آغاز توزیع برنج دولتی ۲۸۰۰ تومانی در کشور

تاريخ : 18 دی

خبرگزاری فارس: برنج ۲۸۰۰ تومانی از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها توزیع می شوند.
آغاز توزیع برنج دولتی ۲۸۰۰ تومانی در کشور, پورتال خبری فرهنگی گهر

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از آغاز توزیع ۷۰هزار تن برنج هندی به قیمت ۲۸۰۰ تومان خبر داد و گفت: در عرضه برنج داخلی هیچ مشکلی وجود ندارد.

حسن رادمرد گفت: توزیع ۷۰۰ هزار تن برنج هندی با قیمت مصوب ۲۸۰۰ تومان در بازار آغاز شده و تا زمانی که نیاز بازار پاسخگو باشد، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برخی از توزیع کنندگان برنج در این بخش احتکار کرده بودند لذا دولت اقدام به توزیع برنج با قیمت مصوب کرد تا قیمت‌ها شکسته شود.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت گفت: در بخش عرضه برنج داخلی هیچ مشکلی وجود ندارد و عرضه و تقاضا یکدیگر را پوشش می‌دهند.

رادمرد گفت: برنج ۲۸۰۰ تومانی از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها توزیع می شوند.

گزارش حاکی است طی هفته‌های اخیر عرضه برنج در بازار با کاهش روبرو شده بود که این وضعیت باعث افزایش قیمت برنج واردتی تا ۴۵۰۰ تومان و برنج ایرانی به بیش از ۶۰۰۰ تومان شد.

این در حالی است که تولید برنج در سال جاری وضعیت مطلوبی داشته و واردات قابل توجهی نیز انجام شده است. فعالان بازار عمده ترین دلیل کاهش قیمت برنج در بازار را احتکار آن می‌دانستند.

وزیر صنعت نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت که با هدف شکستن قیمت‌ها ۷۰ هزار تن برنج از ذخایر کشور وارد بازار می‌شود.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي