آموزش معکوس کردن رنگ صفحه نمایش در اندروید

تاريخ : 28 آبان

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

آموزش معکوس کردن رنگ صفحه نمایش در اندروید

آموزش معکوس کردن رنگ صفحه نمایش در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

چطور رنگ های صفحه نمایش در اندروید را معکوس کنیم؟

اگر با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می‌کنید، رنگ های صفحه نمایش گوشی های امروزی ممکن است شما را اذیت کنند. خوشبختانه ویژگی معکوس سازی رنگ (Invert Color) در اندروید به شما اجازه می دهد تا به آسانی رنگ ها را معکوس کنید و دید بهتری روی صفحه گوشی داشته باشید.

اگر شما (یا یکی از نزدیکانتان) دارای مشکلات بینایی مثل کور رنگی یا کم بینایی هستید، فونت های کوچک و رنگ های پیچیده در گوشی های امروزی می تواند استفاده شما از این گوشی ها را تقریبا غیرممکن کند. خوشبختانه یک ویژگی در اندروید وجود دارد، که به کاربران اجازه می دهد تا به آسانی رنگ ها را معکوس کنند و این ویژگی معکوس سازی رنگ نام دارد که دید را بر روی گوشی برای افراد دارای مشکلات بینایی آسان می‌کند.

اندروید خام (Stock Android) و اندروید دستکاری شده (non-Stock Android)

چون ما در این آموزش از واژه هایی مانند اندروید خام و اندروید دستکاری شده استفاده می کنیم، لازم است تا توضیحاتی را درباره ی این دو بدهیم تا دوستانی که از این موضوع اطلاعی ندارند، در شروع آموزش دچار مشکل نشوند، پس قبل از شروع آموزش توضیح کوچکی در این مورد می‌دهیم:

در واقع اندروید خام به نسخه خالص اندروید می گویند که کمپانی گوگل و چند کمپانی دیگر از این نسخه اندروید استفاده می کنند، اما بعضی دیگر از کمپانی ها مانند سامسونگ، سونی و غیره با دستکاری بر روی این نسخه خام اندروید، به نحوی آن را تغییر میدهند و ویژگی های جدیدی را به نسخه خام اضافه یا کم می کنند، برای مثال سامسونگ با حذف رابط کاربری اندروید خام و جایگزین کردن رابط کاربری جدید خود به نام Samsung Exprience این روند را ادامه می‌دهد و یا htc با رابط کاربری خود موسوم به htc Sense در طی سالها این کار را انجام داده است، تم های مختلف طیفی وسیع از ویژگی ها و قابلیت ها را با ظاهری جذاب به کاربران عرضه می‌کنند که می‌توانند گوشی آنها را از یکنواختی بیرون آورده و چه بسا بهتر از نسخه اندروید خام عمل نمایند.

رابط کاربری روی دستگاه‌های اندروید دستکاری شده گاهی به حدی با اندروید خام(خالص) متفاوت است که گویی با سیستم عامل کاملاً متفاوتی روبرو هستیم. رابط کاربری که گوگل برای سیستم عامل اندروید در نظر گرفته است را تنها در بعضی دستگاه‌های اندرویدی می‌توان یافت. سری نکسوس و تلفن‌های هوشمند موتورولا، از جمله دستگاه‌هایی هستند که از رابط کاربری اندروید خام (Stock Android UI) بهره می‌برند. اما گوشی‌های اندرویدی سامسونگ، الجی، سونی، هواوی و … هر کدام از رابط کاربری خاص خودشان استفاده می‌کنند.

حالا پس از این که تفاوت میان اندروید خام و اندروید دستکاری شده را متوجه شدید، به سراغ ادامه آموزش می رویم و چگونگی معکوس سازی رنگ در اندروید خام و دستکاری شده را جداگانه توضیح می دهیم.

معکوس سازی رنگ در اندروید خام

اگر شما از دستگاهی با اندروید خام، مانند گوگل پیسل استفاده می کنید، معکوس سازی رنگ خیلی سریع و مطلوب انجام می گیرد.

برای معکوس سازی رنگ، منوی اطلاع رسانی (Notification) را پایین بکشید تا آیکون و نوشته ی Invert Colors را مشاهده کنید. اگر این عبارت در پنل اول وجود نداشت به سمت راست پنل بروید تا Invert Colors را ببینید.

اگر به دلایلی باز هم Invert Colors را مشاهده نکردید، شما می توانید آن را به آسانی اضافه کنید. بر روی آیکون مداد که در پایین صفحه اطلاع رسانی قرار دارد بزنید و آیکون و نوشته ی Invert Colors را پیدا کنید و سپس آن را بگیرید، و به قسمت بالا بکشید.

معکوس سازی رنگ در اندروید دستکاری شده

اگر شما از دستگاهی با اندروید دستکاری شده، مانند سامسونگ استفاده می کنید عملیات معکوس سازی رنگ کمی طولانی تر است، چون Invert Colors در منوی اطلاع رسانی وجود ندارد و نمی توان آن را اضافه کرد.

برای معکوس سازی رنگ، باید به تنظیمات گوشی بروید، برای این کار می توانید منوی اطلاع رسانی را پایین بکشید و آیکون چرخ دنده را لمس کنید.

سپس در تنظیمات گزینه Accessibility را پیدا کنید و روی آن بزنید، و در صفحه جدید Vision را انتخاب کنید.

گزینه های زیادی در این صفحه وجود دارد که می توانید برای دید بهتر آن ها را تغییر دهید، اما برای معکوس سازی رنگ می توانید گزینه Negative Colors را پیدا و فعال کنید.

تنها موضوع ناخوشایند این است که شما هر زمان بخواهید این ویژگی را فعال کنید، باید هر بار این مسیر را طی کنید. امیدواریم در آینده این ویژگی همانند اندروید خام در منوی اطلاع رسانی قابل دسترسی باشد تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي