10 ابزار ضروری که باید در خانه داشته باشید

تاريخ : 22 اسفند

دنیای ابزارآلات دنیای متنوعی است؛ پر از آچارهای ریز و درشت، چکش‌های مختلف، میخ و پیچ‌های کوچک و بزرگ. از این دنیای خیلی بزرگ و متنوع، بخش محدودتری از ابزارآلات هستند که به خانه و حتی محل کار تعلق دارند. وجود بعضی از این ابزارآلات در خانه نه تنها لازم، بلکه کاملا ضروری است و هر اتفاقی که بیفتد می‌توانید به کمکشان مشکل را حل کنید. با این ابزار ضروری آشنا شوید.

انواع ابزار ضروری که لازمه هر خانه است!

10 ابزار ضروری که باید در خانه داشته باشید, پورتال خبری فرهنگی گهر

ابزار ضروری برای خانه

  1. چکش میخ کش و میخ

داشتن یک چکش میخ کش سبک اما مقاوم در هر خانه‌ای ضروری است. کافی است پای نصب کردن تابلو یا قاب عکس‌های جدید وسط بیاید و همسایه‌ای هم نباشد که چکش و میخی به شما قرض دهد؛ همان موقع به اهمیتش پی خواهید برد. می‌توانید یک چکش ساده داشته باشید؛ اما وجود میخ‌کش کمک می‌کند تا میخ‌های قدیمی را از دیوار بیرون بکشید و تغییراتی که مد نظرتان است را راحت‌تر اجرا کنید. مراقب باشید هنگام بیرون کشیدن میخ، آرام و باحوصله عمل کنید تا مبادا خدای نکرده میخ ناگهان بیرون پرت شود و کار دستتان بدهد.

10 ابزار ضروری که باید در خانه داشته باشید, پورتال خبری فرهنگی گهر

ست ابزار

  1. متر دستی

متر دستی به مدل‌های متنوعی از متر اطلاق می‌شود؛ اما بهترین گزینه برای منزل، متری است که قابلیت جمع شدن داشته باشد. حتما لازم می‌شود پرده‌ها را اندازه بزنید یا برای تعویض کاشی‌های حمام، ابعاد دقیق داشته باشید. هنگام خرید متر، به تیز نبودن لبه آن و گیره ثابت نگه‌‎دارنده دقت کنید. در غیر این‌صورت ممکن است متر رها شده، به سرعت جمع شود و خدای نکرده باعث جراحت جدی دست یا سایر اعضای بدن شود.

 

  1. انواع آچار

انواع آچارهای مختلف از جمله آچار فرانسه، شلاقی و کلاغی جزو ابزارهای به شدت کار راه‌انداز و ضروری در منزل یا حتی محل کار هستند. کافی است یکی از پیچ‌های کابینت شل شده باشد یا پریز برق لق بزند؛ اینجاست که با حفظ نکات ایمنی مثل قطع کردن کنتور برق، آچار وارد صحنه می‌شود و با ظرافت تمام کارش را انجام می‌دهد. رایج‌ترین انواع آچار، دو سو و چهارسو هستند. بعضی انواع آچارها فازمتر هم دارند که فاز یا نول بودن را نشان می‌دهند. اگر قصد دارید با یک تیر، دو نشان بزنید، این نوع آچارها را بخرید تا بعدا مجبور به هزینه مجدد نشوید.

 

  1. نوار چسب داکت

ممکن است لوله‌ای ترک خورده باشد و تا رسیدن تعمیرکار نیاز به تعمیر موقت داشته باشد؛ در این صورت استفاده از نوارهای ضخیم داکت انتخاب مناسبی برای تعمیر سریع و موقت خرابی‌ها خواهد بود.

 

  1. انواع دریل

انواع دریل  از جمله شارژی، برقی و ثابت نمونه‌ای دیگر از ابزار ضروری در منزل یا محل کار است. حتما پیش می‌آید بخواهید گل‌میخ پرده‌ها را عوض کنید، میل پرده نصب کنید یا دیوارکوب تازه‌ای به دیوار بزنید. در تمام این شرایط به انواع درل از جمله شارژی، برقی و ثابت نیاز پیدا خواهید کرد.

10 ابزار ضروری که باید در خانه داشته باشید, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع دریل خانگی

  1. چراغ قوه

هیچ وقت اهمیت یک چراغ قوه خوب را دست کم نگیرید؛ درست است که این روزها اگر برق برود، جایگزین‌های متنوعی برایش وجود دارند؛ اما همچنان چراغ قوه با اختلاف در صدر این جایگزین‌ها قرار می‌گیرد. یک چراغ قوه سبک با برد بالا تهیه کنید که کم‌مصرف باشد. آن را کنار سایر ابزار ضروری قرار دهید و ببینید چطور زمانی که لازمش داشته باشید، به خوبی کمکتان می‌کند.

 

  1. ست انبر دست

انبردست، برای تعمیر خرابی‌های روی اعصاب خانه عصای دست است. ممکن است سری دوش خراب شده و به تعویض نیاز داشته باشد یا بخواهید سیمی را لخت کنید. (باز هم با رعایت نکات ایمنی و اگر بلد نیستید حتما سراغ تعمیرکار وارد بروید)؛ در چنین شرایطی انبر دست به کمک می‌آید و به حل فوری مشکل کمک می‌کند. انبر دم باریک و انبر قفلی دو نمونه از کاربردی‌ترین انواع انبردست است.

 

  1. کاردک

تا زمانی که برایتان پیش نیاید ممکن است اهمیت یک کاردک مقاوم را دست کم بگیرید. ممکن است نیت داشته باشید یکی از اتاق‌های خانه را رنگ کنید یا بتونه کاری انجام دهید. آن وقت است که به وجود یک کاردک مناسب، نیاز پیدا خواهید کرد. کاردک‌ها قیمت زیادی ندارند؛ اما کاربری‌شان زیاد است.

 

  1. اره دستی

استفاده از اره برقی نیاز به مهارت زیادی دارد و واقعا خطرناک است؛ اما برای کارهایی مثل برش دادن چوب یا هرس کردن شاخه‌های درختان داخل باغچه، داشتن یک اره دستی مقاوم ایده خوبی است. یادتان باشد هیچ کدام از ابزارآلات، به خصوص اره را در دسترس کودکان قرار ندهید و خودتان هم هنگام استفاده از آن‌ها احتیاط کنید.

 

  1. تراز

یخچال فریز را جا به جا کرده‌اید و صدایی شبیه وز وز می‌دهد؟ در این صورت وقت استفاده از تراز رسیده است. تراز همان‌طور که از اسمش پیداست به شما امکان می‌دهد صاف نبودن هر وسیله‌ای را تشخیص دهید و برای رفع آن دست به کار شوید. برای نحوه صحیح تراز یخچال فریزر این مطلب را بخوانید.

 

نکات تکمیلی:

  • هنگام استفاده از ابزارآلات، حتما دستکش ایمنی بپوشید و عینک ایمنی بزنید.
  • داشتن جعبه‌ای امن برای نگهداری ابزارآلات ضروری است.
  • هنگام استفاده از ابزار، صبر و حوصله به خرج دهید و با عجله خودتان را در معرض خطر قرار ندهید.
  • ابزار را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • در‌صورتی‌که کارکرد ابزاری را نمی‌دانستید، سراغ متخصص تعمیرکار بروید.
  • هنگام کار با برق حتما کنتورها را قطع کنید.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي