آموزش ردیابی گوشی سرقت شده با ایرانسل و همراه اول

تاريخ : 29 بهمن

شاید برای خیلی ها اتفاق افتاده باشد که گوشی شان به سرقت رفته باشد، در این مطلب آموزش ردیابی گوشی سرقت شده با ایرانسل و همراه اول را منتشر می کنیم.

آموزش ردیابی گوشی سرقت شده با ایرانسل و همراه اول, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید شما هم گوشی‌تان مفقود یا دزدیده‌ شده است. برای پیداکردن این گوشی‌ها، ابتدا باید به دادستانی و پلیس مراجعه کنید و سپس از طریق  اپراتورهای موبایل اقدام کنید.
پیش از این، برای پیداکردن و ردیابی گوشی موبایل در اپراتورها باید به صورت حضوری در دفاتر اصلی یا بخش‌های حقوقی این اپراتورها، مراحل اداری پیگیری و ردیابی گوشی‌ تلفن همراه با کد IMEI را انجام می‌دادید.

این درحالی است که ماه‌ها است اپراتور اول و دوم ایران، سامانه و راهکار ساده‌ای برای ردیابی گوشی موبایل مشترکان راه‌اندازی کرده‌اند. همراه اول و ایرانسل برای این کار از کدهای USSD و پیامک کمک گرفته‌اند.
در ادامه راهکار‌های هر دو اپراتور را با هم مرور خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید باید قبل از اقدام برای ردیابی، سیم‌کارت خود را مسدود کنید و سیم‌کارت جدید دریافت کنید.
ردیابی گوشی در همراه اول

مشترکان همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته خود می توانند شماره  IMEI گوشی مفقوده یا دزدیده شده که بر روی جعبه گوشی‌های موبایل درج شده را از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از روش‌های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند.

* شماره گیری کد #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*

* ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰

بدین ترتیب سرویس ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس ازدریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می‌پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید.

درصورت ردیابی ناموفق، مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را دوباره فعال کند.

کدهای دستوری مورد نیاز برای ردیابی گوشی در همراه اول:

**فعال‏سازی سرویس : #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*
**غیرفعال سازی سرویس: #۲۱۴۰*۱۰*
**دریافت راهنما: #۲۱۴۳*۱۰*

همراه اول این سرویس را رایگان اعلام کرده است و هزینه‌ای بابت ردیابی گوشی تلفن همراه شما در نظر نمی‌گیرد.

 

ردیابی گوشی در ایرانسل

مشترکان ایرانسل نیز برای ردیابی گوشی مفقود یا سرقت شده خود می‌توانند با در اختیار داشتن IMEI گوشی مورد نظر که بر روی جعبه تلفن همراه درج شده، از تمامی خطوط ایرانسلی به طریق زیر اقدام کنند.

* شماره‌گیری کد #۶۱۰۱*

دقت داشته باشید که پس از درج این باید مراحل زیر را طی کنید تا ردیابی گوشی شما در سامانه ردیابی ایرانسل درج شود.

**تأیید قوانین با ارسال عدد ۱
**تأیید هزینه سرویس به مبلغ ۱۰۰۰ ریال معادل ۱۰۰ تومان با ارسال عدد ۱
**مشخص کردن اپراتور سیم‌کارتی که در گوشی‌ مورد نظر داشتید: عدد ۱ ایرانسل عدد ۲ دیگر اپراتورها
**ارسال کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی مورد نظر

توجه داشته باشید، ظرف مدت ۴۸  ساعت پس از ثبت درخواست، سامانه‌ی مورد نظر نتیجه‌ی ردیابی را به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته‌اید، ارسال خواهد کرد.
ایرانسل توصیه می‌کنید برای دریافت اطلاعات صحیح از ردیابی گوشی تلفن همراه باید ۵ روز بعد از مسدودکردن سیم‌کارت اقدام کنید تا نتیجه ردیابی شما را به خط خودتان ارجاع ندهد.

در صورت منفی بودن پاسخ می‌توانید پس از گذشت ۵ روز مجددا نسبت به درخواست ردیابی اقدام کنید.

در صورت مثبت بودن نتیجه‌ی ردیابی،  پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌کنید. با در دست داشتن «کد پیگیری و تاریخ ردیابی» به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه‌ی قضایی دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه‌ی مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه‌ی ارسالی از ایرانسل باشید.

هر بار ثبت درخواست پیگیری در سامانه ردیابی گوشی ایرانسل، ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي