آسانترین روش چک کردن فیس‌بوک

تاريخ : 13 مهر

آسانترین روش چک کردن فیس‌بوک

آسانترین روش چک کردن فیس‌بوک, پورتال خبری فرهنگی گهر

بدون شک فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به شمار می‌رود و روزانه هزاران و یا میلیون‌ها کاربر را به خود مشغول می‌کند. در کشور ما نیز کاربران فیس‌بوک به نسبت سرویس‌های دیگری نظیر توییتر و اینستاگرام بیشتر می‌باشد.

 

اما آیا برای مشاهده فعالیت‌های دوستان خود و رویدادها‌ی زندگی‌ آن‌ها در فیس‌بوک حتما صفحه این شبکه را باز نماییم؟ اگر بخواهیم رویدادها و عکس‌های آشنایان را بدون پیشنهاد‌های فیس‌بوک نظیر دعوت به بازی، عضویت در گروه‌های مختلف و یا کسانی که احتمالا می‌شناسیم را بررسی نماییم چطور؟ نگران نباشید! خوشبختانه برای این کار راه‌هایی وجود دارد. در این مقاله راهکار های خود در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.

 

  آسانترین روش چک کردن فیس‌بوک, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

چه چیزهایی را در فیس‌بوک می‌خواهید ببینید؟
متاسفانه برای انتخاب این موارد باید صفحه‌ی فیس‌بوک خود را باز نمایید اما این کار آنچنان وقت‌گیر و طولانی نخواهد بود. با این حال پس از اتمام آن دیگر نیازی به بازکردن فیس‌بوک و اپلیکیشن آن نخواهید داشت.

 

اولین قدم، مشخص کردن افرادی است که به خواندن آپدیت رویدادها و فعالیت‌هایشان علاقه دارید. بهترین راه برای این کار استفاده از لیست دوستان نزدیک ( Close Friends) می‌باشد. خوشبختانه این لیست توسط فیس بوک به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران ساخته شده است. در منوی سمت چپ فیس‌بوک وارد قسمت دوستان (Friends) و شوید. در این بخش به دنبال عبارت Close Friends بگردید و آن را باز نمایید تا افراد درون لیست را مدیریت کنید.

 

 

در این بخش برای ایجاد تغییرات به ترتیب دو گزینه‌ی Manage List و Edit list را انتخاب نمایید. سپس به راحتی می‌توانید هر یک از دوستان خود را به لیست بیافزایید و آن‌هایی که از قبل به صورت پیش‌فرض در آن قرار داشته‌اند را حذف نمایید.

 

نکته‌ی مثبت این لیست، عدم آگاهی دوستان شما از حضورشان در آن است. در واقع تمامی تغییراتی که در بخش دوستان نزدیک خود ایجاد می‌کنید کاملا محرمانه باقی می‌مانند.

 

این کار را انجام دادید؟خوبه. از این به بعد تمامی آپدیت‌های دوستان نزدیکتان در بخش Alerts یا همان هشدارها(که توضیحاتش در ادامه آورده شده است) ظاهر خواهند شد.

 

آپدیت‌ها را به چه شکل می‌خواهید؟
در منوی بالایی فیس‌بوک بخش تنظیمات (Setting) را باز نمایید و وارد قسمت Notifications (اطلاع رسانی‌ها) بروید. در این بخش بر روی گزینه‌ی Edit در کنار بخش Close Friends کلیک نمایید (مطابق شکل). سپس عبارت On FaceBook and Email را تیک بزنید. با این کار اخبار و آپدیت‌های دوستان نزدیک شما مستقیما به اینباکس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 

 

شیوه‌ی دیگر دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک از طریق پیامک یا همان SMS است. در قسمت Text Message بر روی گزینه‌ی Edit کلیک نمایید. اگر هنوز شماره تلفن همراه خود را در فیس‌بوک وارد نکرده‌اید، در بخش تنظیمات و Mobile این کار را طبق دستورالعمل‌های مربوطه انجام دهید.

 

 

اگر علاقه‌ای به دریافت ایمیل و پیامک از فیس‌بوک ندارید، فید RSS سومین انتخابی است که فیس‌بوک به شما داده است. در بخش تنظیمات و سپس Notifications بر روی گزینه‌ی See all کلیک کرده و سپس Rss را انتخاب نمایید. در بخش بعدی فید خود را به فید ریدر مورد نظرتان متصل نمایید تا تمامی آپدیت‌های فیس‌بوک – به همراه فعالیت‌ های دوستان نزدیکتان- را در فید خود داشته باشید.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده تمامی کاربران فیس بوک قرار گرفته باشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي