آمار فروش فیلم های سینمایی در نوروز 93

تاريخ : 16 فروردین

آمار فروش فیلم های سینمایی در نوروز ۹۳

اکران نوروزی سینماها در کشور با استقبال مخاطبان همراه شد و فیلم‌های به نمایش درآمده در سینماهای مختلف کشور موفق شدند بیش از هشت میلیارد تومان فروش داشته باشند که مسعود ده‌نمکی با فیلم معراجی‌ها تقریبا نیمی از این رقم را به خود اختصاص داد.

علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم چ درباره آخرین وضع فروش این فیلم به ایسنا گفت: فروش چ روز به روز در حال بهتر شدن است و سیر صعودی خوبی دارد. به طور کلی فروش «چ» در سینماهای تهران از ۵۵۰ میلیون تومان و در سینماهای شهرستان از ۲۳۰ میلیون تومان گذشته است. البته این فیلم در اکران‌های دانشگاهی خود نیز فروش بسیار خوبی داشته که با احتساب آن‌ نمایش‌ها باید گفت که فروش «چ» تاکنون از یک میلیارد تومان گذشته است.

این پخش‌کننده درباره اکران‌های دانشجویی «چ» توضیح داد: ما در مرحله اول و در اسفندماه حدود صد اکران دانشجویی برای «چ» برنامه‌ریزی کرده بودیم که ۱۳۰ میلیون تومان برای آن بلیت فروخته شد. اکنون هم در حال برنامه‌ریزی مرحله دوم اکران‌های دانشجویی‌ هستیم. مرحله دوم اکران دانشجویی «چ» از بیستم فروردین‌ آغاز می‌شود و در این مرحله تاکنون حداقل صد نمایش دانشگاهی برای فیلم در فروردین و اردیبهشت طراحی شده است. در هر صورت فکر می‌کنم فروش «چ» با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها، افزایش قابل‌ توجهی داشته باشد.

آمار فروش فیلم های سینمایی در نوروز 93, پورتال خبری فرهنگی گهر

فروش ۴ میلیاردی «معراجی‌ها»

سرتیپی همچنین درباره آخرین وضع فروش «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی هم توضیح داد: فروش این فیلم تاکنون در تهران از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گذشته است. با این حساب می‌توان گفت فروش جدیدترین فیلم مسعود ده‌نمکی در یک ماه و نیم گذشته از سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان گذر کرده است.

او درباره ادامه اکران «معراجی‌ها» بیان کرد: «معراجی‌ها» به تنهایی در روز ۱۲ فروردین‌ماه، ۱۸۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها بلیت فروخته است. ضمن آن‌که فروش سرگروه آن یعنی سینما «قدس» فوق‌العاده است. با این روند استقبال مخاطب، فکر می‌کنم این فیلم حداقل تا پایان اردیبهشت به اکران خود در سینماها ادامه دهد.به گفته پخش‌کننده «معراجی‌ها»، این فیلم اکنون ۷۵ سینما در کل کشور (۵۱ سینمای شهرستانی و ۲۴ سینمای تهرانی) را در اختیار دارد که احتمالا فروش آن تا پایان شب گذشته‌ از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرده است.

فروش ۲.۵ میلیاردی «طبقه حساس»

حبیب اسماعیلی، پخش‌کننده فیلم طبقه حساس هم با ابراز خرسندی از استقبال مخاطبان از این فیلم در ایام نوروز گفت: فروش این فیلم در تهران به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسید که بیش از دیگر فیلم‌های اکران نوروز بود. همچنین فروش شهرستان‌های این فیلم نیز ۷۰۰میلیون تومان بود که آماری قابل توجه است. به طور کلی، فروش فیلم‌سینمایی «طبقه حساس» از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گذشته است.

او افزود: ما اکنون ۳۰ سینما در تهران و ۳۵ سینما در شهرستان‌ها داریم. البته تعدادی از سینماهای شهرستانی از قبل با «معراجی‌ها» قرارداد داشتند اما از یکی دو روز آینده به جمع سینماهای اکران کننده «طبقه حساس» می‌پیوندند. به طور کلی تعداد سینماهای اکران‌کننده «طبقه حساس» در شهرستان‌ها تا هفته آینده به ۶۰ سینما می‌رسد.

پخش‌کننده «طبقه حساس» در ادامه استقبال مخاطبان از این فیلم در ایام نوروز را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: «طبقه حساس» فقط در روز دوازدهم فروردین در تهران ۱۱۰ میلیون تومان فروش کرد. همچنین در طول ایام عید، سئانس‌های سینماهای «آزادی»، «زندگی» و بعضی از پردیس‌های دیگر کاملا از صبح رزرو می‌شدند و بعضا فیلم در سئانس‌های ویژه تا چهار صبح به نمایش درمی‌آمد.

انتقاد تهیه‌کننده «خط ویژه»

منصور لشگری‌قوچانی، تهیه‌کننده فیلم خط ویژه هم درباره فروش نوروزی این فیلم گفت: گرچه ما تعداد سینماهای بسیار کمی در مقابل سایر فیلم‌ها در اختیار داریم، اما فروش «خط ویژه» بسیار خوب بوده و اکنون به مرز یک میلیارد تومان در کشور رسیده است.

وی ضمن انتقاد شدید از آنچه بی‌عدالتی در توزیع سالن‌های سینما بین فیلم‌های نوروزی می‌خواند، گفت: از میان ۲۵۰ سالن سینمای موجود در کشور، فقط ۲۷ سالن به «خط ویژه» اختصاص داده شده است. این رویه کاملا برخلاف عدالت است. فعالیت وزارت ارشاد برای معرفی مناسب فیلم‌های نوروزی نباید فقط به یک گُل دادن به عوامل فیلم ختم شود و فکر می‌کنم توزیع عادلانه سالن‌ها نیز برعهده مسئولان سازمان سینمایی بود. تهیه‌کننده «خط ویژه» افزود: ما در حال تلاش هستیم که بتوانیم تعداد سالن‌های بیشتری را به نمایش این فیلم اختصاص دهیم، اما سالن‌ها در انحصار یکسری افراد است. حتی فیلم «با دیگران» هم نتوانسته است تعداد سالن‌های مناسبی برای اکران بگیرد.تهیه‌کننده «خط ویژه» درباره تبلیغات تلویزیونی این فیلم نیز خاطرنشان کرد: ما از تبلیغات تلویزیونی‌مان ناراضی نیستیم و به نظرمان رفتار صداوسیما با «خط ویژه» عادلانه بوده است.

سهم قطره‌ای «با دیگران»

امیر سمواتی، تهیه‌کننده فیلم با دیگران نیز که در هفت سینمای تهران و یک سینما در مشهد اکران می‌شود، فروش این فیلم را حدود پنج میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: فیلم دیرتر از چهار فیلم دیگر از ۲۸ اسفند به روی پرده رفت و سینماهای کمی در اختیار دارد و توانستیم تنها ۳۰ تیزر برای این فیلم بگیریم که آن هم مانند قطره‌ای در دریا بود که طبیعتا دیده نشد.

رضایت سینماداران

در همین حال سینماداران نیز وضع فروش فیلم‌ها در ایام نوروز سال ۹۳ را مثبت ارزیابی کردند.سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی در ارزیابی‌اش از اکران نوروزی امسال اظهار کرد: خوشبختانه سینماداران سال جدید را با فیلم‌های خوبی شروع کرده‌اند و اگر همین روند با برنامه‌‌ریزی درست شورای صنفی پیش برود، فکر می‌کنم با فیلم‌های جدیدی که در جشنواره هم اکران نشده‌اند مانند «شهر موش‌ها»، اکران موفقی را نسبت به سال گذشته پشت‌سر بگذاریم.رضا نصیری، مدیر سینما قدس نیز درباره فروش نوروزی این سینما گفت: امسال فروش کل ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است.

منبع: روزنامه جام جم

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي