آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

شما حتما بدلایلی به این ترفند نیاز پیدا کرده اید که یک فیلم و یا یک عکس ، آهنگ و یک فایل را به طور کامل بخواهید مخفی کنید اما روش آنرا نمی دانید و دنبال برنامه های مختلف می روید . در ادامه با آموزش تصویری این ترفند با ما همراه باشید

اغلب گوشی های اندرویدی قابلیت مخفی کردن فایل را به طور پیش فرض ارائه نمی‌کنند و کاربران برای دستیابی به این ویژگی ملزم به استفاده از برنامه های سوم شخص می‌شوند. منظور از مخفی کردن فایل در اندروید در واقع مخفی کردن هر نوع اطلاعات است! مخفی کردن عکس ، فیلم ، فایل زیپ، پوشه، موزیک و غیره همگی در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. اما چگونه می‌توانیم نسبت به مخفی کردن فایل در اندروید اقدام کنیم؟

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

یکی از بهترین روش های مخفی کردن فایل در اندروید مربوط به بکارگیری اپلیکیشن های سوم شخصی می‌شود که بدین منظور توسعه داده شده‌اند. برنامه File Hide Expert یک نمونه از بهترین این دسته اپلیکیشن ها محسوب می‌شود که با کلیک بر روی بخش زیر قادر به دانلود آن خواهید بود. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و با استفاده از آن شما می‌توانید نسبت به مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک، پوشه یا هر فایل دیگری که مورد نظرتان باشد در دستگاه اندرویدی وارد عمل شوید.

دانلود برنامه File Hide Expert از گوگل پلی استور

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

استفاده از برنامه File Hide Expert بسیار ساده است. بدین منظور بعد از نصب برنامه مذکور آن را اجرا کنید. در این شرایط تصویری شبیه به عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد و برنامه اشاره می‌کند که هیچ فایلی در حال حاضر در دستگاهتان مخفی نیست. برای مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک یا هر فایل دیگری از طریق برنامه File Hide Expert، کافیست که آیکون “پوشه” ضمیمه شده در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای شبیه به محیط یک برنامه مدیریت فایل (File Manager) نمایان می‌شود. حال شما می‌توانید هر فایلی که مورد نظرتان باشد را با لمس آیکون “بعلاوه” موجود در کنار آن به لیست فایل هایی اضافه کنید که توسط برنامه File Hide Expert مخفی می‌شوند. بنابراین فایل های مورد نظرتان را با لمس آیکون “بعلاوه” انتخاب کنید.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

زمانی که بار دیگر به محیط برنامه File Hide Expert مراجعه کنید، لیست فایل های انتخابی خود را در صفحه اصلی آن خواهید دید. با لمس گزینه Hide All می‌توانید دستور مخفی شدن تمام این فایل ها را صادر کنید. با لمس گزینه Restore All هم می‌توانید تمام فایل های انتخابی و مخفی شده را به حالت عادی بازگردانید یا اصطلاحا از وضعیت هیدن (Hidden) و مخفی خارج کنید. همچنین برای بهینه سازی وضعیت نمایش یا عدم نمایش فایل ها به صورت تک تک هم می‌توانید از گزینه های ضربدر و تیک موجود در گوشه هر فایل استفاده کنید.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

اما آیا هر فردی با مراجعه به برنامه File Hide Expert قادر دیدن فایل های مخفی شما خواهد بود؟ خوشبختانه اینطور نیست و برنامه مذکور قابلیت رمزگذاری برای اجرای خود را ارائه می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید ضمن مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) برنامه، گزینه Enable Password را انتخاب کنید. به محض اینکه این گزینه را فعال نمایید، پنجره جدیدی برای ثبت رمز عبور مورد نظرتان نمایان می‌شود. بنابراین رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید و از مخفی کردن عکس ، فیلم یا هر فایل دیگری در اندروید با استفاده از برنامه File Hide Expert لذت ببرید.

مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید

شما با استفاده از روشی که در بخش قبل برای مخفی کردن فایل ها به آن اشاره کردیم، می‌توانید عکس و فیلم های مورد نظرتان را هم در دستگاه اندرویدی مخفی کنید. اما علاوه بر آن روش، روش های خاص دیگری هم برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید وجود دارند.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

اما علاوه بر روش هایی که در دو مقاله ضمیمه شده برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید به آن ها اشاره شده است، روش کاربردی دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که مربوط به استفاده از یک برنامه جالب با نام KeepSafe می‌شود. اپلیکیشن KeepSafe به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است، اما برای دستیابی به قابلیت های پیچیده و حرفه‌ای تر آن باید هزینه‌ مشخصی پرداخت شود. اما شما برای مخفی کردن عکس و فیلم توسط این برنامه نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. این اپلیکیشن می‌تواند با سرویس های ذخیره سازی ابری هم تعامل برقرار کند و فایل های مورد نظرتان را به صورت خودکار در این سرویس ها آپلود نماید.

دانلود برنامه KeepSafe از گوگل پلی استور

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

استفاده از برنامه KeepSafe بسیار ساده است. بدین منظور ابتدا این برنامه را با کلیک بر روی بخش فوق دانلود کنید. سپس آن را بر روی دستگاه اندرویدی نصب نمایید. بعد از نصب برنامه، آن را اجرا و چند مرحله ابتدایی راهنمای آن را رد کنید.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

سپس از شما خواسته می‌شود تا یک رمز عبور را برای دسترسی به محتوای اپلیکیشن تعیین کنید. پس رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید. از این پس هر زمان که تمایل به اجرای برنامه KeepSafe و دسترسی به عکس و فیلم های مخفی شده خودتان داشته باشید، می‌بایست این رمز عبور را ارائه کنید.

آموزش تصویری مخفی کردن عکس ، فیلم و فایل در گوشی اندروید

حالا می‌توانید به سادگی عکس های مورد نظرتان را با انتخاب گزینه Add Picture به لیست عکس های مخفی شده اضافه کنید. مخفی کردن عکس توسط برنامه KeepSafe به شیوه دیگری هم قابل انجام است. شما می‌توانید به گالری گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید و عکس مورد نظرتان را انتخاب و سپس گزینه Share یا اشتراک گذاری را برای آن عکس انتخاب نمایید. سپس از بین روش های ارائه شده، برنامه KeepSafe را انتخاب کنید. بدین ترتیب آن عکس به لیست عکس های مخفی دستگاه اضافه می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه