اختلاف شدید بین اپل و گوگل

ایتنا:شرکت اپل اعلام کرد در نسخه‌های جدید آی‌فون و آی‌پد خود نرم‌افزارهایی که از سایت پر طرفدار یوتیوب پشتیبانی می‌کنند را حذف خواهد کرد.

روز دوشنبه مقامات اپل اعلام کردند که قصد دارند در آی‌فون‌ها و آی‌پدهای جدید، نرم‌افزارهایی که از سایت پرطرفدار یوتیوب گوگل پشتیبانی می‌کنند را حذف کنند.

با این تصمیم اپل به نظر می‌رسد رقابت این ۲ شرکت به بالاترین حد خود رسیده و حضور پررنگ گوگل در بازار موبایل، اپل را آن قدر نگران کرده که حاضر است با گوگل که زمانی مراودات زیادی داشت کم کم قطع ارتباط کند.

پیش از این اپل اعلام کرده بود نرم‌افزار نقشه‌یابی گوگل را از روی تلفن‌های همراه خود حذف خواهد کرد و حالا نوبت به یوتیوب، سایت پربازدید گوگل رسیده است.

کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر شرکت‌های اپل و گوگل سعی می‌کنند بازار سیستم‌عامل تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را در دست بگیرند و در آینده این رقابت داغ‌تر هم خواهد شد.

گوگل به عنوان موتور جست‌وجوی شماره یک جهان با طراحی سیستم‌عامل پرطرفدار آندورید بخش قابل ملاحظه‌ای از این بازار را به خود اختصاص داده و در ماه می سال جای میلادی با پرداخت ۱۲.۵ میلیارد دلار مالکیت موتورولا را هم از آن خود کرد تا جایگاه خود را در بازار تلفن‌های همراه ارتقا دهد.

اپل روز گذشته اعلام کرد تاریخ مجوز استفاده از نرم‌افزار یوتیوب در سیستم عامل OS این شرکت به پایان رسیده است.

همزمان با اعلام این خبر، شایعاتی مبنی بر آزمایش موفق iOS ۶ اپل منتشر شده و گویا این شرکت قصد دارد پاییز امسال این سیستم‌عامل را به بازار معرفی کند.

یوتیوب هم اکنون به عنوان یکی از پر بازدیدترین وب‌سایت‌های اینترنت شناخته شده که ماهیانه حدود ۸۰۰ میلیون کاربر مختلف از سراسر جهان آن را بازدید می‌کنند و روزانه حدود ۴ میلیارد کلیپ ویدیویی در آن دیده می‌شود.

 

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي