آزمایش اسپرم در خانه + روش انجام

تاريخ : 27 آذر

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

آزمایش اسپرم در خانه + روش انجام

آزمایش اسپرم در خانه + روش انجام, پورتال خبری فرهنگی گهر

آزمایش اسپرم در خانه

ناباروری مردانه حداقل ۴۰% از مشکلات زوج ها را تشکیل می دهد. بنابراین آزمایش اسپرم در خانه، روز به روز عمومی تر می شود. توانایی انجام آزمایش اسپرم در خانه، احساس راحتی را برای مردان به خصوص برای گرفتن مایع منی فراهم می کند.

آزمایش اسپرم در خانه می تواند به مردان کمک کند تا با شمارش اسپرم ها تصویری واضح تر از باروری بدست آورند. اگر نتایج آزمایش نشان دهنده ی تعداد اسپرم در حد نرمال باشد، احتمال دارد که این جنبه از سلامت باروری به خطر نیفتد.

آزمایش اسپرم در خانه یک روش نسبتا ارزان برای تعیین تعداد اسپرم در مقایسه با مراجعه به کلینیک باروری یا پزشک است. روش انجام آن آسان است و به سرعت نتایج مورد نظر را ارائه می دهد.

طریقه انجام آزمایش اسپرم در خانه
به طور کلی ابتدا یک ظرف استریل جمع آوری، برای انزال استفاده می شود. سپس مایع منی به یک بطری آزمایش حاوی محلول معرف باروری منتقل می شود. مایع منی باید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه رقیق شود زیرا برای آنالیز بسیار ویسکوز است.

به دنبال دستور العمل های خاص، قطره هایی از محلول را بر روی ورق پلاستیکی یا OR مخصوص تست گرفتن قرار دهید و زیر میکروسکوپ مشاهده کنید.

روش های آزمایش اسپرم در خانه
روش نوار تست
آزمایش اسپرم در خانه برای اندازه گیری غلظت اسپرم در یک نمونه ی مایع منی است. این کار با شناسایی و تجربه و تحلیل پروتئین منحصر به فرد اسپرم انجام می شود.

نتایج نوار تست پس از گذشت یک مدت زمانی، معمولا پس از هفت دقیقه، تفسیر می شود. این تست شبیه تست حاملگی در منزل است.

نتیجه ی مثبت نشان می دهد که تعداد اسپرم در محدوده ی نرمال قرار دارد. این مقدار توسط سازمان بهداشت جهانی حداقل ۲۰ میلیون اسپرم در یک میلی لیتر از مایع منی گزارش شده است.
تعداد دقیق اسپرم ها و پارامتر های کیفی مانند شکل طبیعی و حرکت آنها مشخص نیست، در واقع این آزمایش ها فقط نشان می دهد که آیا تعداد اسپرم در داخل یا خارج از محدوده ی طبیعی است و یک رویکرد بسیار محدود است.

روش میکروسکوپ
آزمایش اسپرم مبتنی بر استفاده از میکروسکوپ پیچیده تر است. این روش اجازه می دهد که حرکت اسپرم تخمین زده شود و می تواند با قطعیت بیشتری کیفیت کلی اسپرم را نشان دهد. مهم تر این که از این روش می توان چندین بار استفاده کرد.

تجریه و تحلیل کیفیت اسپرم در طی چند هفته برای متوسط گیری از نتایج غیر معمول به شدت توصیه می شود.

معایب تست و آزمایش اسپرم در خانه
-به دلیل اینکه این تست های اسپرم در محیط آزمایشگاهی کنترل نشده انجام می شوند، همیشه دقیق نیستند.

-تعداد اسپرم فقط یک جنبه از باروری است. تحرک اسپرم (جنبش)، موفولوژی (شکل)، حجم، سلول های سفید خون و محدوده ی PH برای باروری مردانه اهمیت دارند.

-حتی اگر تعداد اسپرم هایی که با استفاده از تست های خانگی بدست آمده اند در محدوده ی نرمال قرار گیرند، این بدان معنا نیست که مشکلات دیگری برای باروری وجود ندارد و باید حتما آزمایشات دیگری نیز انجام شود.

قبل از آزمایش اسپرم در خانه چه کنیم؟
سه ماه طول می کشد تا یک اسپرم به طور کامل رشد کند. ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی نتایج مطلوبی را می تواند فراهم کند. انزال منظم می تواند سلامت اسپرم را از طریق تحریک رشد اسپرم جدید افزایش دهد و موجب کاهش آسیب DNA در ارتباط با اسپرم های قدیمی شود.

شمارش و کیفیت اسپرم ها با افزایش سن کاهش می یابد و اگر سن همسر بیشتر از ۴۵ سال باشد به طور متوسط بیشتر از ۵ بار ورود اسپرم به بدن زن، برای باردار شدن نیاز است. تقریبا ۹۶% مایع منی از آب تشکیل شده است. بنابراین حفظ مایع بدن برای حفظ تولید اسپرم مهم است.

برای مراقبت از تولید اسپرم، بیضه ها بهتر است که خنک نگه داشته شوند. اگر شما در تلاش برای باردار شدن هستید بهتر است از استفاده از لپ تاپ بر روی پا، گرفتن حمام گرم به مدت طولانی و یا صرف زمان طولانی در سونا جلوگیری کنید.

رژیم سالم برای حمایت از باروری مردان بسیار ضروری است. برای تولید اسپرم سالم ضروریات خاصی وجود دارد. مصرف غذاهای غنی از ویتامین، مواد معدنی، اسید آمینه و عناصر کمیاب می تواند باروری را افزایش دهد.

همچنین مصرف منظم مکمل های مخصوص مردان، پارامتر های سلامت اسپرم مردان را بهبود می بخشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي