آخرین اخبار از زمین لرزه آذربایجان شرقی

دسته بندي : برگزیده,حوادث
تاريخ : 22 مرداد

ایسنا:مديرکل مديريت بحران استان آذربايجان‌شرقي در تازه‌ترين آمار تعداد قربانيان زلزله استان را ۲۵۰ نفر اعلام کرد.

 

خلیل ساعی افزود: شمار مجروحان این حادثه به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است.

 

حسن قدمي، معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور كه در منطقه حضور دارد از برگزاري جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان آذربايجان شرقي با حضور مهندس محمد نجار، وزیر کشور خبر داد.

وي تصريح كرد: تا دقايقي ديگر با حضور وزير كشور و استاندار جلسه شوراي هماهنگي به منظور بررسي آخرين نيازهاي سه شهرستان زلزله زده برگزار مي شود.

آماده‌باش كامل گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده

 

دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت نيز از آماده‌باش كامل گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: ارسال كمك‌ها به بيمارستان‌هاي سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل همچنان ادامه دارد.

 

دكتر مرضيه وحيد دستجردي كه شب گذشته براي اهداي خون در پايگاه وصال شيرازي حضور يافته بود، با اشاره به اين كه روز گذشته ۵۰۰ واحد خوني براي زلزله‌زدگان ارسال شده است، اظهار كرد: همه نيروهاي امدادي دانشگاه‌هاي پزشكي ما از استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

 

وي ادامه داد:‌ دو اتوبوس آمبولانس و ۴۸ آمبولانس از دانشگاه علوم پزشكي تبريز، يك اتوبوس آمبولانس و ۱۰ آمبولانس از استان اردبيل و يك اتوبوس آمبولانس و ۱۵ آمبولانس از استان آذربايجان غربي به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و هم‌اكنون در محل حاضر هستند.

 

وزير بهداشت با اشاره به آخرين آمار مربوط به آسيب‌ديدگان زلزله شمال‌غرب كشور، عنوان كرد: همگي مجروحان به بيمارستان‌هاي سه استان مربوطه منتقل شدند. البته مصدومان اكثرا به صورت سرپايي مداوا شدند و بخشي از مجروحان كه نيازمند بستري بودند، در نوبت عمل قرار گرفتند.

 

وحيد دستجردي با اشاره به اين كه همه گروه‌هاي پزشكي و اورژانس كه بايد به اين مصدومان رسيدگي كنند در آماده‌باش كامل هستند، اظهار كرد: ارسال كمك به بيمارستان‌هاي سه استان آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل همچنان ادامه دارد و همگي نيروهاي امدادگر،‌ دانشگاهي،‌ بيمارستاني و EOC همگي در جريان امر قرار گرفته و در محل حاضر هستند تا بتوانند بهترين خدمات را به نيازمندان ارائه كنند.

 

 

دكتر معصومي رييس اورژانس كشور نيز با بيان اين كه ۱۴۹ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، به ايسنا گفت: ۳۳۷ تكنسين اورژانس ۱۱۵ و يك تيم جراحي متشكل از هشت متخصص بيهوشي و ارتوپد از شهرستان‌هاي اروميه، اردبيل و تبريز براي ارائه خدمات پزشكي به حادثه ديدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

 

پيام تسليت اعضاي هيات دولت به مردم شهرستان‌هاي اهر، ورزقان و هريس

 

اعضاي هيات دولت در پيامي كشته و زخمي شدن تعدادي از مردم عزيز كشورمان را در واقعه زلزله در شهرستان‌هاي اهر، ورزقان و هريس آذربايجان شرقي تسليت گفتند.

 

متن پيام تسليت اعضاي هيات دولت به مردم شهرستان‌هاي اهر، ورزقان و هريس به شرح زير است:

 

«بسم الله الرحمن الرحيم

 

خبر وقوع زلزله در استان آذربايجان شرقي و كشته و زخمي شدن تعدادي از هم‌وطنان عزيزمان موجب تاسف و تاثر گرديد.

 

هيات دولت جمهوري اسلامي ضمن عرض تسليت و ابراز هم‌دردي با همه داغداران و آسيب‌ديدگان اين حادثه دردناك، در شبي كه تقدير همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي كشته‌شدگان، شفاي عاجل مجروحان و صبر و شكيبايي بازماندگان و آسيب‌ديدگان را مسالت دارد.

 

دولت از ستادهاي حوادث غيرمترقبه و ديگر نهادهاي مسئول در استان مي‌خواهد با بسيج امكانات، پشتيباني‌ها و كمك‌هاي لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند. همچنين لازم است مسئولان استان‌هاي هم‌جوار، امكانات و تجهيزات امدادي و ساير كمك‌هاي لازم را در اختيار آن استان قرار دهند.»

 

 

ساعت ۱۶:۵۳:۱۵ روز شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.همچنین این زمین لرزه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد و بطور كلي ۵۵ زمين لرزه و پس‌لرزه بالاي سه ريشتر ۵۳۷ روستاي منطقه را لرزانده است.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي