آقازاده مرسی شرّ به پا کرد

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 13 اسفند
آقازاده مرسی شرّ به پا کرد, پورتال خبری فرهنگی گهربرخورد اهانت آمیز پسر کوچک رئیس جمهور مصر با یک افسر پلیس، اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، شمار زیادی از افسران پلیس ، علیه اهانت پسر رئیس جمهور مصر به یکی از افسران، مقابل منزل مسکونی محمد مرسی رئیس جمهور در منطقه الشرقیه، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

رسانه ها و شاهدان عینی گزارش داده اند مجادله و درگیری لفظی میان “عبدالله” پسر کوچک مرسی و افسر مسؤول تامین امنیت رئیس جمهور مصر در شهر زقازیق روی داد.

 به دنبال این حادثه، دهها نفر از افسران پلیس و شماری از نیروهای امنیتی با حضور در مقابل منزل رئیس جمهور مصر ، ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از افسر پلیس، خواستار عذرخواهی فرزند مرسی از این افسر شدند.

درباره شرح این حادثه نیز گفته شده است که فرزند مرسی به همراه  دوستش با استفاده از یک دستگاه خودرو بی ام و وارد منطقه حفاظت شده منزل مرسی شدند. افسر تامین امنیت به دلیل عدم شناسایی فرزند مرسی، از او مدارک شناسایی تقاضا می کند که با واکنش توهین آمیز او و دوستش روبه رو می شود.

پلیس گفته است به دلیل اینکه خودروی این افراد، پلاک ریاست جمهوری یا نیروهای گارد ریاست جمهوری را نداشت، اجازه عبور به خودرو داده نشد.

این درگیری کلامی زمانی روی داد که نیروهای امنیتی در برداشتن موانع حفاظتی برای عبور خودروی پسر مرسی تاخیر داشتند.
شماری
از فعالان شبکه اجتماعی در سایت های فیس بوک و توئیتر خواستار برگزاری
تجمع مقابل منزل مسکونی مرسی برای اعلام همبستگی با افسر پلیس شدند.

همچنین شماری از فعالان سیاسی اجتماعی در استان الشرقیه نیز با تجمع در مقابل منزل مرسی ، با افسری که از سوی پسر مرسی مورد اهانت قرار گرفته بود اعلام همبستگی کردند.

قبل از این در دسامبر ۲۰۱۱  هم دو تن از پسران مرسی در یکی از میدان های شهر زقازیق به درگیری فیزیکی پرداختند.

“اسامه” یکی دیگر از پسران مرسی هم در مصاحبه با رسانه ها گفت: به هیچ کسی اجازه نمی دهیم به نیروهای پلیس یا اعضای خانواده ام، اهانت کند.

مرسی ۶۲ ساله داری پنج فرزند (۴ پسر و یک دختر) است.

مرسی دارای پنج فرزند به نام های احمد (پزشک در عربستان سعودی)، شیما (لیسانس علوم از دانشگاه الزقازیق)، اسامه (لیسانس حقوق و وکیل دادگستری)، عمر (دانشجوی سال آخر دانشکده بازرگانی) و عبدالله (دانش آموز دبیرستان) است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي