آبلیموهای شرکتی همه تقلبی هستند!

تاريخ : 16 مرداد

آبلیموهای شرکتی همه تقلبی هستند!

آبلیموهای شرکتی همه تقلبی هستند!, پورتال خبری فرهنگی گهر

دبیر سندیکای صنایع کنسرو از تقلبی بودن ۹۹ درصد از آبلیموهای موجود در بازار خبر داد و گفت: آبلیموهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنیم بجز موارد استثنایی که خودشان در منازل تولید می‌کنند ۹۹ درصد تقلبی بوده و آبلیموی طبیعی در بازار بسیار کم است. متاسفانه این وضعیت باعث شده سود سرشاری نصیب متقلبان شود.

 محمد میررضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین سازمان غذا و دارو و کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران، با اشاره به اینکه بهترین کنسرو تن ماهی دنیا تولید کشور تایلند است، اظهار کرد: این کنسرو در داخل ترکیبی از آب و روغن قرار دارد و البته سازمان استاندارد هنوز استاندارد آن را تایید نکرده است. این کنسرو بسیار بهتر از کنسروهای کنونی است که در آن‌ها روغن مایع وجود دارد و متاسفانه برخی به اشتباه فکر می‌کنند روغن داخل کنسرو تن ماهی‌‌ همان روغن ماهی بوده و آن را مصرف می‌کنند.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو افزود: ترکیب آب و روغن در کنسرو تن ماهی اولا باعث می‌شود از دورریز حجم زیادی روغن بدون هیچ مصرف خاصی جلوگیری شود و ثانیا با کاهش نقطه جوش کنسرو هنگام گرم کردن آن در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

.
به گزارش جام جم سرا، میررضوی گفت: پیشنهاد ما این است که هرچه زود‌تر استاندارد مربوط به کنسرو تن ماهی اصلاح شده و استاندارد بهترین کنسرو تن ماهی دنیا مورد تایید قرار بگیرد چراکه این کار هم به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و هم باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف روغن در کشور خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي