آغاز تکنولوژی 4G(اینترنت نسل چهارم)در هواپیما

تاريخ : 26 دی

برای اولین بار در جهان اینترنت نسل چهارم (۴G) در هواپیما آغاز میشود.

آغاز تکنولوژی 4G(اینترنت نسل چهارم)در هواپیما, پورتال خبری فرهنگی گهر

در ادامه با ما همراه باشید:

دو شرکت  Deutsche Telekom و Inmarsat  قصد دارند با مشارکت هم  کار بی‌سابقه‌ای برای اتصال مشتریان و شرکت‌های هواپیمایی به اینترنت ۴G انجام دهند تا مسافران در پروازها، با هزینه ای مناسب شرایطی شبیه اتصال به اینترنت پرسرعت در منزل خود را تجربه کنند.

اپراتور آلمانی دویچه تلکام و شرکت انگلیسی اینمارست قصد دارند که با همکاری هم یک شبکه هواپیمایی اروپایی را راه‌اندازی کنند. آنها درصدد هستند این کار را  با تلفیق یکپارچه یک ماهواره جدید باند S (تحت فرکانس۲ تا ۴ گیگاهرتز) مخصوص “اینمارست” با شبکه زمینی LTE متعلق به “دویچه تلکوم” انجام خواهد شد.

اگر این پروژه شکل بگیرد سیستم جدید شبکه هوایی اروپا (European Aviation Network)، که شبکه‌ای نوآورانه که از ۳۰۰ ایستگاه LTE زمینی و شبکه ماهواره‌ای ترکیب شده است، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را در پروازهای اروپایی مهیا می‌سازد؛  و بدیت ترتیب مسافران نظیر آنچه توسط کمپانی Gogo در شبکه هوایی امریکا ارائه می‌شود را تجربه خواهند کرد؛ و در نتیجه  خطوط هواپیمایی اروپایی هم می‌توانند راه‌حلی بلندمدت و البته با کیفیت و قیمت مناسبتر نسبت به شبکه رقیب آمریکایی خود برای اتصال به اینترنت ارائه کنند.

آغاز تکنولوژی 4G(اینترنت نسل چهارم)در هواپیما, پورتال خبری فرهنگی گهر

باید گفت که سیستم ارتباطاتی شبکه هوایی اروپا با شبکه LTE زمینی معمول کاملاً متفاوت می‌باشد، علت این امر آن است که  باید بر اساس سرعت ۱۲۰۰ کیلومتری هواپیما شعاعی معادل ۱۵۰ کیلومتر تحت پوشش ماهواره به‌صورت هم‌زمان قرار گیرد. ۳۰۰ ایستگاه‌های مخابراتی در نظر گرفته شده برای این منظور هرکدام بیش از ۸۰ کیلومتر امکان پوشش دهی دارند این در حالی است که نهایت منطقه تحت پوشش توسط سایت های LTE معمول، ۱۰ کیلومتر است.و به همین منظور پهنای باند در نظر گرفته شده برای این منظور نیز در فاز اول، تا ۵۰Gbps (۵۰ گیگا بیت در ثانیه) خواهد بود.

تیموتئوس هوتگس، مدیرعامل شرکت دویچه تلکوم، توضیح داده است که «با این گام‌جسورانه، Deutsche Telekom اولین اپراتور مخابراتی خواهد بود که از مزایای LTE در فضای هوایی اروپا استفاده می‌کند او در ادامه اظهار کرد:
“این کار دقیقاً در راستای راهبرد ما برای تبدیل‌شدن به برترین شرکت مخابراتی اروپا است. ما با این نوآوری شبکه‌ زمینی قدرتمندی را به فضای هوایی اروپا متصل می‌کنیم. به‌این‌ترتیب اولین شبکه هواپیمایی اروپا را به وجود خواهیم آورد که قدرت LTE و ماهواره را با یکدیگر ترکیب می‌کند. ما با پیشرو بودن در فناوری‌های مختلف، زیربنایی مستحکم برای ارائه بهترین تجربه کاربری (چه در زمین و چه در هوا) به وجود می‌آوریم و به‌این‌ترتیب می‌توانیم با بهترین شرکت‌های اروپا و سایر نقاط دنیا شریک شویم”.

ندی سوکاواتی، رئیس هیئت‌مدیره اینمارست، نیز دراین‌باره می‌گوید:
«با به وجود آمدن این شبکه ترکیبی، می‌توان نیازهای مربوط به ظرفیت، انعطاف‌پذیری و کیفیت خدمات را برطرف کرد و رشد تقاضا را به‌سرعت پاسخ داد. به وجود آمدن شبکه جدید متشکل از ماهواره و LTT باعث می‌شود که اینمارست و دویچه تلکام در کنار یکدیگر بهترین، سریع‌ترین و قابل‌اعتمادترین اینترنت پرسرعت در پروازهای اروپایی را ارائه داده و نیازهای خطوط هوایی این منطقه را برآورده کنند؛ با تلفیق خدمات GX جهانی (باند Ka ) و باند L، ما اکنون راه‌حل‌هایی برای اتصال هر نوع هواپیمایی در هر مکانی به اینترنت را داریم”.

شایان ذکر است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa) که در سال ۲۰۱۶ مسافران خود در اروپا را به اینترنت ماهواره‌ای متصل کرده بود در سال ۲۰۱۷ به‌صورت آزمایشی در برنامه شبکه هواپیمایی اروپا (EAN) مشارکت خواهد کرد تا اولین شرکتی باشد که از سیستم جدی برای مسافران خود بهره می‌گیرد.

آغاز تکنولوژی 4G(اینترنت نسل چهارم)در هواپیما, پورتال خبری فرهنگی گهر

شرکت هوایمایی بریتیش ایرویز (British Airways) نیز همچنین قصد دارد از تابستان سال آینده، اینترنت پرسرعت مجهز به سیستم جدید را در پروازهای خود ارائه کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي