اسب های بوئینگ سوار به تهران آمدند

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 16 مرداد

اسب های بوئینگ سوار به تهران آمدند

واردات ۶۵ راس اسب‌ از طريق هواپيماي بوئينگ و انعکاس آن در رسانه‌هاي مختلف سر و صداي زيادي را در کشور ايجاد کرد که نه تنها هيچ سودي براي جامعه ورزش و سوارکاري ندارد، بلکه به نوعي سر فدراسيون سوارکاري هم بي‌کلاه مانده است.

ماجرا از اين قرار بود که در روز عيد فطر يک فروند بوئينگ ۷۷۷ در فرودگاه امام خميني(ره) تهران بر زمين نشست که مسافران ويژه‌اي داشت.مسافران اين بوئينگ، اسب‌هاي نه چندان گران‌قيمتي بودند که به گفته واردکنندگان آنها براي فعاليت‌هاي ورزشي و مسابقات سوارکاري به کشورمان وارد شده‌اند.

اسب های بوئینگ سوار به تهران آمدند, پورتال خبری فرهنگی گهر

متاسفانه جريان‌سازي برخي از رسانه‌ها در مورد واردات اين اسب‌ها هم تا آنجا پيش رفت که عنوان رکورد شکني در عرصه حمل و نقل هوايي! و انتقال اسب‌ها با فرست کلاس! و پرواز ويژه را بر آن نهادند تا به نوعي در اين‌باره خبرسازي و عناويني تحت عنوان گشايش تحريم‌ها و… را القا کنند.موضوعي که برخي رسانه‌هاي داخلي هم با پر و بال دادن به آن تصورات اشتباهي را بر سر زبان برخي مخاطبان انداختند.

در اين‌باره رامين شفيعي مسئول بين‌الملل فدراسيون سوارکاري که خود دانش‌آموخته رشته پرورش اسب است و سال‌ها در ورزش سوارکاري فعاليت داشته است، صحبت‌هاي جالبي را داشت.

شفيعي در اين‌باره گفت: درباره اينکه گفته مي‌شود اين اسب‌ها با هواپيماي بوئينگ ۷۷۷ کارگو منتقل شده و به صورت پرواز فرست کلاس بوده، فقط خبرسازي است. اصلاً براي اسب فرقي نمي‌کند که با چه پروازي بيايد و در چه هواپيمايي باشد، به‌ طور کلي با توجه به بلندي قد اسب‌ها، نمي‌توان اين چهارپايان را با هواپيماي مسافربري حمل کرد و به همين جهت بايد از طريق کارگو منتقل کرد و در اين هواپيماها اسطبل‌هايي وجود دارد که اسب‌ها در آن قرار مي‌گيرند.

جدا از بحث حضور پر سر و صداي اين محموله ورزشي به کشورمان که به اندازه کافي سوژه‌ رسانه‌هاي داخلي و خارجي شد و تاييد و تکذيب‌هاي مختلفي از ناجا گرفته تا ساير بخش‌ها را به همراه داشت، در جريان نبودن مسئولان فدراسيون سوارکاري و بي‌اطلاعي آنها به عنوان متولي اصلي رشته سوارکاري هم نکته‌اي بود که بسياري از آن غافل شدند.سودي که متوليان اين واردات از اين محموله مي‌بردند و بخش‌هاي ورزشي مربوط به سوارکاري و در راس آن فدراسيون سوارکاري که تنها نظاره‌گر تصاوير و اخبار آن بودند!

در اين باره هم مسعود خليلي که به تازگي سکان هدايت فدراسيون سوارکاري را در دست گرفته است، هرگونه ارتباط فدراسيون با اين انتقال و واردات را قاطعانه تکذيب مي‌کند و اعلام مي‌کند فدراسيون به هيچ وجه در جريان اين انتقال نبوده است.

منبع: farsnes.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي