گلاب آدینه بهترین بازیگر زن در جشنواره پکن شد

تاريخ : 5 اردیبهشت

گلاب آدینه بهترین بازیگر زن در جشنواره پکن شد. جزئیات خبر را می توانید در ادامه این مطلب گهر بخوانید

گلاب آدینه بهترین بازیگر زن در جشنواره پکن شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

گلاب آدینه بازیگر شناخته شده کشورمان که جایگاهش در هنر برای همه اثبات شده است،این بار در جشنواره فیلم پکن افتخار آفرید . گلاب آدینه در جشنواره پکن جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

گلاب آدینه برای بازی در فیلم «آبجی»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم پکن را کسب کرد.
هفتمین جشنواره بین‎المللی فیلم پکن، شامگاه امروز یکشنبه سوم اردیبهشت با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش مسابقه با عنوان «معبد آسمان» به فیلم ها و نفرات برگزیده، به کار خود پایان داد.

فیلم «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‎زاده در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشت که موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی گلاب آدینه به خود اختصاص دهد.

فیلم «آبجی» با ۱۵ فیلم از چین، کانادا، فرانسه، استرالیا، فنلاند، گرجستان و برخی کشورهای دیگر رقابت داشت.

گفتنی است، داوران و کارشناسان حاضر در جشنواره بعد از پنج دور گزینش کردن و بررسی ۴۲۴ اثر ارسال شده از ۱۹ کشور جهان، در نهایت ۱۳ فیلم خارجی و ۲ فیلم چینی را برای حضور در بخش رقابتی معرفی کردند که فیلم مرجان اشرفی زاده یکی از آنها بود.

فیلم «آبجی» داستان مادر و دختری به نام «طلا» و «عطی» را روایت می‎کند که ۵۰ سال در کنار یکدیگر زندگی کرده‎اند و اکنون طلا نگران آینده آبجی (عطی) بدون حضور اوست.

همچنین در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم پکن، فیلم های «فروشنده» و «اژدها وارد می شود» به ترتیب به کارگردانی اصغر فرهادی و مانی حقیقی هر یک در دو سانس در بخش غیر رقابتی نمایش داده شدند.

جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزو سه جشنواره مهم بین المللی فیلم دنیا نیز به حساب می آید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي