آیا انجام امور منزل نوعی ورزش است؟

تاريخ : 3 آبان

سلامت نیوز: متخصصان معتقدند نمی‌توان انجام امور منزل را به عنوان یک نوع فعالیت فیزیکی منظم مفید برای سلامتی تلقی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یادآوری این نکته ضروریست که انجام هرگونه فعالیت فیزیکی منظم باعث سلامتی جسم و روح می‌شود اما هنگامی که از کارهای خانه صحبت می کنیم، باید کمی تامل کرد چرا که به نظر می‌رسد برای اینکه این فعالیت روزانه بتواند سلامتی شما را تضمین کند باید شدت بیشتری داشته باشد.

وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا به بزرگسالان توصیه می‌کند حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه به فعالیت‌های فیزیکی مانند حرکات کششی که برای ماهیچه‌ها مفید است بپردازند.

درست است که تمام افراد به خاطر مشکلات شخصی‌شان نمی‌توانند به طور روزانه به باشگاه‌های بدنسازی و سالن‌های ورزشی بروند. به همین خاطر کارشناسان امور بهداشت مردم را تشویق می‌کنند تا در برنامه روزانه خود فعالیت‌هایی نظیر باغبانی را بگنجانند که برای انجام آن‌ها کالری زیادی مصرف می‌شود.

پروفسور ماری مورفی، سرپرست این تیم تخصصی گفت: امور منزل یک نوع فعالیت فیزیکی است و هرنوع فعالیت فیزیکی باید میزان کالری مصرف شده را افزایش دهد اما ما در تحقیقاتمان به این نتیجه رسیدیم که انجام امور به طور معکوس چاقی را باعث می‌شود که شاید به دلیل پرخوری افراد است که برای جبران انرژی مصرف شده به آن روی می‌آورند.

وی اظهار کرد: هنگامی‌ که ما درباره میزان فعالیت فیزیکی مورد نیاز برای داشتن جسمی سالم صحبت می‌کنیم نیاز است که کارهای خانه را از این مطلب مستثنی کنیم چرا که امور منزل ممکن است یک هفته بسیار سنگین و هفته بعد بسیار سبک باشند که این یک فعالیت فیزیکی منظم نیست.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي