آمازون به کمک Foxconn، اسمارت‌فون می‌سازد

آمازون به کمک Foxconn، اسمارت‌فون می‌سازد

غول عرصه تجارت الکترونیک آمازون اعلام کرده که با کمک کارخانه Foxconn مشغول ساخت اسمارت‌فون است.

این اولین بار نیست که این شایعه را می‌شنویم اما این دفعه مثل اینکه حرف و حدیث ها در باره امکان به قوع پیوستن چنین اتفاقی بیشتر شده است. آمازون قبلا هم برای رقابت با آی پد تبلت ساخته بود و حالا هم که به نظر می رسد قصد دارد با ساخت این اسمارت فون با آی فون رقابت کند.
بلومبرگ روز پنجشنبه نوشته بود که افراد آگاه از این ماجرا می گویند کارخانه تولید محصولات الکترونیکی Foxconn،  برای ساخت دستگاهی که قرار است با همه گوشی های اندروییدی بازار رقابت کند به غول تجارت الکترونیک کمک می کند و حتما همه شما می‌دانید که Foxconn تایوان، یکی از اصلی ترین کارخانه های تولید کننده محصولات اپل همچون آی پد و آی فون است.
واقعیت این است که قبلا هم درباره قصد آمازون برای تولید اسمارت فون چیزهایی شنیده بودید و به علاوه تانتظار می رود که خبرگزاری بزرگی چون بلومبرگ خبرهایش را از منابع موثقی بدست آورده باشد. نوامبر سال گذشته هم گفته شده بود که سازنده کیندل فایر در نظر داری در سال جاری اسمارت فون مخصوص خودش را هم عرضه کند وFoxconn هم اشاره کرده بود که در ساخت این اسمارت فون به آمازون کمک خواهد کرد.
آمازون همچنین نوعی اختراع مربوط به فن آوری های بی سیم را به نام خود ثبت کرده است تا خود را از هر گونه اتهامی مبنی بر نقض ثبت حق اختراع مبری کند.
همانطور که می دانید اپل و سامسونک در سالهای اخیر پولهای زیادی را خرج اقامه دعوی علیه یکدیگر کرده اند . اپل هم اخیرا جلوی جلوی فروش دو تا از محصولات سامسونگ را در آمریکا گرفت. مشخص است که آمازون به هیچ عنوان نمی خواهد  خود را در چنین دردسر هایی بیندازد.
اگر آمازون اسمارت فون خودش را عرضه کند، این دستگاه هم مانند تبلت و اسمارت فون های اپل، از طریق فروشگاهش می تواند هزران فایل صوتی ، اپلیکیشن و ویدئو دانلود کند.
هنوز هیچ صحبتی درباره قیمت احتمالی این اسمارت فون نشده است.اما به راحتی می توان حدس زد که این اسمارت فون هم مانند تبلت آمازون ارزان قیمت ترین گوشی موجود در بازار خواهد شد.
ترجمه: ماندانا سجادی
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه