آموزش ویرایش فایل های PDF

تاريخ : 8 خرداد

آموزش ویرایش فایل های PDF

اگر قصد ویرایش فایل های PDF را دارید اما روش آن را نمی دانید این بخش را دنبال نمایید چرا که آموزش ویرایش فایل های PDF را شرح می دهیم.

آموزش ویرایش فایل های PDF, پورتال خبری فرهنگی گهر

راه‌هایی برای ویرایش فایل های PDF

PDF از مهم‌ترین فرمت‌های مربوط به اسناد الکترونیکی به شمار می‌آید که چه در محیط کاری و چه در کارهای شخصی جایگاه شاخصی دارد.

خاصیت اصلی و دلیل محبوبیت این فرمت هم این است که سند ایجاد شده با آن، همه‌جا و روی هر دستگاهی یکسان دیده می‌شود، اما همین قابلیت بسیار کاربردی باعث ضعف در جنبه دیگری شده است: ویرایش. فایل‌های پی‌دی‌اف واقعا برای تغییر طراحی نشده و زمانی که این نیاز پیش می‌آید، ویرایش آنها به سرراستی فرمت‌های دیگر نیست. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چه راهکارهایی برای ویرایش این فرمت جالب و سرسخت وجود دارد!

راهکار جامع از خالقان پی‌دی‌اف

فرمت پی‌دی‌اف برای نخستین‌بار‌توسط شرکت ادوبی معرفی شد، بنابراین طبیعی است که برای کار با این فرمت سراغ همین شرکت برویم. نرم‌افزار ادوبی آکروبات به اندازه کافی مشهور است و بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند. نسخه جدید آن یعنی آکروبات پرو DC

(Adobe Acrobat Pro DC) بهترین گزینه برای انجام عملیات مختلف روی فایل‌های پی‌دی‌اف از جمله ویرایش آنهاست. (حواستان باشد این را با آکروبات Reader که صرفا برای مشاهده فایل‌هاست اشتباه نکنید!)

هنگامی که یک فایل پی‌دی‌اف را در این نرم‌افزار باز می‌کنید، روی ابزار Edit PDF کلیک کنید تا به حالت ویرایش بروید که به شما اجازه می‌دهد محتوای فایل را تغییر دهید.

در این وضعیت می‌توانید متن را ویرایش کنید، برخی المان‌ها را تغییر اندازه دهید (با استفاده از ابزارهای Objects) و موارد بسیار دیگری مانند لینک‌ها، پس‌زمینه و … نیز امکان ویرایش خواهند داشت.

نرم‌افزار آکروبات پرو برخلاف آکروبات ریدر رایگان نیست و برای استفاده از آن باید لایسنس خریداری کرد، ولی اگر عجله‌ای می‌خواهید فایلی را همین الان ویرایش کنید،‌ می‌توانید نسخه آزمایشی هفت روزه آن (goo.gl/pKUp7G) را با تمام امکانات امتحان کنید.

ویرایش ساختار با سام پی‌دی‌افی!

اگر هدفتان بیشتر تغییرات ساختاری در فایل‌های پی‌دی‌اف است تا ویرایش‌های محتوایی، PDFsam نرم‌افزار مناسب شماست. این برنامه در اصل یک ابزار استخراجی است که به وسیله آن می‌توانید صفحاتی را در یک فایل پی‌دی‌اف جابه‌جا کنید، از داخل آن حذف کرده یا حتی از فایلی به فایل دیگر منتقل کنید تا سندی را که مورد نظرتان است، بسازید. علاوه بر این، امکاناتی چون تقسیم فایل بر اساس پارامترهای مختلف یا چرخش صفحات از جمله قابلیت‌های مفید PDFsam به حساب می‌آیند.

محیط PDFsam سرراست و کار با آن برای کاربران در هر سطحی آسان است. حداقل تا وقتی که عملیات در حد همین جابه‌جایی‌ها و تولید سریع یک پی‌دی‌اف از یک یا چند فایل دیگر باشد. اما اگر بخواهید سراغ مواردی چون تغییر متن، رزولوشن یا رنگ‌ها بروید، دیگر چندان نمی‌توانید روی آن حساب کنید! البته به جز نسخه basic آن که رایگان است (pdfsam.org/pdfsam-basic)، یک نسخه enhanced هم با امکانات بیشتر دارد، ولی کار با آن سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.

آچار فرانسه‌ای به نام PDF XChange

نرم‌افزار رایگان PDF-XChange Editor فهرست بلند بالایی از موارد قابل ویرایش در یک فایل پی‌دی‌اف را دارد که از بعضی جنبه‌ها حتی آکروبات ادوبی را هم پشت سر می‌گذارد. از تقسیم و ویرایش محتوایی بگیرید تا کامنت گذاشتن و ترجمه! این نرم‌افزار همچنین از پلاگین‌ها برای کدهای جاوا اسکریپت، بک‌آپ فایل، تعبیه عکس و کلی قابلیت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند که با خرید لایسنس پیشرفته آن امکان‌پذیر می‌شود.

خبر خوش در مورد PDF-XChange آن است که به احتمال زیاد ابزار مناسب برای انجام دقیق کاری را که مد نظر دارید پیدا می‌کنید، اما خبر بد؟ در میان انواع و اقسام ابزارها، پیدا کردن این ابزار مناسب ممکن است کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد،‌ بخصوص اگر برای بار اول با نرم‌افزار کار می‌کنید! این نرم‌افزار را می‌توانید از این سایت دانلود کنید:

-pdf-xchange.eu/pdf-xchange

editor/index.htm

ویرایشگر آنلاین Sejda

اگر به دانلود برنامه خاصی برای ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف علاقه ندارید، ویرایشگرهای آنلاینی مثل Sejda برای شماست. این سرویس (sejda.com/pdf-editor) به شما اجازه می‌دهد متن داخل یک پی‌دی‌اف را ویرایش کنید، آن را دیجیتالی امضا کرده، تصویر یا شکل به آن اضافه کنید و روی متن کامنت بگذارید. Sejda محدودیت‌هایی هم دارد: حداکثر ۲۰۰ صفحه برای پی‌دی‌اف‌های قابل ویرایش و حجم فایل هم نباید بیش از ۵۰مگابایت باشد، اما حسی به من می‌گوید درصد زیادی از فایل‌های پی‌دی‌افی که من و شما با آنها سر و کار داریم، با این محدودیت‌ها فاصله دارند، درست می‌گویم؟ بنابراین اگر مشکلی با آپلود و ویرایش آنلاین و سپس دانلود دوباره فایلتان ندارید، Sejda می‌تواند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد.

تبدیل برای ویرایش

برای ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف دومسیر کلی وجود دارد؛ یکی تغییر آنها در داخل خودشان و به همان صورتی که هستند که در متن اصلی راهکارهایش را بیان کردیم. مسیر دوم این است که ابتدا فایل را به فرمتی که ویرایش‌پذیرتر باشد (مثلا فرمت فایل‌های وُرد، docx) تبدیل کنیم، سپس تغییرات مورد نظر را اعمال کرده و دوباره به یک فایل پی‌دی‌اف جدید تبدیل کنیم. اگر همان فرمت docx را در نظر بگیریم، قسمت اصلی کار تبدیل فایل پی‌دی‌اف به این فرمت خواهد بود.

برای این کار از چند نرم‌افزار می‌توانیم استفاده کنیم. نرم‌افزار اول همان آکروبات پرو است که در متن اصلی توضیح دادیم. همان‌طور که شما در وُرد از قسمت Export برای گرفتن خروجی پی‌دی‌اف از docx استفاده می‌کنید، اینجا برعکس در بخش Export فایل وُرد را انتخاب می‌کنید تا نرم‌افزار فایل پی‌دی‌اف بازشده در آن را به یک فایل docx تبدیل کند. برنامه دیگری که می‌توانید برای تبدیل از آن کمک بگیرید، خود وُرد است!

وُرد به‌صورت مستقل امکان باز کردن فایل‌های پی‌دی‌اف را دارد و هنگام انجام این کار، دیالوگی مبنی بر تبدیل فایل به فرمت وُرد نمایش داده می‌شود که با تائید آن، فایل پی‌دی‌اف‌تان به docx تبدیل شده و برای ویرایش آماده می‌شود. اما اگر نخواستید از هیچکدام از این دو برنامه استفاده کنید، گزینه سوم نرم‌افزار مستقلی برای انجام کار تبدیل است. یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌ها در این زمینه،‌ Able2Extract Professionalاست که امکان تبدیل پی‌دی‌اف به انواع و اقسام فرمت‌ها از وُرد و اکسل گرفته تا حتی فایل اتوکد را دارد!

این نرم‌افزار رایگان نیست، اما می‌توانید به وسیله نسخه آزمایشی هفت روزه آن (goo.gl/euGCJD) کارِتان را راه بیندازید. در مورد ویرایش با تبدیل، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید آن است که با توجه به ساختار یک فایل پی‌دی‌اف، تبدیل آن به فرمتی مثل docx لزوما کامل و دقیق نیست و بسته به نوع فایل (مثلا فایل‌های با تصاویر یا گرافیک زیاد)، ممکن است خطای زیادی داشته باشد. بنابراین باید بر اساس فایلتان انتخاب کنید که ویرایش را چگونه انجام دهید. اگر فایلتان ساده و تا حد زیادی فقط متن است، احتمال تبدیل درست آن بالاست و می‌توانید از این مسیر آن را ویرایش کنید، اما اگر فایل پیچیده و با تصاویر و اشکال مختلف دارید، بهتر است ابتدا ویرایش داخل فایل را امتحان کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي