آموزش خرید و انتخاب لوستر برای منزل

راهنمای انتخاب لوستر برای منزل را در ادامه می خوانید

آموزش خرید و انتخاب لوستر برای منزل

امروزه با مجلل و مدرن شدن فضای داخلی خانه‌ها استفاده از اكسسواری‌ها و وسایل تزیینی در دكوراسیون منزل بیش از پیش باب شده است. در این میان انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی‌بخشی نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد اما همین‌طور كه انتخاب بجا و درست لوستر در زیبا نشان دادن محیط موثر است، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بدجلوه كردن آن می‌شود؛ برای همین تصمیم گرفتیم در این مطلب راهنمای كوچكی را برای آنهایی كه قصد خرید لوستر دارند، بیاوریم. پس چند سطری با ما همراه باشید.

1.چرایی خرید: هدف‌تان از خرید چیست؟ برای تامین نور و روشنایی منزل‌تان اقدام به خرید لوستر كرده‌اید یا اینكه به دنبال یك آكسسواری و وسیله‌ای برای  زیبایی و تزیین فضای خانه‌تان هستید؟ شاید هم به هر دوی‌شان فكر می‌كنید. پس اول ببینید كه قصدتان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام كنید؛ چون هدف‌تان هر چه كه باشد باید متناسب با آن خرید كنید؛ وسیله‌ای كه صرفا جنبه تزیینی در خانه‌تان را دارد یا شی‌ءای روشنایی‌بخش یا شاید هم هردو.

2.اندازه لوستر: بزرگی و كوچكی لوستر انتخابی‌تان كاملا بستگی به فضای نشیمن‌تان دارد. در فضاهای بزرگ دست‌تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای كوچك باید لوسترتان شاخه‌ها و چراغ‌های كمتری داشته باشد؛ چون اگر نور و روشنایی‌تان زیاد باشد، مجبور می‌شوید بعضی از لامپ‌ها را باز یا خاموش كنید كه این كار جلوه زشت و نازیبایی به آن می‌بخشد.

3. سبک لوستر: هنگام انتخاب لوستر سبك دكوراسیون‌تان را در نظر بگیرید. لوسترهای كوچك و اسپرت كه غالبا روشنایی كمتری دارند و در تركیب‌شان فلز یا چوب به كار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، كلاسیك و پرنور كه معمولا بلوری و كریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دكوراسیون و سبك چیدمان خانه‌های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر هم در زیبایی فضای‌تان خیلی موثر است. اگر در فضای پذیرایی‌تان از آباژورهای پایه‌دار یا رومیزی با پارچه‌هایی با طراحی مدرن استفاده كرده‌اید، باید از لوستری مدرن که طراحی زیبا و خاص دارد، كمك بگیرید.

4. توجه به رنگ‌ها: رنگ، مدل و سبك لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه كنید لوستر انتخابی‌تان جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دكوراسیون همخوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان‌تان را عوض كردید، مجبور به تعویض لوسترتان نشوید

5. سادگی و استاندارد بودن: هنگام انتخاب لوستر حتما دقت كنید حباب‌های استاندارد و تا جای ممكن ساده‌ای داشته باشد.

درواقع حباب‌های لوستر باید طوری باشد كه اگر خدایی ناكرده یكی از آنها شكست، نمونه مشابه آن قابل تهیه از بازار باشد و به خاطر آن مجبور به تعویض كل لوستر نشوید. یك دلیل دیگر برای سادگی حباب‌ها هم اینكه نظافت و گردگیری‌شان راحت و بدون دغدغه باشد؛ خلاصه اینكه لوستر خوب لوستری است كه هم تك و خاص بوده و هم اندازه و شكل حباب‌هایش استاندارد و به روز باشد.

6.ارتفاع سقف: توجه به ارتفاع و بلندای سقف هنگام انتخاب لوستر خیلی مهم است. اگر سقف پذیرایی‌تان بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی برای منزل‌تان شماست و اگر سقف كم‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه لوستر سقفی است كه هم كوتاهی سقف شما كمتر نشان داده شود و هم اینكه مزاحمت برای اهالی خانه ایجاد نكرده و تبدیل به یك مانع نشود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای كم‌ارتفاع قرار نگیرد. در این میان كمك گرفتن از دیواركوب یا یك آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف كوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضاست

7.سقف‌های گچبری: اگر سقف اتاق نشیمن‌تان گچبری شده و تزییناتی دارد، یک لوستر ساده و بدون شلوغی مناسب حال شماست؛ چون استفاده از یک لوستر خیلی پركار در کنار تزیینات سقف باعث شلوغی بیشتر اتاق می‌شود و شلوغی زیاد هم مساوی است با خستگی چشم و بالطبع خسته‌كننده شدن دكوراسیون.

8. اتاق خواب و آشپزخانه: انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آنها به كار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد؛ چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد.

نكته دیگر اینكه برای اتاق خواب لوستری انتخاب كنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی كاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده می‌شود و برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌های رو به پایین تهیه كنید تا بیشترین نور ممكن به فضا برسد و امورات این قسمت حساس خانه با دقت و ایمنی لازم صورت پذیرد.

9. لامپ‌ها: انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در كنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌رنگ لوستر چشم‌تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

10. تعداد لوستر: اگر فضای پذیرایی‌تان كوچك و جمع‌وجور است باید لوسترتان را طوری انتخاب كنید كه اندازه و میزان نور آن برای كل فضای‌تان كافی باشد اما اگر فضای پذیرایی‌تان بزرگ و جادار است، كمك گرفتن از چند لوستر كوچك به جای یك لوستر بزرگ فوق‌العاده زیباست.

11.تنظیم نور و روشنایی: روشنایی و نور كم یا زیاد هردو به یك اندازه در فضای منزل اشتباه و ناراحت‌كننده است. پیشنهاد می‌كنیم از كلیدهای تنظیم‌كننده نور برای لوسترتان استفاده كنید. با این كار هم به دلخواه می‌توانید نور فضای‌تان را زیاد و كم كنید و هم در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه