اختراع لباس ضد قوز برای کاربران کامپیوتر

تاريخ : 12 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : اختراع لباس ضد قوز برای کاربران کامپیوتر
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

اختراع لباس ضد قوز برای کاربران کامپیوتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

لباس جدید ضد قوز لباسی است که به کاربران کامپیوتر اجازه ی قوز کردن نمی دهد. یک طراح هلندی لباس مخصوصی کاربران کامپیوتر طراحی کرده است که به افرادی که آن را بپوشند اجازه قوز کردن نمی دهد!

این لباس عجیب و غریب برای کسانی مناسب است که مدت زمان زیادی از وقت خود را جلوی کامپیوتر می گذرانند. «جفری هیلیگرز» مبتکر این طرح می گوید: «نسل امروز، نسل دیجیتال است. نسلی که تحرک چندانی ندارد و تمام وقت خود را با وسایل الکترونیک پر می کند.» هیلیگرز معتقد است که این امر باعث سبکی از زندگی شده که آسیب های جدی به افراد وارد می کند. یکی از عادت های غلط نسل جدید، خم شدن بیش از حد افراد یا همان قوز کردن برای دید بهتر صفحه نمایش است. هیلیگرز می گوید: «من لباسی طراحی کرده ام که به افراد اجازه قوزکردن نمی دهد و آن ها مجبور هستند که کاملا صاف بنشینند.»

هیلیگرز برای طراحی این لباسش از یک فیزیوتراپیست هم کمک گرفته است. این دو شروع به شناسایی ژست هایی از نشستن و ایستادن کردند که موجب آسیب دیدگی در گردن، کمر و شانه می شود. سپس ای بر اساس درست ترین شیوه پارچه لباس را برش داده و دوخته اند. در نتیجه کسی که این لباس را می پوشد مجبور است درست بنشیند و بایستد.

هیلیگرز می گوید: «من امیدوارم صنعت مد تحت تاثیر این اختراع قرار بگیرد تا این لباس رواج پیدا کند و درنتیجه افراد کمتر با مشکلات ستون فقرات مواجه شوند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي