آموزش روش صحیح پخت سبزیجات

تاريخ : 30 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد   آموزش روش صحیح پخت سبزیجات صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

آموزش روش صحیح پخت سبزیجات, پورتال خبری فرهنگی گهر

آیا سبزیجات بخارپز شما هم پلاسیده و خمیر می شود؟ درست است این اتفاق برای خیلی ها ممکن است بیفتد اما خوشبختانه با این توصیه ها می توانید مثل آشپزهای حرفه ای سبزی ها را بپزید. فقط کافی است اشتباهاتی که در این جا توضیح داده شده است را تکرار نکنید.

خرد کردن سبزیجات به طور غیر یکسان

می توانید سبزیجات مختلفی مثل فلفل، هویج، کدو و قارچ را با هم بپزید اما به شرطی که آن ها را به یک اندازه خرد کرده باشید. چون در این صورت سبزی ها یک اندازه می پزند.

سرخ کردن سبزیجات در حرارت نامناسب

هنگام سرخ کردن سبزیجات این رقم معجزه آسا را به خاطر بسپارید: ۴۰۰ درجه فارنهایت. دمای کمتر باعث می شود سبزیجات به خوبی سرخ و برشته نشوند. شاید این درجه به نظر زیاد بیاید اما اگر بخواهید سبزیجات کاملا برشته شوند باید از این دما استفاده کنید.

جوشاندن سبزیجات

دلیل این که کلم بروکلی آب پز شده شما هیچوقت به سبزی و تردی کلم های رستوران نیست این است که آن ها را بلانچ نمی کنید. بلانچ کردن به این شکل است که ابتدا سبزیجات را در آب جوش نیم پز می کنید و بلافاصله در آب یخ فرو می کنید تا شادابی و رنگ و روی خود را از دست ندهند. سپس می توانید آن ها را در فریزر نگه دارید تا تازه بمانند و هر زمان که خواستید سرو کنید فقط کافی است که چندین ثانیه آن ها را در تاوه گرم کنید.

دیر چاشنی زدن به سبزیجات

اگر به مارچوبه ها بلافاصله قبل از خوردنشان نمک بزنید آن طعم و مزه مطلوب را نخواهد داشت. بنابراین بهتر است هر چه زودتر زمانی که آن ها را سرخ می کنید یا می پزید چاشنی بزنید.

استفاده از روغن زیاد

سبزیجات هنگام پخت آب را جذب می کنند. بنابراین هر چه در تاوه باشد را به خود جذب می کنند که روغن هم شامل این موارد می شود. هنگام پخت سبزیجات فقط چند قطره روغن به آن اضافه کنید. سبزیجات هنگام پخت آب پس می دهند و تاوه را مرطوب می کنند تا چیزی به آن نچسبد.

استفاده نکردن از تمام گیاه

ساقه های گل کلم را دور نریزید چون از آن ها می توانید برای درست کردن پوره گل کلم استفاده کنید. ته مانده های سبزیجات برای سوپ و خورش هم به کار می آیند پس هیچ دلیلی برای دور ریختن آن ها وجود ندارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي