گروه بروبکس (سوسن خان) در انتظار مجوز

تاريخ : 11 آبان

خوانندگان قطعه معروف ” سوسن خانم ” با ارسال جدیدترین قطعه خود به وزار ارشاد در انتظار مجوز از وزارت هستند
گروه بروبکس (سوسن خان) در انتظار مجوز, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک گروه موسیقی زیرزمینی از آغاز اقدام‌های قانونی برای اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه رسمی موسیقی کشور خبر داد.

صحبت های گروه ” بروبکس “

گروه «بروبکس» که چند سالی هست با ویدئوکلیپ هایی خوش ساخت در حوزه موسیقی فعال‌اند و ویدئو و قطعه «سوسن خانم» یکی از آثار شناخته شده و پرطرفدار این گروه است، در سالهای گذشته فعالیت‌هایشان را پی گرفته‌اند و با وجودی که کلیپ هایشان خارج از عرف نبوده اند، تا کنون نسبت به انتشار رسمی آثار خود اقدامی صورت نداده بودند.

دراین بین هفته گذشته خبری مبنی بر آغاز تلاش هایی برای اخد مجوز قانونی فعالیت در بازار رسمی کشور قرار گرفت و برای پیگیری صحت و سقم این خبر، سراغ اعضای این گروه رفتیم.

کیوان مرادی (یکی از سه عضو گروه بروبکس) در حالی که برای امور شخصی و کاری خود در خارج از کشور به سر می برد، در گفت وگوی تلفنی کوتاهی در این باره گفت: «ما حدود هشت ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کرده‌ایم. اتفاقی که مدت‌ها به فکرش بودیم و بالاخره اقدام کردیم. مشخص نیست نتیجه این اقدام ما چه شود و اینکه اصلا اجازه فعالیت به ما داده می شود یا خیر، هنوز معلوم نیست.

ولی با توجه به محتوای آثار و اینکه هرگز خط قرمزی را رد نکرده ایم، قطعا امید زیادی برای مهیا شدن شرایط داریم.» کیوان درباره پی گیری فعالیت هایشان می گوید: «فعلا برای رسمیت بخشیدن به فعالیت های گروه اقدام کرده ایم و یک تک قطعه را نیز برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی فرستاده‌ایم و منتظریم تا جوابش بیاید. انتظارمان هم این است که با توجه به اینکه همیشه بیشترین سعی ما حفط تمام اصول و چهارچوب ها در آثارو ویدئو و ها و قطعاتمان بوده، بعد از این چند سال بالاخره بتوانیم به صورت رسمی فعالیت کنیم.»

اعضای بروبکس را خشایار و کیوان (مرادی) و حمید (فروزمند) تشکیل می دهند که البته «هومن گامنو» (خواننده رپ خندوانه) نیز در قطعه پرطرفدار این گروه «سوسن خانوم»با آنها خواند تا شهرت شان بیشتر و بیشتر شود. اولین کار این گروه آهنگی با نام «دلم تنگه واسه یه لقمه پیتزا» بود که در دوران دبیرستان اعضای گروه ساخته شد. آهنگ «بورلی هیلز»، با موسیقی آهنگ اسپانیایی لا کامیسا نگرا، از آلبوم ۱۰ آهنگی «وگ» باعث شهرت بیشتر این گروه شد.

بروبکس آهنگ «سوسن خانم» و نماهنگ آن را که با حضور گامنو در کافه پاریس فیلم‌برداری شده بود در سال ۱۳۸۸ عرضه کرد. همچنین این گروه آهنگ «بدو دیره» و نماهنگ آن را با حضور گامنو در سال ۱۳۹۰ اجرا کردند. همینطور در سال ۱۳۹۱ این گروه آهنگ «قدرت دست خانوماس» و نماهنگ آن را با حضور گامنو تولید و منتشر کرد و حالا پس از این فعالیت‌ها آنها به فکر فعالیت رسمی در حوزه موسیقی کشور بیفتند.

اعضای این گروه پیش از این درباره ورود به فضای رسمی موسیقی کشور گفته بودند: «عزم مان را این بار برای گرفتن مجوز جزم کرده‌ایم. تصمیم داریم کار مجازمان هم به همان شیوه قبل باشد یعنی موزیک ویدئو. چند سال قبل زمانی می‌خواستیم مجوز بگیریم به ما می‌گفتند که این شعر یعنی چی؟ قافیه اش کجاست؟ مثلا ما آن موقع نمی دانستیم که قصیده چیست و فقط می گفتیم اینها به هم می خورند و بامزه است .

باور کنید ما ادبیاتمان را هم پاس کرده بودیم و اتفاقا خوب هم بودیم ولی به نظرم این شعر نو بود. به هر حال سال ۸۱ به ما می گفتند کارهایتان از نظر ادبیات ایراد دارد ولی هنوز ناامید نشدیم و خیلی جدی تصمیم گرفتیم باز هم به سراغ مجوز برویم . به این دلیل که الان با داشتن رستوران کار مجازی را در کشورمان انجام می دهیم و دلمان می خواهد حرفه اصلی‌مان هم در مسیر مجاز باشد ولی باید یکسری از چیزها را عوض کنیم و باز شاید باعث خلاقیت هم بشود.»

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي