ابداع صفحه كليد پوشيدنی برای تايپ آسان!

خبرگزاری ایسنا: محققان از دستكش صفحه‌كليد جديد موسوم به G.A.U.N.T.L.E.T. در آتلانتاي امريكا رونمايي كردند.

نام اين دستكش كه توسط جياك ليو يكي از كارمندان شركت Kabob ارائه شده، علائمي اختصاري است كه براي توصيف عملكرد و چهره آن به كار مي‌رود.

دستكش ارائه شده مجهز به حروف متاليك است كه به بخش‌هايي از جلو انگشتان متصل شده است.

ابداع صفحه كليد پوشيدنی برای تايپ آسان!, پورتال خبری فرهنگی گهر

اين فناوري همچنين داراي قطعه متاليك ديگري بر روي انگشت شست است كه امكان برقراري ارتباط به هنگام فشار دادن اين انگشت بر روي حروف را مي‌دهد.

اين امر به كاربر اجازه مي‌دهد كه از دستكش به عنوان يك صفحه‌كليد بي‌سيم توانمند شده از طريق بلوتوث كه فقط با يك دست كار مي‌كند، استفاده كند.

دستكش/صفحه‌كليد مزبور فقط يكي از ابزار در حال طراحي توسط محققان با هدف پاسخ‌دهي به مشكلات كاربران به هنگام تايپ كردن بر روي صفحات نمايش كوچك گوشي هوشمند يا حتي بر روي iPad است.

اگرچه صفحه كليدهاي استاندارد توانمند شده از طريق بلوتوث براي خريد موجودند، استفاده از آن‌ها نيازمند حمل و نقل است. در نتيجه دستكش جديد يافتن راهي براي تايپ كردن كاربران بر روي دستگاههاي دستي عنوان شده است.

حروف واقع بر روي دستكش طوري چيده شده‌اند كه دسترسي به حروف با بيشترين استفاده آسان‌تر است. اين فناوري همچنين مجهز به يك كليد ورودي (Enter) ، كليد فاصله‌گذاري و ساير كليدهاي كاربردي است كه به پوشاننده آن امكان تنظيم و تغيير حروف، اعداد و كاراكترهاي خاص را مي‌دهد. شتاب‌سنج آن نيز امكان تغيير كنترل‌ها را مي‌دهد.

دستكش طراحي شده هنوز آماده فروش نيست، زيرا ليو معتقد است كه اعمال زيادي براي ارتقاي عملكرد تايپ و چهره كلي آن لازم است.

شركت Kabob واقع در بوستون همچنين سازنده منوهاي هوشمند براي افراد مبتلا به آلرژي غذايي است كه به آن‌ها در خصوص آگاهي از رستوران‌هاي سروكننده غذاهاي ايمن كمك مي‌كنند.

 

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي