ازدواج موقت ( صیغه ) با کارت ملی ! / عکس

ازدواج موقت ( صیغه ) با کارت ملی ! / عکس

این خانم‌ها در سایت «صیغه ایرانیان/ همسریابی ازدواج موقت در تهران» ثبت نام کرده‌اند. سایتی که به‌گفته‌ی مسئول ثبت نام آن «در سامانه رسمی ثبت شده و حقانیت آن از طریق پلیس فتا ‏قابل پیگیری است.»

 این سایت از دو سال پیش‏ فعال است و با اینکه بیش از 100 ‏بار از سوی کفار مورد حمله بزرگ «ddos» قرار گرفته‌ اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد: «همانگونه که بینندگانِ پیگیر مستحضرند قطع و وصل‌شدن‌های مداوم سایت ناشی از این مظلومیت و عناد با فقه شیعه‌ی جعفری بوده است که ما آن را نشان‌دهنده حقانیت فعالیتمان محسوب و به کوری چشم کافران در مسیر درستی که در آن گام نهاده‌ایم مصمم‌تر شده‌ایم.»

ازدواج موقت ( صیغه ) با کارت ملی ! / عکس

مدیریت سایت را فردی به نام فردین شمائی، کارشناس حقوق قضایی به عهده دارد. حق معارفه در این سایت بین 50 تا 200 هزار تومان است و شمائی این مبلغ را مناسب می‌داند: «آقایانی که فکر می‌کنند مهریه‌ها بالاست و نعوذبالله آن‌ را با حرام خدا مقایسه می‌کنند اولاً از امنیت روانی، قانونی و حلالیت شرعی و همچنین بیماری‌های ایدز و هپاتیت که بگذریم این بانوان محترمه که عمدتاً به‌خاطر نیاز مالی و بعضاً عاطفی با اصول خدا، شارع و قانون صیغه می‌شوند کجا و نعوذبالله زنان مورد قیاس شما کجا و در مورد هزینه معرفی نیز هزینه‌های بسیار سنگین تبلیغات، تعمیر و نگهداری سایت و حقوق پرسنل سایت را محاسبه و لحاظ نمایید.»

از یگانه، مسئول ثبت‌نام که «متاهل و متولد 1347» است جزئیاتی درباره‌ی فعالیت این سایت پرسیدیم. در طول این گفت‌وگو یگانه تأکید‌ کرد که استفاده از خدمات این سایت برای دختران مجرد توصیه نمی‌شود و بهتر است که دختران مجرد در درجه‌ی اول سعی کنند ازدواج دائم داشته باشند.

شرایط ثبت نام در این سایت برای ازدواج موقت چیست؟

قبل از هر چیز باید شرایط خودتان را در یک پیامک توضیح دهید. مثلاً اگر دوشیزه باشید، اصلاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید. من به دوشیزگان توصیه می‌کنم ازدواج دائم داشته باشند، چون ازدواج موقت تبعات روحی خاص خودش را از نظر خانوادگی و اجتماعی دارد. بانوان دیگر شرایط و ویژگی‌هایشان را در یک پیامک مطابق با دستورالعمل سایت (نام و نام خانوادگی و تأهل، سن و شهر و شغل، تلفن ثابت، ‏تاریخ و ساعت و دقیقه‌ی ‏واریز مبلغ) می‌فرستند. من آنها را به واحد هماهنگی ارجاع می‌دهم و آنجا تصمیم می‌گیرند که آنها را ثبت‌نام ‏بکنند یا نه. مشخصات این افراد با یک کد و نام مستعار در سایت منتشر می‌شود.

ولی من دیدم دخترهای 18 یا 19 ساله هم در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

هر خانمی حتی 18 ساله‌ی غیر دوشیزه (البته با ارایه مدارک پزشکی) هم در این سایت‏ هستند و حتماً پدر و جد پدرشان متوفی است. آنها شرایط خاص خودشان را دارند. اگر مجرد باشند و سابقه‌ی ازدواج هم نداشته باشند می‌توانند، در این سایت ثبت نام کنند البته اگر مرجع تقلید آنها حضرت آیت الله‌العظمی سید محمد صادق روحانی باشد. متوجه هستید؟

پس خانم‌های مجرد هم می‌توانند ثبت نام کنند؟

دختران مجرد با انجام این کار دچار صدمات روحی بسیاری می‌شوند و آینده‌شان‌ خراب می‌شود. مدیریت سایت خانم‌های دوشیزه را ثبت نام نمی‌کنند به‌ویژه اگر جوان باشند.

مهریه چگونه و براساس چه معیارهایی تعیین می‌شود؟

مهریه با توجه به شئونات خانم تعیین می‌شود، مانند مهریه‌ی ازدواج دائم… با توجه به شئونات خانوادگی تحصیلی و اخلاقی تعیین می‌شود.

چه ضمانتی برای پرداخت آن وجود دارد؟

مهریه با نظارت سایت حتماً پرداخت می‌شود. شما مشخصات خودتان را می‌فرستید اگر مورد ازدواج دائم وجود داشت، به شما می‌گوییم.البته در مورد ازدواج دائم ما هیچ تضمینی نمی‌کنیم. تحقیق با خود خانواده است.

می‌گویند بیشتر کسانی که به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، مردان متأهل هستند.

نه اشتباه است، بیشتر مجرد هستند. افراد متأهل هم اگر خانم‌شان بیمار باشد یا در سفر بوده یا جدا از آنها زندگی کند به ما مراجعه می‌کنند.

شما چطور می‌فهمید که این مردان حقیقت را می‌گویند؟

الان من چطور با شما صحبت می‌کنم؟ همینطوری هم با اینها صحبت می‌کنم. اگر دروغ بگویند به خودشان مربوط است. صحت اظهارات با خود افراد است. اگر مردی زنش تومور مغزی دارد و روی ویلچر است، مجرد محسوب می‌شود. 90 درصد متقاضی‌های ما افراد مجرد هستند، نمی‌دانم این سوء‌تفاهم از کجا ناشی شده. اگر زنی بخواهد، می‌تواند مدارک پزشکی همسر مرد را ببیند تا مطمئن شود. اگر نتوانست جواب مثبت بگیرد، مسئولیت با خود آقاست. خانمی هم که نخواهد با فرد متأهل باشد، باید شرط بگذارد که من آقای متأهل را نمی‌پذیرم. شرط همسریابی را فرد می‌تواند مشخص کند، ما چیزی را تعیین نمی‌کنیم.

برای انجام صیغه‌ی یک‌ساعته شما اصل شناسنامه را هم می‌بینید یا فقط کارت ملی را می‌گیرید؟

داشتن اصل کارت ملی معتبر کفایت می‌کند.

سایت شما ‏برای تأمین مسکن مراجعه‌کنندگان هم کمک می‌کند؟

این بستگی به متقاضی دارد. اگر خانمی قید کرده نمی‌تواند جای مناسبی را فراهم کند باید آقا این کار را انجام دهد. در موارد یک‌ساعته تأمین مسکن با خانم است. در برخی موارد هم سایت کمک می‌کند تا امنیت لازم برقرار شود.

چگونه؟

یک زن از طرف سایت در محل عقد یک‌ساعته حضور دارد.

برای عقد یک‌ساعته هزینه‌ی مکان از طرف چه کسی پرداخت می‌شود؟

ببینید یک مهریه است که باید خود فرد بپردازد و یک هزینه‌ی معرفی است. سایت یک فیلتر ورودی است. حتی اگر این سایت دولتی بود باید هزینه‌هایی به آن پرداخت می‌شد تا هر آدم بی‌سروپایی اینجا ثبت نام نکند و هر کاری خواست نتواند انجام دهد. منتهی خود خانم اگر مسکن نداشته باشد، ما مسکن را معرفی می‌کنیم. البته مسکن مال ما نیست. مال فرد مورد اطمینان ماست.

هزینه یک‌ساعته‌ی این مکان چقدر است؟

الان برای یک ساعت باید 30 هزار تومان از طرف خانم پرداخت شود، رقم سنگینی نیست.

در فضای مجازی تعداد زیادی سایت و وبلاگ همسریابی و صیغه وجود دارد. چطور باید به سایت شما اعتماد کرد؟

من در مورد سایت‌های دیگر هیچ آشنایی ندارم، بنابراین حرفی هم نمی‌زنم. دو سال است که سایت ما فعالیت می‌کند. این سایت معتبر بوده و در ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها ثبت است. البته می‌دانید که نه‌تنها به سایت ما، بلکه به هیچ سایتی مجوز داده نشده است اما باید این را هم بدانید که چون این مسئله خلاف شرع نیست، خلاف قانون هم محسوب نمی‌شود. از من می‌شنوید، خودتان باید از خودتان مواظب کنید. اگر توجه کنید بیشتر این صفحه‌ها وبلاگ هستند، سایت نیستند که بتوانید اطمینان کنید. ما به دختران جوان توصیه می‌کنیم در هیچ وبلاگی ثبت نام نکنند. در مورد این سایت هم می‌توانید از ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها پیگیری کنید. می‌توانید حتی از طریق پلیس فتا هویت ما را بررسی کنید.

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند