آداب نوشیدن چای در کشورهای مختلف جهان

تاريخ : 22 اسفند

چای از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که در کشور و ملل های مختلف نوشیدن و استفاده از آن رسوم خاص خود را دارد. در ادامه از آداب رسوم جالب کشورهای اروپایی و آسیایی در خصوص نحوه خوردن چای این نوشیدنی محبوب می خوانید

آداب نوشیدن چای در کشورهای مختلف جهان, پورتال خبری فرهنگی گهر

آداب نوشیدن چای در کشورهای مختلف

آداب نوشیدن چای در چین

در چین، چای به عنوان یک نوشیدنی دارویی و معنوی مورد احترام است. چینی‌ها از ظروف خاص برای دم کردن و نوشیدن چای استفاده می‌کنند و آداب و رسوم خاصی در مورد سرو چای دارند.

آداب نوشیدن چای در ژاپن

در ژاپن، مراسم چای به نام “چادو” شناخته می‌شود و یک هنر سنتی محسوب می‌شود. چادو، یک فرایند پیچیده و تشریفاتی است که شامل دم کردن چای، سرو چای و نوشیدن چای به روشی خاص است.

آداب نوشیدن چای در کشور انگلستان

در انگلستان، چای به عنوان یک نوشیدنی عصرانه محبوب است. انگلیسی‌ها معمولاً چای را با شیر و شکر می‌نوشند و از ظروف مخصوص چای مانند قوری، فنجان و نعلبکی استفاده می‌کنند.

آداب خوردن چای در ایران

در ایران، چای به عنوان یک نوشیدنی اجتماعی و دوستانه محبوب است. ایرانی‌ها معمولاً چای را در استکان‌های کمر باریک و نعلبکی می‌نوشند و از قند یا نبات برای شیرین کردن چای استفاده می‌کنند.

آداب سرو کردن چای در کشور هند

در هند، چای به عنوان یک نوشیدنی ملی شناخته می‌شود. هندی‌ها معمولاً چای را با شیر و شکر می‌نوشند و از ظروف مخصوص چای مانند قوری و فنجان استفاده می‌کنند.

آداب خوردن چای در روسیه

در روسیه، چای به عنوان یک نوشیدنی گرم و دلچسب محبوب است. روس‌ها معمولاً چای را با لیمو و شکر می‌نوشند و از استکان‌های بزرگ برای نوشیدن چای استفاده می‌کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي