آموزش شناسایی فایل خراب ویندوز و روش درست کردن آن

تاريخ : 15 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

آموزش شناسایی فایل خراب ویندوز و روش درست کردن آن

آموزش شناسایی فایل خراب ویندوز و روش درست کردن آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

چطور فایل های خراب در ویندوز را درست کنیم

خرابی سیستم و یا بخش هایی در hard disk می‌توانند منجر به خراب شدن فایل ها شوند، و به خاطر همین است که باید همیشه از داده های خود back up بگیریم. اگر یکی از فایل های مهم شما خراب شود، متاسفانه مشکل است که آن را درست کنید. با این وجود شما شانس بسیار کمی دارید که فایلی را که از اهمیت بالایی برخوردار است را بعد از معیوب شدن اصلاح کنید. به حتم همین شانس کم زمانی که فایل شما بسیارمهم باشد، بسیار حائز اهمیت است. با من همراه باشید در ادامه می‌توانید از روش های که در زیر معرفی می‌کنم، فایل های آسیب دیده و یا خراب شده در ویندوز را در درست کنید.

 

فرمت فایل را تغییر دهید

تغییر دادن فرمت فایل بعضی وقت ها می تواند به درست شدن آن کمک کند. برخی اوقات ممکن است که فایل درفرمت اصلی آن باز نشود، اما باید حداقل بتوانید به محتوی فایل دسترسی داشته باشید. برای مثال شما می توانید فایل های word را به فرمت های PDF و یا عکس در فرمت PNG یا JPG تغییر دهید.

 

سه converter آنلاین برای انواع فایل ها وجود دارد. به صورت آنلاین به این صورت سرچ کنید « convert (فرمت فایل شما) به (فرمتی که می خواهید فایل خود را به آن فرمت تغییر دهید.). شما باید بتوانید یک converter خوب پیدا کنید تا بتوانید فایل های خود را به صورت رایگان تغییر فرمت دهید. در زیر می توانید چند converter فایل آنلاین را پیدا کنید:

• Smallpdf

• Online converter

• Online Video Converter

 

از برنامه متفاوتی استفاده کنید 

یک فرمت فایل می تواند ازطریق برنامه های بسیاری باز شود، هم برنامه پیش فرض و هم برنامه های جانبی. به علاوه هر برنامه، الگوریتم و شرایط خود را برای باز کردن فایل ها دارد. برنامه کنونی شما ممکن است نتواند فایل را باز کند اما برنامه های جایگزین ممکن است بتواند آن را باز کند. مثلا یک فایل word می تواند از طریق برنامه های جایگزین مانند LibreOffice و Google Docs. باز شود.

 

شما همچنین باید به دنبال برنامه کامل تری برای بازکردن فایل باشید. برای مثال برای باز کردن یک فایل ویدویی که خراب شده است، سعی کنید از VLC media player به جای built-in player ویندوز، استفاده کنید.

هنگامی که شما یک برنامه جایگزین دارید، بر روی فایل، راست کلیک کنید و مکان نمای موس خود را بر روی گزینه «open with» قرار دهید. برنامه جایگزین باید آنجا وجود داشته باشد. اگر وجود نداشته باشد سپس بر روی “Choose default program” کلیک کنید تا تمام برنامه های نصب شده را باز کند.

 

SFC scan را اجرا کنید.

SFC scan به شما کمک می کند تا فایل های خراب شده را پیدا کنید و آن ها را به صورت اتوماتیک درست کنید. اگر یک فایل سیستمی خاص مانع از این شود که فایل شما باز شود و یا خود فایل در یک فایل سیستمی مانع شود، سپس SFC scan اجرا کنید تا آن را درست نماید.

کلید های Win + R را فشار دهید و cmd را در Run dialog تایپ کنید تا Command Prompt باز شود. sfc /scannow را تایپ کنید و enter بزنید. اسکن شروع خواهد شد و ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

 

Disk check را اجرا کنید 

برخی اوقات اگریک بخش بدی در hard drive اتفاق بیفتد فایلی خراب می شود.

Disk Check scan می تواند به دنبال این بخش های بد برگردد و آن ها را درست کند. اگر درست شود، شما این شانس را دارید که دوباره به فایل خود دسترسی داشته باشید.

برای اجرای check disk، دوباره Command Prompt را باز کنید مانند چیزی که در بخش پیش گفته شد و chkdsk را تایپ کنید. هنگامی که شما enterرا می زنید، hard rive شما اسکن می شود و خطاها و بخش های بد به صورت اتوماتیک اصلاح می شود، اگر امکان داشته باشد.

 

آموزش شناسایی فایل خراب ویندوز و روش درست کردن آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

فایل های خراب در ویندوز

 

از ابزار اصلاحی فایل شخص ثالث استفاده کنید

این آخرین شانسی است که شما برای درست کردن فایل در دسترس دارید. شما از این روش برای فایل هایی که واقعا برای شما مهم هستند، استفاده می کنید زیرا تقریبا تمام ابزار های اصلاحی نیاز دارند که به طور کامل خریداری شوند تا بتوانند به صورت کامل فایل شما را اصلاح کنند. آنها معمولا به صورت دمو هایی می آیند و به صورت جزئی فایل شما را اصلاح می کنند و یا اینکه ممکن است فقط به شما بگویند که آیا امکان اصلاح فایل شما هست یا نه. ابزار های اصلاحی مختلفی برای انواع فایل های مختلف وجود دارد بنابر این شما در زیر می توانید رایج ترین ابزار های اصلاحی فایل را پیدا کنید.

File Repair: شامل فهرست ده ها وب سایت از ابزار های اصلاحی برای فرمت های مختلف

Repair Toolbox:: ابزار تعمیراتی فایل all-in-one

Hetman File Repair: این ابزار می تواند فایل های تصویری خراب شده را اصلاح کند

Digital Video Repair: ابزار رایگان برای اصلاح فایل های ویدیویی خراب شده

Zip Repair: این ابزار می تواند فایل های زیپ شده خراب را اصلاح کند.

Office Fix: این ابزار می تواند فایل های در فرمت Microsoft Office را در Word یا Excelرا اصلاح کند.

MP3 Repair Tool: ابزاری رایگان برای اصلاح فایل های MP3خراب.

 

نتیجه گیری

اگر شما توانستید فایل های خود را با استفاده از روش های بالا درست کنید، بنابراین بسیار خوش شانس هستید. خیلی ساده بگوییم، داده هایی که موجود نیستند نه می توانند درست شوند و نه می توانند دوباره بازیابی شوند، به هیچ وجه. به علاوه شما باید از تمام داده های خود در یک فایل جدید کپی بگیرید تا مطمئن شوید دوباره مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي