آرایش و پیچیدن مو به سبک آرایشگرها

تاريخ : 9 اسفند

آرایش و پیچیدن مو به سبک آرایشگرها

 

آرایش و پیچیدن مو به سبک آرایشگرها, پورتال خبری فرهنگی گهر

وقتی خودمان می‌خواهیم موهای‌مان را حالت دهیم معمولا زمان زیادی طول می‌كشد و خیلی اوقات آن‌گونه هم كه دوست داریم نمی‌شود ولی وقتی به آرایشگاه می‌رویم آرایشگر در مدت كوتاهی موها را آراسته می‌كند و مدل موها دقیقا همان می‌شود كه می‌خواهیم.

آرایشگر فقط چند دقیقه وقت صرف می‌كند ولی حتی اگر موها خیلی به‌هم‌ریخته یا آسیب‌دیده باشند به آنها مدلی زیبا و خاص می‌دهد. در این مطلب قصد داریم از راز آرایشگرها درمورد موها به شما بگوییم.

چگونه موها را بپیچید

.

بعضی خانم‌ها هستند كه هنوز بیگودی بستن را به سشوار و هر حالت‌دهنده دیگری ترجیح می‌دهند چون اعتقاد دارند بهترین حالت را به موها می‌دهد.

احتمالا تا به حال اصطلاح میزانپلی را زیاد از مادربزرگ‌ها شنیده‌اید اما می‌دانید واقعا چه معنایی می‌دهد؟ میزانپلی به عمل پیچیدن مو با بیگودی گفته می‌شود. موها با انجام میزانپلی به‌صورت حلقه‌های بسیار زیبا درمی‌آید و زیباتر جلوه می‌كند.

برای پیچیدن ساده موها، از بین دو شكستگی ابرو یك قسمت ‌بردارید (باتوجه به اندازه و نوع بیگودی)، به این قسمت جدا شده تاج سر گفته می‌شود.

تمام قسمت‌های تاج سر به زیر پیچیده می‌شود، معمولا ۵ تا ۶ بیگودی كافی است. دو عدد بیگودی طرف راست به زیر و دو عدد بیگودی طرف چپ را به زیر بپیچید.

تمام بیگود‌ی‌های پیچیده‌شده باید تشكیل یك نیم‌دایره دهد، به همین ترتیب تا پایان سر ادامه می‌دهیم. باید توجه داشت كه هر بیگودی مابین بیگودی دیگر قرار گیرد تا بین موها خط نیفتد.

موها را دیسپانسر كنید

.

اگر موها‌ی‌تان كم‌پشت و صاف است می‌توانید آنها را فر دهید تا هم زیباتر شود و هم پرپشت‌تر به نظر برسد، برای این كار نم موها باید به صورتی باشد كه نه خیلی خیس باشد كه از آن آب بچكد و نه اینكه خیلی خشك باشد.

از بالای گوش سمت راست تا گوش چپ، موها را به حالت نیم‌دایره جدا كنید و در بالای سر ببندید تا بتوانید با موهای پایینی راحت‌تر كار كنید. برای اینكه همه موها فر شوند، به موها موس زده (ژل هم می‌توان استفاده كرد ولی ژل موها را سفت می‌كند) و آن را در لابه‌لای موها پخش كنید.

سشوار را روشن كنید، اول روی حرارت زیاد بگذارید تا سشوار زودتر گرم شود، بعد حرارت را كم كنید و با صبر و حوصله موها را خشك كنید.

سرتان را كاملا به سمت پایین خم كرده، موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی قسمت‌های مختلف سرتان بچرخانید.

برای موهای بالای سر هم این كار را تكرار كنید. می‌توان برای تثبیت كردن موها در آخرین مرحله از تافت هم استفاده كرد.

اولین قدم برای پیچیدن موها

.

برای پیچیدن موها با بابلیس، سر باید تمیز و شسته شده و پوست سر و ساقه‌های مو كاملا خشك باشد بنابراین پس از حمام موها را با سشوار خشك و آنها را به دو طرف سر شانه كنید.

باید به دقت گره‌ها را باز كنید تا بتوانید به راحتی آنها را از هم جدا كنید، البته می‌توانید فقط به اندازه‌ای موها را از هم جدا كنید كه برای پیچیدن بابلیس لازم است.

اگر می‌خواهید كل موهای سر را بپیچید باید با باز كردن فرق آنها را به ۹ قسمت تقسیم كنید. یادتان باشد برای بابلیس به هیچ عنوان نباید مو خیس باشد.

برای بابلیس از كجای سر شروع كنید

.

پیچیدن مو را از قسمت عقب سر شروع كنید. باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد آنها را طوری دور بابلیس بپیچید كه تا بالای ساقه ادامه داشته باشد.

فقط حواس‌تان باشد كه در حین پیچیدن از بالای سر شروع نكنید چون قد مو را كوتاه می‌كند و موی شما كوتاه به نظر می‌رسد. در مرحله بعد دو طرف سر را بپیچید و درنهایت جلوی سر. همیشه بهتر است پیچیدن به سمت زیر باشد.

اگر موهای‌تان چتری بلند بود، بسته به فرق خودتان می‌توانید به سمت چپ یا راست بابلیس را بپیچید.

اگر موهای‌تان فر است

.

اگر موهایی فر دارید و می‌خواهید با بابلیس حالت بهتری به آنها بدهید، ابتدا بعد از شستن موهای تان حتما از نرم‌كننده استفاده كنید، همچنین از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نكنید چون موجب وز و فر شدن موها می‌شود.

شانه‌های دندانه درشت می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. هنگـام سشـوار كشـیدن حتمــا از برس‌های‌ گرد‌ چوبی استفاده کرده و سعی كنید موها را با فر بودن‌شان زیبا جلوه دهید و دائم آنها را چه با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نكنید .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي