آموزش نگهداری از گل حسن یوسف

تاريخ : 2 آذر

آموزش نگهداری از گل حسن یوسف را در ادامه برایتان عنوان می کنیم

آموزش نگهداری از گل حسن یوسف, پورتال خبری فرهنگی گهر

طریقه پرورش :

۱- از لحاظ نیاز نوری این گیاه روزانه چهار ساعت و بیشتر به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و از لحاظ نور مصنوعی به میزان ۸۰۰ شمع در مدت ۱۲ ساعت در روز به نور نیاز دارد . لازم به ذكر است كه در صورت فراهم نبودن شرایط نوری این گیاه به حالت علفی یا سبز كامل در می آید كه در این صورت از جذابیت و زیبایی آن كاسته می شود .

۲- میزان درجه حرارت مورد نیاز : در روز ۳۰-۲۵ درجه سانتی گرادو در شب ۲۵-۲۰ درجه سانتی گراد می باشد .

۳- میزان آبیاری : آبياري بصورت دائمی و خاك بايد هميشه مرطوب باشد .

۴- نوع خاك : نصف پیمانه خاك رس و یك پیمانه خاك برگ ویك پیمانه ماسه شكسته می باشد .

۵- هرس : چون گیاه حسن یوسف دارای رشد سریعی می باشد جهت جلوگیری از رشد سریع و بی قواره شدن آن بایستی جوانه انتهای نوك ساقه را هر زمان كه لازم شد قیچی كنید .

۶- روش تكثیر : این گیاه را می توان در تمام فصول به روش قلمه زنی ساقه در محیط كنترل شده تكثیر نمود. در ضمن قلمه های این گیاه در بهار و تابستان به راحتی در آب ریشه دار می شوند .

حسن یوسف معمولی و حسن یوسف رنیلت

حسن یوسف ها به خاطر زیبایی رنگ برگ هایشان هم درون آپارتمان و هم در بیرون در ردیف گیاهان پرارزش و دوست داشتنی می باشند.انواعی ازآنها بارنگهای صورتی و قرمز و رنگ ارغوانی ، قرمز وسبز تحت عنوان ملكه دنباله قرمز وجود دارند . تمام انواع حسن یوسف به راحتی در آب ریشه دار می شوند و می توانند در آب خالص هم به خوبی رشد كنند .

حسن یوسف به نور زیاد، گرمای زیاد، آبیاری فراوان، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.« آبیاری حسن یوسف به دلیل این که در معرض تابش نور خورشید است معمولا یک روز در میان صورت گرفته ولی اگر حسن یوسف در محلی که نور کم دارد و یا زیاد گرم نیست،باشد هفته ای دو بارآبیاری کافی است».

کود مورد نیاز حسن یوسف را می توان به میزان، ۳ گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا مهر ماه، مورد استفاده قرار داد و مخلوطی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه، خاک مناسب رشد این گیاه است.

گیاه حسن یوسف با دو روش قلمه زدن مستقیم و ریشه دهی در آب ، تکثیر می شود. از اواسط تابستان تا اواخر پاییز ، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه ۵ تا ۸ سانتیمتر ، به آرامی جدا نموده وسعی کنید ساقه های نازک و گوشتی قلمه را فشار ندهید.

می توان برای تسریع در امر ریشه زایی از پودر هورمون ریشه زایی استفاده کرد، اگرچه خیلی هم لازم نیست. سپس قلمه ها را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر، حاوی کمپوست گلدانی قرار دهید که دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و نور مناسب داشته باشد.مراقب باشید که هرگز خاک گلدان خشک نشود.

قلمه ها را بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید. زمانی که قلمه ها ریشه داد آنها را بیرون آورده و در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت قرا دهید. باید دقت کنید که ریشه ها شکسته یا کنده نشود.

این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگه داری شوند از بین خواهند رفت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي