آخرین وضعیت پرونده حبس پگاه آهنگرانی از زبان مادرش

پگاه آهنگرانی در حکمی از سوی دادگاه قضایی به یک‌سال‌ونیم زندان تعزیری محکوم شد. هنوز دادگاه تجدیدنظر برای بررسی پرونده او تشکیل نشده است. هرچند «منیژه حکمت» مادر این بازیگر سینمای ایران در گفت‌وگو با «شرق» آخرین تحولات پرونده فرزندش را تشریح کرد
آخرین وضعیت پرونده حبس پگاه آهنگرانی از زبان مادرش, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

  برخی رسانه‌ها از بازداشت خانم آهنگرانی خبر داده‌اند، آیا شما چنین خبری را تایید می‌کنید؟ 

خیر؛ ایشان بازداشت نشده‌اند. اما در حکم بدوی یک‌سال‌ونیم زندان برایشان تعیین شده است. البته باید بگویم که حدود دوسال‌ونیم است دخترم ممنوع‌الخروج است و پاسپورتش را نداده‌اند. رسانه‌هایی که چنین خبرهای دروغی را منتشر می‌کنند تنها به‌دنبال جو‌سازی علیه دخترم هستند.

  آیا ممکن است با رای دادگاه تجدید نظر تغییری در حکم ایشان حاصل شود؟ 

ما امیدوار هستیم با فضای امیدی که در کشور ایجاد شده این مشکل برطرف شود و سندی که برای آزادی ایشان گرو گذاشتیم آزاد شود و پاسپورتش را تحویل دهند.

  روند دادگاه ایشان به چه شکلی بود؟ 

ما هنوز پرونده را نخوانده‌ایم. حتی نمی‌دانیم چه کسی از پگاه شکایت کرده است. تنها می‌دانیم اتهام پگاه اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با رسانه‌های بیگانه است. در حال حاظر آقای خندان وکیل پگاه است.

  اقدام بعدی‌تان چیست؟ 

کاری جز امیدواری به بهبود این شرایط از دستمان برنمی‌آید. ما دوسال‌ونیم سکوت کردیم. هر بار که ایشان را برای شرکت در همایش‌های خارجی دعوت کردند به یک بهانه دعوت‌ها را رد کردیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي