آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

متاسفانه شب گذشته زلزله ای به مرکزیت کرمانشاه رخ داد که تا بحال تعداد زیادی از هموطنانمان یا جان باختند و یا زیر آوار مانده اند!

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

زلزله شدید 7.3 ریشتری به مشخصات ذیل کرمانشاه را لرزاند.

بزرگی: 7.3

محل وقوع: استان کرمانشاه – حوالی ازگله

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16

413 کشته و 7156 مجروح/ عملیات امداد و جستجو به پایان رسید

23:33/ با دستور وزیر رفاه  برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور با محوریت صندوق بازنشستگی کشوری ، بسته های غذایی شامل کنسرو، آب معدنی، شیر خشک ، شیر و  پنیر برای زلزله زدگان تهیه و ارسال شد

23:18/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ستاد بحران کرمانشاه: تاکنون آمار تخریب 30هزار واحد مسکونی را به ما داده‌اند.بیش از 1000 میلیارد تومان به‌منظور تعمیرات و‌ بازسازی منازل اعتبار نیاز است. بخشی از این اعتبار باید از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود.

23:15/هواپیمای باری «هما» حامل کمک های ارسالی از تهران‌ که به جهت خدمت رسانی به مردم عزیز آسیب دیده از تهران راهی شده بود در فرودگاه کرمانشاه به زمین نشست. این هواپیما حامل بیش از 40 تن دارو، لوازم امداد رسانی و سایر اقلام برای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور بود.

22:33/ سرپرست اورژانس کشور: تقریبا عملیات امداد و جستجو به پایان رسیده است. فردا به روستاها سرکشی می شود و روند درمان افراد ادامه پیدا می کند. تیم های بهداشت و عملیات روحی روانی نیز از فردا به روستاها اعزام خواهند شد.

22:30/ به گفته مسئولان تا ساعتی دیگر بخش دیگری از مجروحان به تهران منتقل می‌شود

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

22:20/ سعیدی: آمار مصدومین 7370 نفر هستند که اکثر آنها ترخیص شده اند.

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

22:05/ آب آشامیدنی شهرستان قصرشیرین لحظاتی پیش وصل شد.

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

21:56/ در پی حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه و فوت تعدادی از هموطنان هیئت دولت با صدور اطلاعیه ای فردا سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

21:52/ سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) تهران: تیمی مرکب از ده دستگاه آمبولانس و تجهیزات و ملزومات تشییع و خاکسپاری بهمراه 10 نیروی متخصص به منطقه کرمانشاه جهت خاکسپاری افراد فوت شده اعزام شدند.

21:50/ گفته می شود که حدود بیست تریلی از چادر و پتو به سمت مناطق روستایی درحال اعزام هستند.

21:48/ نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: امروز صبح امدادرسانی توسط هلی کوپتر انجام شد که این باعث شد حدود 7100 مجروح به مراکز درمانی منتقل شوند و بخشی از آنها برای ادامه درمان به تهران انتقال یافتند.

طبق گزارش های رسیده کار آواربرداری به طور کامل در روستاها انجام شده است و تا پایان امشب بیرون آوردن مصدومین از زیر آوار پایان میابد. تعداد زیادی از روستاها آسیب دیده است اما همه افراد در حال تلاش برای کمک رسانی به روستاییان هستند.

21:36/ وزیر کشور: امیدواریم تا صبح فردا گاز مناطق وصل شود، مردم از وضع موجود ناراحت هستند و نیازهای خود را اعلام می کنند، مسئولان نیز باید با تمام توان در راستای برقراری آرامش مردم تلاش کنند. وزیر بهداشت و وزیر کشور از وضعیت امداد رسانی سازمان هلال احمر انتقاد کردند.

وزیر کشور: باید تحقیقاتی در خصوص بیمارستانی که دو سال است ساخته شده است و اکنون بخش های زیادی از آن تخریب شده است صورت گیرد.

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

21:33/ براساس مشاهدات خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از مناطق زلزله زده آوار برداری در بسیاری از مناطق حادثه همچنان ادامه دارد.

21:30/ وزیر کشور: برطرف کردن مشکلات روحی روانی و امید دادن به مردم آسیب دیده بسیار مهم است. وظیفه بخشداران سرکشی فوری و برآورد از میزان خسارات است تا بتوانیم برآورد جدی داشته باشیم.

21:27/ مدیر عامل شرکت توانیر: در حال حاضر به لحاظ تعمیر زیرساخت های برق با مشکل مواجه نیستیم، اولویت اصلی مردم برق مراکز حیاتی مثل تصفیه خانه آب و پمپ بنزین بود که این موضوعات حل شده است. روشنایی خیابان ها نیز انجام شده است. برخی شبکه ها در کوچه ها و منازل آسیب دیده است که طی روزهای آینده برطرف می شود. در روستاها و شهرها از امروز مشکل تک تک مشترکان برطرف می شود. اولویت شرکت توانیر رسیدگی به وضعیت روستاها است.

21:22/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور: مشکل تسفیه خانه آب کرمانش حل شده است، اما در برخی مناطق با مشکل کدورت در چاه های تامین آب مواجه هستیم که فردا با جایگزینی دو حلقه چاه این مشکلات برطف خواهد شد، بیش از نود درصد شبکه توزیع آب در قصر شیرین پایدار شده است.

اما در سرپل ذهاب در حال آب گیری مخزن ذخیره شهر هستیم، با توجه به شکستگی هایی که در انشعابات وجود دارد اگر آب یکباره رها شود ممکن است خسارات بیشتری بوجود بیاید.

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

21:17/ پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را 413 نفر، به شرح زیر اعلام کرد: سرپل ذهاب: 306 ، اسلام آباد غرب: 22 ، کرند: 14 ، قصر شیرین: 28 ، جوانرود: 3 ، ثلاث: 15 ،کرمانشاه: 25

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

21:10/ وزیر بهداشت: بزودی تعداد زیادی چادر جهت اسکان مردم زلزله زده به این مناطق خواهد رسید.

21:02/ سردار حمیدی: از هموطنان تقاضا میشود در راستای تسهیل در عبور و مرور خودروهای امداد و آواربرداری از تردد در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده خودداری کنند، اعمال محدودیت تردد در این مناطق در حال انجام است.

20:59/ هرچند ساعتی قبل عنوان شده بود که تعداد کشته‌ها به بیش از 440 نفر رسیده است اما دقایقی قبل برخی منابع از افزایش کشته‌ها به 430 نفر خبر دادند که البته هنوز این موضوع تأیید نشده است.

20:55/ حضور سردارفضلی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور وزرای بهداشت و کشور در استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است.

20:50/ فلاحت پیشه در جلسه ستاد بحران با بیان ایکنه بسیاری از مردم به دلیل در دسترس نبودن مواد غذایی در گرسنگی بسر میبرند از روند کند امداد رسانی به مردم زلزله زده انتقاد کرد.

آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

20:43/ وزیر آموزش و پرورش: بر اساس آمار واصله تا این لحظه، 7 مدرسه در شهر سرپل ذهاب و 8 مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند.

20:40/ معاون مسکن و شهرسازی اعلام کرده است برخی از روستاها 100 تخریب شده اند. بر اساس برآورد اولیه 12000 منزل مسکونی شهری و روستایی تخریب شده اند و فردا در جلسه ای که با حضور رییس جمهور برگزاری می شود پیشنهاد تامین منابع داده خواهد شد.

20:36/ سخنگوی وزات بهداشت در نشست ستاد بحران: تا کنون 20 تن اقلام مصرفی به دست مردم زلزله زده رسیده است.

20:32/ سرپرست اورژانس کشور: جان بسیاری از مصدومان در بیمارستان هایی که برپا شده بود نجات یافت و یک بیمارستان 50 تخته در ثلاث باباجانی درحال احداث است. سرپل ذهاب سه بیمارستان برپا شده است. کمبود دارو و تجهیزات نداریم، فراورده های خونی تهیه شده است. تمام مصدومان اعزامی بدون عارضه به محل اعزام رسیده اند.

20:30/ به گفته خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مناطق زلزله زده هنوز آب شرب لوله کشی در برخی مناطق زلزله وصل نشده است.

20:25/ سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح جزییات روند درمان گفت: 4313 نفر بصورت سرپایی درمان، 1275 نفر در مراکز درمانی بستری هستند، 625 نفر از افراد بستری شده ترخیص شده اند.119 نفر با هواپیما اعزام شده اند

۲۰۷ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۴ نفر مصدوم تاکنون

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات: 70 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه به اسکان اضطراری نیاز دارند.

سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونی- O (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد.

————————————————————-

زلزله امشب در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

برپایی 2 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

مجتبی نیک کردار ددر کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.

وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.

جان‌باختن بیش از 155 نفر و زخمی‌شدن 1500 نفر در 3 شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری د در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه