آیت الله خاتمی: راهیان نور به ابزار انتخاباتی تبدیل نشود

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید مراقب بود سفر راهیان نور به ابزار انتخاباتی تبدیل نشود گفت: استفاده ابزاری کاندیداها در شأن یادمان‌های شهدا نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در دیدار شورای مرکزی ستاد راهیان نور کشور گفت: توفیق داشته‌ام که دو بار در سفر راهیان نور حضور یافته‌ام و از نزدیک در جریان تلاش‌های انجام شده قرار گرفته‌ام.

وی با بیان اینکه سفر راهیان نور مقدس است تصریح کرد: نفس سفر به سرزمین‌های نور این است که مردم فراموش نکنند برای حفظ این کشور فداکاری شده و خاک خوزستان به خون شهدا رنگین است؛ باید مردم بدانند برای اینکه امروز نظام اسلامی سربلند باشد هزینه هنگفتی پرداخته شده است و باید این سفر به عنوان یکی از نهادهای ماندگار در جمهوری اسلامی ایران باقی بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضرورت توجه به نحوه برنامه ریزی سفر راهیان نور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: باید این سفر به گونه‌ای برنامه ریزی شود که یک سفر مذهبی سیاحتی باشد و نباید رنگ سیاحتی این سفر از مذهبی و سیاسی آن بیشتر شود.

وی افزود: اینکه کسانی ایام نوروز صرفاً بیایند و در حاشیه برنامه‌های مذهبی، سیاسی و یادمان‌ها قرار بگیرند سبب می‌شود که جایگاه رفیع این نهاد جهادی کمرنگ شود.

خاتمی تصریح کرد: نباید سفر راهیان نور را فقط یک سفر روایتگری قلمداد کنیم بلکه باید این سفر فرصتی برای نشر معارف دینی باشد.

وی با اشاره به اینکه در سفر راهیان نور در برخی مواقع به روایتگری بسنده شده است، گفت: بیان اینکه در منطقه شلمچه چند عملیات واقع شده و چقدر شهید داشته‌ایم خوب است ولی باید هدف را فراتر برد و می‌توان در این سفر از برجسته‌ترین سخنرانان کشوری استفاده کرد.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از فشرده بودن برنامه سفر به سرزمین‌های نور بیان کرد: اینکه شرکت کنندگان در این سفر معنوی از این یادمان به آن یادمان و از این شهر به آن شهر بروند یک آفت است و دلیل ندارد که همه یادمان‌ها زیارت شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید کیفیت سفر را فدای کمیت آن کنیم افزود: باید در یادمان شلمچه توقف بیشتری صورت گیرد و در طول ایام نوروز اجتماعات بزرگی شکل گرفته و هر شب یک خطیب برجسته قابل قبول به ایراد سخن بپردازد.

خاتمی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های واصله وهابیت در خوزستان به شدت مشغول فعالیت است گفت: البته با تلاش گسترده‌ای که آیت الله جزایری و حوزه علمیه بزرگ هزار نفری در اهواز داشته‌اند این تلاش‌ها ناکام مانده است.

وی از حضور خیل عظیم جمعیت در سرزمین‌های نور به عنوان باران رحمت یاد کرد و گفت: می‌توان از این باران رحمت در راستای زدودن آفت‌های وهابیت استفاده کرده و در خرمشهر، آبادان و اهواز با حضور گسترده مردم و با هماهنگی آیت الله جزایری جلسات باشکوه مذهبی برگزار کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید بسته‌های فرهنگی ویژه آقایان و بانوان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور تهیه شود، ادامه داد: باید روایتگری‌ها همراه با تحلیل باشد و در ذیل آن نکات اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مراقب بود سفر راهیان نور به ابزار انتخاباتی تبدیل نشود تصریح کرد: چهار سال پیش به شلمچه رفته بودم و مشاهده کردم که یکی از کاندیداها گرم صحبت در میان مردم بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استفاده ابزاری کاندیداها در شأن یادمان‌های شهدا نیست، ادامه داد: کاندیداها باید زمینه تبلیغات پیدا کنند ولی منبر، محراب، خطابه، نماز جمعه و هیئت نباید ابزار انتخابی شود، انتخابات یک موج بوده و گذرا است و هیئت و نماز جمعه ماندگار است و نباید به جایگاه ارزشمند آن خدشه‌ای وارد شود.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911211000664#sthash.2Y7FH4SM.dpuf

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه