آموزش تهیه ته چین مرغ بدون فر

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 19 شهریور

ته چین مرغ یکی از غذاهای بسیار لذیذی است که از غذاهای مورد علاقه ایرانیان است. در این مطلب به طرز تهیه ته چین مرغ بدون فر می پردازیم.

آموزش تهیه ته چین مرغ بدون فر, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد اولیه:

برنج ۵ پیمانه

سینه مرغ ۲ عدد

ماست (پرچرب) ۲ پیمانه

تخم مرغ ۵ عدد

روغن ۱/۲ پیمانه

زعفران چند ق غ

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱- مرغ را با ادویه کم میپزیم بطوریکه بعد از پختن فقط یک استکان آب داشته باشه. بعد از پخت استخان های مرغ را جدا میکنیم.

۲- زعفران را در کمی آب جوش حل میکنیم. ماست را بهم میزنیم . نصف از زعفران حل شده در آب جوش را با کمی نمک و فلفل و سه عدد زرده تخم مرغ در ماست میریزیم و بهم میزنیم و گوشت مرغ ریش شده (درشت ریش کنید) را در ماست میخابانیم.

۳- بهتر است از یک روز قبل مواد را در ماست بخوابانید. – پلو را آبکش میکنیم ته یک ظرف نسوز (من در ماهیتابه این کار را انجام دادم) دو عدد زرده تخم مرغ نصف از روغن و یکی دو ملاقه از ماستی که گوشت مرغ را در آن خواباندیم میریزیم سه چهار کفگیر برنج در ماهیتابه ریخته و مایه با برنج خوب مخلوط میکنیم و در ته ظرف را با پشت قاشق حسابی صاف میکنیم.

۴- مقداری مرغ روی برنج میچینیم(تقریبا همه طرف رو پر کند) باز سه چهار کفگیر برنج و دوباره از گوشت مرغ روی برنج میریزیم. در هر مرحله با پشت قاشق صاف میکنیم و فشار میدهیم تا له شود.

۵- در آخر آب گوشت مرغ را با بقیه زعفران و سه چهار قاشق سوپخوری روغن آبکرده و بقیه ماستی که در ظرف باقیمانده را مخلوط میکنیم و این مایه را روی سطح برنج میریزیم.(ممکن است یکم آب زیاد شود اما همان اجازه میدهد تا پلو نسوزد و بافت نرمی پیدا کند)

۶- در ماهیتابه را با دم کنی میپوشانیم و اول بمدت ۵ دقیقه با حرارت زیاد بعد از آن یک ساعت و نیم الی دو ساعت با حرارت کم و شعله پخش کن میگذاریم تا دم بکشد. نوش جان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي