آموزش روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 26 مهر

هر کدام از افراد موهای آسیب دیده زیادی دارند بخصوص اگر از اتو مو استفاده کرده باشید موهای شما شکننده و نازک خواهد شد در ادامه با یک روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده آشنا می شوید

آموزش روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

آموزش روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده, پورتال خبری فرهنگی گهر

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده با یک روش خانگی

حنا یک گیاه سحر آمیز است که می تواند موهای خشک و آسیب دیده شما را درمان کند. با ما همراه شوید تا این روش سحر آمیز خانگی را به شما بگوییم.

آیا فکر می کنید که حنا فقط برای رنگ کردن طبیعی موها استفاده می شود؟ اگر پاسخ تان بله است، اجازه دهید تا حقیقتی را با شما در میان بگذارم. حنا یک گیاه سحر آمیزی است که نه تنها باعث می شود تا موهای تان رابه شکل قهوه ای مایل به قرمز رنگ کنید، بلکه می توانید با استفاده از حنا وز وز موهای تان را نیز کنترل کنید. حنا هم ایمن است و هم ارزان است که می توانید با محصولات مراقبت از مو که در بازار موجود می باشند، جایگزین کنید و همچنین می توانید به راحتی موهای خشک، فر و کاملا آسیب دیده خود را به موهای نرم، براق و درخشان تبدیل کنید، فقط کافیست که به مدت دو هفته از آن استفاده کنید.

اکنون، این سوال پیش می آید که چرا باید از حنا برای موهای آسیب دیده استفاده کنیم؟ واقعا مزیت های حنا برای موها چیست؟ فهرست زیر بهترین پاسخ را به شما ارائه می کند.

حنا تارهای مو را از ریشه تقویت می کند 

حنا به راحتی وارد فولیکول های مو می شود و باعث تغذیه ریشه موها می شود، از این رو، امکان شکنندگی مو را کاهش می دهد و تقویت موها را نیز فراهم می کند.

حنا نقش مهمی در ترمیم پولک آسیب دیده مو بازی می کند 

پولک همان لایه سطح سفت که به عنوان یک پوشش محافظتی برای هر تار موی مجزا عمل می کند) که سلول های داخلی مو را از آسیب حفظ می کند. از این رو، ساقه مو به نحو اثر بخشی تقویت می شود.

حنا به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو، مقدار رطوبت در گیسوان شما را بیشتر می کند 

در نتیجه، موی های خشک و فر شما تبدیل به موهایی بی نهایت نرم و کاملا مرطوب می شوند. حنا به حفظ تعادل PH پوست سر و مو کمک می کند که برای حفظ آب رسانی پوست سر، کاهش شوره سر و جلوگیری از ریزش مو ضروری می باشد.

به طور خلاصه، حنا می تواند از موی خشک و شکننده در برابر آلودگی، مواد شمیایی یا آب زدایی محافظت کند.

مواد مورد نیاز برای ترمیم مو با حنا 

–    پودر حنا : ۵ قاشق غذاخوری که بستگی به طول موهای تان دارد ( سعی کنید از حنای طبیعی استفاده کنید)

–    ماست ساده : سه قاشق چایخوری

–    لیمو : یک عدد بزرگ

–    تخم مرغ : یک عدد

–    چای سیاه : یک فنجان

–    آب ولرم : در صورت نیاز

در صورت تمایل، می توانید یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی، ۷ تا ۸ قطره روغن اسطوخدوس و روغن  موی گیاهی هم به این ترکیب اضافه کنید.

طرز تهیه و نحوه استفاده 

۱ – توصیه می شود که ترکیب حنا را در یک ظرف آهنی تهیه کنید، چون به حداکثر رنگ از این گیاه به دست می آید. در غیر این صورت، یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نیز مناسب خواهد بود. پودر حنا را داخل ظرف بریزید. ماست و چای سیاه را به پودر حنا اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

۲ – آب لیمو را داخل ترکیب بریزید و خوب هم بزنید. سپس، به مدت سه تا چهار ساعت به ترکیب استراحت دهید.

۳ – اکنون، تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید. آن را به ترکیب اولی اضافه کنید. با یک قاشق هم بزنید تا کمی لغزنده شود.

۴ – آب ولرم را داخل این ترکیب بریزید  سعی کنید به آن درجه غلظتی برسد که ترکیب مورد نظر از روی قاشق نیفتد.

۵ – اکنون دستکش های پلاستیکی را بپوشید و ترکیب حنا را روی سر خود بگذارید. همچنین می توانید از یک قلم رنگ مو نیز استفاده کنید.

۶ – سر خود را به دو بخش مساوی تقسیم کنید و این خمیر را کاملا بر روی این قسمت ها بگذارید. اول از ریشه ها شروع کنید تا به تدریج به نوک مو برسید و مطمئن شوید که هر تار مو کاملا به حنا آغشته شده باشد.

۷ – موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی و یا کلاه مش بپوشانید.

۸ – بعد از سه الی چهار ساعت، با آب ولرم موهای خود را بشوئید تا نرم تر و درخشنده تر شوند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي