آمار اشتباه از سوی باشگاه پرسپولیس

تاريخ : 7 دی

سایت باشگاه پرسپولیس روز گذشته بر اساس یک آمارسنجی از لیگ های معتبر اروپایی مدعی شده که پرسپولیس در ۲۰ بازی با ۸ گل خورده و با میانگین ۴/۰ گل خورده در هر بازی دارای بهترین خط دفاع جهان شناخته شده است.

مسئولان سایت باشگاه پرسپولیس درحالی چنین خبری را روی خروجی خود قرارداده اند که در این آمار گرفته شده فقط لیگ های معتبری چون انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا را در مدنظر قرار داده اند و این درحالی‌ است که برای بررسی عملکرد یک تیم که لقب ترین های جهان را می خواهد تصاحب کند باید کل لیگ های جهان را مورد توجه قرار داد.

با یک بررسی اجمالی می توان متوجه شد که در دیگر لیگ های حرفه ای که در سراسر جهان در حال برگزاری است هستند تیم هایی که در خط دفاع عملکرد بهتری ارائه کرده اند.

نمونه آن المپیاکوس یونان است که در ۱۷ بازی ۶ گل خورده دارد. تیم لوگزامبورگ در لیگ این کشور ۷ گل خورده دارد. در لیگ ارمنستان تیم اف سی آرارات که تیم اول لیگ این کشور است نیز ۷ گل خورده مشاهده می شود.

آمار اشتباه از سوی باشگاه پرسپولیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تیم الژیر در لیگ برتر الجزایر نیز در ۱۴ بازی ۷ گل دریافت کرده است. تیم نیورادیینت اول مالدیو با انجام ۱۹ بازی و تنها ۵ گل خورده در این زمینه رکورددار است و کم ترین تعداد گل خورده را دارد.

از سایت باشگاه پرسپولیس بعید بود که چنین مسئله مهمی را بدون در نظر گرفتن دیگر لیگ ها لحاظ کند و لقب بهترین تیم باشگاهی جهان در خط دفاع را به خود اختصاص بدهد! هر چند که خط دفاع پرسپولیس این فصل عملکرد قابل قبولی داشته است و تلاش بازیکنان این تیم قابل کتمان نیست.

ضمن اینکه مقایسه کیفیت لیگ ایران با لیگ های معتبر جهان از جمله لالیگا، بوندس لیگا، سری آ و …. یک مقایسه کاملا اشتباه است چرا که کیفیت بازی ها و تعداد گل های زده و خورده لیگ های معتبر با فوتبال داخلی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند.

منبع فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي