آموزش تهیه حلوا شکری

دسته بندي : دسر,سبک زندگی
تاريخ : 1 اسفند

آموزش تهیه حلوا شکری

حلوا شکری برای صبحانه بسیار خوشمزه است و چه بهتر که خانگی باشد. حلوا شکری سرشار از کلسیم و کنجد است که برای استخوان ها مفید است

آموزش تهیه حلوا شکری, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه حلوا شکری

یک لیوان شیر خشک را حتما الک کنید با یک لیوان پودر قند یا پودر شکر خود شکر نمی شود و شیرینی کاملا مناسبی دارد پس آن را کم نکنید و حتما الک کنید با شیر خشک مخلوط کنید بعد نیم لیوان کمی بیشتر ارده را به آن اضافه کنید و با قاشق ترکیب کنید و بعد با دست خوب مخلوط کنید خمیر حالت بریده بریده دارد.

 

کف و دیواره قالب مورد نظر را سلفون یا کیسه فریزر بکشید کف قالب را خلال پسته یا مغز پسته یا کنجد بریزید البته می توانید هیچ کدام را نریزید و حلوا شکری ساده داشته باشید بعد خمیر را داخل قالب ریخته و خوب فشرده کنید و سطح حلوا را صاف کنید و مجددا خلال پسته بریزید و سلفون را روی سطح حلوا بکشید و قالب را به مدت شش تا هفت ساعت داخل فریزر بگذارید.

 

به هیچ عنوان یخ نمی زند فقط منسجم می شود بعد بیرون بیاورید و به اندازه دلخواه برش بزنید یا همانطوری داخل ظرف در دار در یخچال نگهداری کنید که نرمتر می شود واقعا نسبت به حلوا شکری بیرون که خیلی قیمت آن نسبت به وزن آن بالا است مقرون به صرفه است و خودتان می دانید چه ماده ای را استفاده کردید و خیلی سالم و خوشمزه است حتما برای خانواده درست کنید سریع و راحت آماده می شود طعم آن هم هیچی از بیرون کم ندارد همان حالت غش غش کردن را هم موقع خوردن دارد. پس یا علی دست بکار شوید.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي