آموزش تهیه بستنی موزی فوق العاده خوشمزه

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 23 اردیبهشت

آموزش تهیه بستنی موزی فوق العاده خوشمزه

امروز براتون طرز تهیه بستنی موزی با تنها دوماده تشکیل دهنده رو آماده کردم که پیشنهاد میکنم این بستنی خوشمزه و مقوری رو برای بچه ها که در تابستون علاقه زیادی به میل کردن بستنی دارند تهیه کنید.
حتما به یاد دارید که قبلا طرز تهیه بستنی یخی میوه ای رو برای روزهای گرم سال که در پیش داریم بهتون پیشنهاد کردم که هم سالم و مقوی هست و هم کالری کمتری به نسبت سایر بستنی های رنگارنگ تابستونی داره ، اگه باز هم خاطرتون باشه چند روز پیش با استفاده از دو ماده اصلی براتون طرز تهیه کوکی موزی رو آموزش دادم و گفتم که احتمالا شما هم مثل من متعجب شدید که چطور میشه بدون آرد ، شیر ، تخم مرغ ، کره یا قند اضافه یککوکی خوشمزه و سالم درست کرد ، حالا باز هم براتون یک آموزش جدید تدارک دیدم که احتمالا شما رو متعجب خواهد کرد ، اینبار طرز تهیه بستنی موزی با تنها دو ماده تشکیل دهنده ، بسیار سالم و مقوی و با دستور تهیه بسیار سادهو راحت.
اینبار هم یکی از دو ماده اصلی تشکیل دهنده موز هست ، برای تهیه این بستنی موزی ما هیچ نیازی به استفاده از خامه، شیر ، تخم مرغ ، یا حتی قند اضافی که معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده بستنی هستند نخواهیم داشت. البته شما میتونید با توجه به سلیقه خودتون در انتها به بستنی موزی خودتون قطعات کوچیک شکلات ، آجیل ، بادام ، کشمش و … اضافه کنید.

آموزش تهیه بستنی موزی فوق العاده خوشمزه, پورتال خبری فرهنگی گهر

ابزارها و مواد لازم برای تهیه بستنی موزی :
موز رسیده : ۴ عدد
کره بادام زمینی : ۱ قاشق غذا خوری سر پر
تخته آشپزخانه
چاقو
مخلوط کن

طرز تهیه بستنی موزی :
برای شروع شما باید کره بادم زمینی و ۴ عدد موز رسیده آماده کنید.

ابتدا موزها رو پوست کنده و با استفاده از چاقو و تخته آشپزخانه به شکل دایره ای خرد کنید، سپس حلقه های موز رو در کف یک سینی یا ظرف بچینید و ظرف رو به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا حلقه های موز منجمد بشه.

حالا باید قطعات موز رو از فریزر خارج کنید و اونها رو به درون یک مخلوط کن قوی یا غذاساز ریخته و دستگاه رو روشن کنید تا موزهای یخ زدمون حسابی له بشه ، اینکار رو تا زمانی ادامه بدید که موزهامون به مخلوطی صاف و خامه ای شکل تبدیل بشه.

در این مرحله باید یک قاشق غذاخوری سر پر کره بادام زمینی رو به مخلوط موزهامون در دستگاه مخلوط کن اضافه کنیم و بازهم با استفاده از دستگاه مخلوط کن شروع به مخلوط کردن مواد با هم کنیم.
عملیات مخلوط کردن نهایی رو اینقدر ادامه بدید تا بستنی شما درون ظرف مخلوط کن به شکل زیر در بیاد.

اگر دوست دارید در این مرحله میتونید قطعات کوچیک شکلات ، آجیل ، بادام ، کشمش و … که در بالا هم توضیح دادم رو به بستنی اضافه کرده.
حالا بستنی ما آمادست، شما میتونید در همین حالتی که بستنی نرم و لطیف هست اون رو در ظرف بکشید و سرو کنید و یا اگر میخواید بستنی شما مقداری سفت تر و سردتر باشه میتونید بستنی رو درون ظرفی ریخته و ظرف رو در فریزر قرار بدید تا سفت و سرد بشه.

به همین آسونی شما موفق شدید یک بستنی خوشمزه ، سالم و مقوی برای اعضای خانوادتون تهیه کنید.

منبع: ۳e7en.com

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي