلبان بايد اطلاعیه راهنماي ثبت نام را بطور كامل مطالعه كرده باشند
  • ۲- داوطلبان لازم است در درج كد ملي، نام خانوادگي و نام، مشخصات شناسنامه‌اي، ارسال عكس و تمامي اطلاعات لازم ديگر دقت و توجه كافي به عمل آورند، بديهي است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.
  • ۳- در پايان ثبت‌نام اينترنتي تأييد صحت اطلاعات ارسالي به عهده شخص داوطلب مي‌باشد، لذا دقت و توجه كافي در اين خصوص به عمل آيد.
  • ۴- براي جلوگيري از مشكلات بعدي حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامي را به دقت بررسي نمايند.
  • ۵- داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كد پيگيري يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداري نمايند.
  • ۶- داوطلبان لازم است اطلاعات كارت اعتباري، شماره پرونده و كد پيگيري خود را تا اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري نمايند.
  • ۷- توصيه مي‌شود داوطلب فرايند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و كد پيگيري دريافتي از سايت را، نزد سايرين افشا نكند.

اطلاعیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری درخصوص استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴

وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مـورد نیـاز، براسـاس مجـوز شـماره ۱۳۵۳۲ – ۱۳۹۴/۲/۷ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری تعداد ۳۷۰۴ نفر، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون، توانمندهای عمومی، تخصصی و مصاحبه، متناسب با نیازهای واحدهای آموزشی (دخترانه و پسرانه) طبق شـرایط ذیل به صورت پیمانی درمشاغل آموزشی استخدام مینماید.
شرایط عمومی استخدام
– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
– حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس ۳۰ سال ، فوق لیسانس و بالاتر ۳۵ سال.
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانائی برای انجام کاری که استخدام می شوند. برابر ضوابط آموزش و پرورش که در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می گیرد.
– داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
– نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و یا ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام می باشد.

موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد
الف) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
ب) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای اجرایی از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشـتغال و حقـوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته اند، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها ( مدت خدمت سربازی مشمول این بند می باشد).
ج ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که دارای سوابق مورد تایید آمـوزش و پـرورش منطقـه محل خدمت می باشند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربـوط خواهد بود.

شرایط اختصاصی
۱-دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
۲-برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
۳-الزام به رعایت کلیه شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.

مراحل ثبت نام
۱-تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام (از روز پنجشنبه مورخ ۹۴/۵/۱۵ لغایت روز چهارشنبه ۹۴/۵/۲۱).
۲-فایل عکس اسکن شده.
۳-داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ )
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمی باشد. ضروری است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳ : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.

۳-پرداخت وجه ثبت نام
متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۵ لغایـت روز چهارشـنبه ۱۳۹۴/۵/۲۱ بـه سـایت سـازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ۴۸۰/۰۰۰ ریال به صـورت الکترونیکـی و یـا از طریـق کارتهای بانکی متصل به شبکهی شتاب، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نماینـد. (ایثـارگـران ۵۰ درصد مبلغ مذکور را میپردازند و فرزندان شاهد از پرداخت کل مبلغ مزبور معاف میباشند)
تذکر مهم : باتوجه به الزام پرداخت مبلغ مذکور به علت ثبتنام اینترنتی، واجدین شرایط (ایثارگران) میبایست مبلغ مذکور را واریز و پس از هماهنگی و تائید بنیاد شهید و امور ایثارگران، مبلغ واریزی به ایشان قابل اسـترداد خواهـد بود.

– لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمیگردد و متقاضیان بایـد درمهلـت تعیـین شـده نسـبت بـه ثبت نام اقدام و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبتنام کدرهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل اسـتخدام نـزد خـود نگهداری نمایند.

– به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

– هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان خواهد بود.

۴-مدارک ثبت نام
– داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارک ذیل باشد:
– آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
– کارت ملی.
– شناسنامه .
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
– مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت ازسازمان بهزیستی).
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد ذکر شده در بندهای الف، ب ج، د) بخش امتیازات و سـهمیه های قانونی .
– گواهی سوابق خدمت برای مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی به منظور محاسبه امتیـاز (موضـوع بنـد ۲ امتیازات و سهمیههای قانونی).

تذکر مهم :

– فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند .
– با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجـام مصـاحبه بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنـین اطلاعـات منـدرج در فرم ثبت نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و…)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون
آزمون در روز جمعه مورخ ۹۴/۶/۲۷ باتوجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، براساس شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که داوطلب آن را در تقاضانامه ثبت‌نامی درج خواهد نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون، بر روی کارت شرکت در آزمون، درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۶/۲۴ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد.
*به هریک از داوطلبان یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.

مواد آزمون عبارتند از
الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود
فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسی
معارف اسلامی
زبان انگلیسی عمومی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
هوش و توانمندی های ذهنی
آزمون به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

ب : مواد آزمون تخصصی

– مواد آزمون تخصصی مطابق جدول مواد آزمون تخصصی استخدامی خواهد بود.

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

امتیازات و سهمیه های قانونی

– صددرصد(۱۰۰ %) سهمیه های استخدامی در استانهای ایلام ، آذربایجان غربی ( به استثنای بخش مرکزی شهرستان ارومیه)، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و شهرستانهای جیرفت و کهنوج در استان کرمان به نیروهای بومی محل موردتقاضا اختصاص می یابد.
– در سایر استانها و مناطق امتیاز داوطلبان بومی شهرستان (دامنه پذیرش) با اعمـال ضـریب “یـک و چهـاردهم” (۱/۴) نمـره مکتسبه در هر حیطه از امتحان کتبی و مصاحبه استخدامی محاسبه می گردد.

۱- داوطلب بومی: افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند، داوطلب بومی تلقی میگردند.

الف: شهرستان محل تولد داوطلب و یا همسر وی با محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب: داوطلب حداقل چهار (۴) سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) را به صورت متوالی یـا متنـاوب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد و یا محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی داوطلـب بـا شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ج: همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان محل خـدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

د: داوطلب یا پدر، مادر و یا همسر وی، حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در محل مورد تقاضا بـرای اسـتخدام را داشـته باشند. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.)

تبصره : ملاک عمل درخصوص شرایط بومی بودن آخرین تقسیمات جغرافیائی کشور میباشد.

۲- به نمرات مکتسبه مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی، به ازاء هر سال سابقه خدمت، دو درصد و حـداکثر تا بیست درصد (۲۰%) نمره کل، در هر یک از حیطههای آزمون و مصاحبه استخدامی اضافه خواهد شد.
– نیروی پیشدبستانی: به آندسته از نیروهایی اطلاق میگردد که تا پایان سال تحصیلی ۹۰-۹۱ با مدرک فوقدیپلم ۵ سال و یا بـا مدرک لیسانس ۴ سال سابقه خدمت در مدارس دولتی،یکی از مراکز پیشدبستانی دولتـی و یـا پـیشدبسـتانی ضـمیمه مـدارس دولتی اشتغال داشته و حق الزحمه خود را از طریق منابع آموزش و پرورش دریافت نمودهاند. (موضـوع تبصـره ۹ قـانون الحـاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حقالتدریس و آموزش یاران نهضـت سـوادآموزی مصـوب ۹۱/۷/۱۹ مجلـس شـورای اسلامی).
تذکر: مربیان پیش دبستانی شاغل در مراکز و مدارس غیردولتی و بهزیستی و سایر دستگاهها مشمول قانون مذکور نمیباشند.
– نیروی خرید خدمات آموزشی : به کسی اطلاق میشود که با مدرک تحصیلی دانشگاهی در سالهای تحصیلی ۸۸-۸۹ و یا ۸۷-۸۸ از طریق شرکتهای خرید خدماتی آموزشی با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت نمودهاند. (موضوع تبصره ۹ قانون مذکور).
احراز همکاری نیروهای مذکور با رعایت سایر شرایط عمومی و اختصاصی برعهده اداره کل آموزش و پرورش استان میباشد.

۳- پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهـه هـا و همسـر و فرزنـدان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیستوپنج درصد (۲۵%) و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت اختصاص مییابد.
– انتخاب اولویت در مشمولین پنج درصد سهمیه استخدامی با رزمندگان میباشد (رزمندگان در صورت ثبتنام و داشتن شرایط لازم، در حد سهمیه تعیین شده از شرط کسب حد نصاب در آزمون معاف میباشـند) و سـایر مشـمولین سـهمیه مـذکور، در اولویت بعدی قرار داشته و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت.

تذکر ۱: کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی آخرین نفر پذیرفته شده در رشته محل جغرافیایی برای افـراد مـذکور الزامـی است.
تبصره – استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان غیر ایثارگر صورت می پذیرد.

تذکر ۲: سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگران شامل: جانبازان، آزادگان فاقد شغل، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان حداقل دارای یک سال اسارت، خواهر و برادر شهید، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به آموزش و پرورش معرفی میشوند که این افـراد از آزمـون کتبـی (عمـومی و تخصصـی) معـاف و صـرفاً درصورت معرفی از سوی بنیاد و طی مراحل گزینش، مصاحبه، معاینات پزشـکی و … و کسـب موفقیـت دردوره یکسـاله آموزشـی استخدام خواهند شد. ضمناً این افراد در صورت شرکت در این آزمون مشمول سهمیه آزاد خواهند بود.

۴- یکی از فرزندان فرهنگیان شاغل و بازنشسته در شرایط مساوی از اولویت برخوردار میباشند.

۵- معلولین دارای تواناییهای جسمی و روانی متناسب با شغل، به شرط دارا بودن شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصـاب در آزمون ، به ترتیب نمره مکتسبه ، از سه (۳) درصد سهمیه قانونی برخوردار خواهند بود.

تذکر: براساس بند الف ماده ۷ قانون جامع حمایت از معلولین، دستگاههای اجرایی ملزم به تخصیص ۳% از سهمیه استخدامی خود به معلولین واجد شرایط میباشند (مصوب ۸۳/۲/۱۶ مجلس شورای اسلامی) دستگاههای اجرایـی موظفنـد سـلامت جسـمانی و روانی داوطلبان استخدام را برای استخدام در پست موردنظر، سنجش نمایند. لذا باتوجه به مراتـب مـذکور چنانچـه افـراد معلـول مراحل آزمون علمی، تخصصی، مصاحبه و معاینات پزشکی را برای شغل مورد تصدی با موفقیت (شغل مناسب بـا معلولیـت) طـی نمایند پذیرفته خواهند شد. (مواد ۱و۲ آییننامه اجرایی بند ز ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری).

توجه: داوطلبان باید مدارک لازم را در زمان مصاحبه ارائه نمایند.

نحوه اعلام نتیجه

براساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصـی اسـتخدام در دسـتگاههای اجرایـی، منضـم بـه بخشـنامه شـماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۷/۱۹ سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور (معاون توسعه مدیریت و سـرمایه انسـانی رئـیس جمهـور سابق) تعیین حد نصاب و انتخاب افراد به شرح ذیل صورت میپذیرد:

الف ) تعیین حد نصاب
شرط اولیه انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی به گزینش و یا انجام مصاحبه اسـتخدامی، کسـب حـد نصـاب لازم در آزمـون کتبی مطابق شرایط ذیل میباشد:
۴- پس از برگزاری آزمون کتبی، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطههای عمومی و تخصصی با وزن برابـر محاسـبه و براسـاس مجمـوع نمرات بدست میآید.
۵- برای تعیین حد نصاب آزمونکتبی (عمومی و تخصصی) مربوط به هریک از رشته های شغلی، پنجاه درصد(۵۰%) مجموع بـالاترین نمره مکتسبه در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد .

تذکر: پس از تعیین حد نصاب در هر یک از شغلها، نمرات تمامی داوطلبان براساس شغل انتخابی مقایسه گردیده و داوطلبان فاقد حد نصاب از سایر مراحل استخدامی حذف خواهند شد .

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

ب ) مراحل انتخاب از بین دارندگان حد نصاب:
۱- انتخاب افراد براساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%) بـرای حیطـه عمـومی و شصـت درصـد (۶۰%) برای حیطه تخصصی) به تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت میپذیرد.
۲- به نمرات مکتسبه مربیان پیشدبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی به ازاء هـر سـال سـابقه خـدمت، دو درصـد و حداکثر تا بیست درصد (۲۰%) نمره کل در هر یک از حیطههای امتحان کتبی و مصاحبه استخدامی اضافه خواهد شد.

ج ) معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر):
پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد اصلی به گزینش براساس مجموع نمـره فضـلی آنـان بـا وزن هفتـاد درصـد (۷۰%) برای آزمون کتبی و سی درصد (۳۰%) برای مصاحبه استخدامی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.

سایر ضوابط
۱- از کلیه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر ۱۰ سال خدمت، درمحل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ میگردد.
۲- به مدارک تحصیلی بالاتر و پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۳- دارندگان مدارک تحصیلی معادل و غیر رسمی در صورتی که حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۹۲/۴/۱۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده باشند، میتوانند در این آزمون شرکت نمایند.
۴- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفته شدن در آزمون، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۵- داوطلبان می بایستی در زمان ثبت نام، صرفاً مدارک مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند و به مدارک و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی؛ پس از جذب به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۶- عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون (کتبی، مصاحبه،گزینش و…) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
۷-مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میگردد.
۸- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحـل گـزینش، معاینـات پزشـکی و … صـورت مـیپـذیرد و اسـامی پذیرفته شدگان پس از تائید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۹- کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارتهای تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش میتواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام نماید

منبع : سایت سنجش آموزش کشور (فایل پی دی اف شرایط آزمون استخدامی)

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش مخصوص ۹۴

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

لینک ثبت نام

آرشیو اخبار استخدام آموزش و پرورش ۹۳

 

 

[ad_2]

لینک منبع

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي