از بین بردن عفونت های باکتریایی بدن با وای فای !

تاريخ : 8 آذر

از بین بردن عفونت های باکتریایی بدن با وای فای !

از بین بردن عفونت های باکتریایی بدن با وای فای !, پورتال خبری فرهنگی گهر

از بین بردن عفونت های باکتریایی بدن با وای فای !

دانشمندان دانشگاه تافتز در ماساچوست و دانشگاه ایلینویز شیوه‌ای را برای فعال‌کردن کاشت‌های الکترونی در بدن و از بین بردن عفونت های باکتریایی با استفاده از سیگنال‌های بی‌سیم طراحی کرده‌اند.
گجت ابداعی آن‌ها با فعال‌شدن توسط فناوری از راه دور، حرارت را وارد بافت عفونی می‌کند.
در آزمایش‌های انجام‌شده، کاشت‌های الکترونیکی مجهز به این گجت‌، وارد بدن موش‌ها شدند و هنگام ارسال یک سیگنال، این کاشت‌ها توسط گجت حرارت می‌دیدند و بافت عفونی‌شده توسط باکتری‌های استافیلوکوک را درمان می‌کردند. این باکتری‌ها می‌توانند منجر به ظهور آبسه پوست یا عفونت‌های خونی تهدیدکننده زندگی فرد شوند.
بافت‌های نمونه‌گیری‌شده از بدن موش‌ها ۲۴ ساعت پس از درمان، هیچ علائمی از عفونت را نشان ندادند و کاشت الکترونیکی نیز طی ۱۵ روز در بدن حل شد.
این موضوع نشان داد گجت نه تنها می‌تواند عفونت‌ها را درمان کند بلکه به آسانی نیز حذف می‌شود. دانشمندان با استفاده از این فناوری توانستند باکتری ای‌کولای را نیز از بدن حذف کنند.
ابزار موجود در درون کاشت از ابریشم و منیزیم ساخته شده‌ است. این سامانه مجهز به مولفه مقاوم در مقابل جریان الکتریکی و سیم‌پیچ دریافت‌کننده نیروی برق است و این سیم‌پیچ خود از منیزیم ساخته شده است. منیزیم نیز در بسته‌ای از ابریشم پیچیده شده و چنین موضوعی آن را به مولفه‌ای ایمن تبدیل کرده و امکان کنترل‌کردن زمان حل‌شدن گجت ابداعی را فراهم کرده است.
دستاورد جدید می‌تواند به ارائه فناوری‌هایی منجر شود که قادرند داروها و درمان را با فشار یک دگمه به بیماران ارائه دهند و جزئیات آن در مجموعه‌ مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شد.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي