کشف بخش کنترل فشار خون

تاريخ : 11 مهر

کشف بخش کنترل فشار خون

کشف بخش کنترل فشار خون, پورتال خبری فرهنگی گهر

محققان علوم پزشکی در موسسه قلب اوتاوا در کانادا و دانشگاه مری لند آمریکا اعلام کردند مسیری را در مغز یافته اند که به افزایش فشار خون ، منجر می شود. در این مسیر ، مغز انسان از استروئیدهای غیر معمول برای کنترل فشار خون ، استفاده می کند.

دکتر جان هاملین و همکارانش در مقاله ای که در شماره اخیر نشریه کتابخانه عمومی علوم منتشر شد، اعلام کردند : این بررسی ، درک صحیح و کاملی از چگونگی تعامل مغز و دستگاه قلبی عروقی ارائه می کند ؛‌ و روش های درمانی جدیدی برای بیماری فشار خون ، می توان از این طریق ، ابداع کرد.

قرن ها ، محققان تصور می کردند مغز انسان ، از طریق سیستم عصبی ، قطر سرخرگ های محیطی بدن را کنترل می کند، ولی اکنون ، محققان کانادایی و آمریکایی در بررسی مشترک خود روی الگوهای حیوانی، بین افزایش فشار خون و رفتارهای مغز، ارتباط پیدا کرده اند.

این مسیر مغزی که با استروئیدها مرتبط است با همراهی سیستم فوری سمپاتیک ، قطر عروق را کنترل می کند و در نتیجه این روند ، شدت فشار خون نیز کنترل می شود.

دانشمندان می گویند به این روش می توان ، درمان های جدیدی برای فشار خون ابداع کرد.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به  فشار خون باید این نکته را به خاطر داشته باشند که بیماری فشار خون ، مادام العمر است و آنان نیز باید داروهای خود را تا پایان عمر به طور منظم استفاده کنند.

به فشار خون افزایش یافته گاهی قاتل خاموش گفته می شود چون اگرچه معمولاً بی علامت است ولی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

فشار خون بالا خصوصاً در افراد مسن بسیار شایع است و تقریباً در حدود یک نفر از هر چهار نفر از فشار خون بالا رنج می برند.

در بیماران جوانتر در مردان شایعتر است ولی در سنین بالاتر در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

به طور کلی با افزایش سن خطر ابتلا افزایش می یابد.

علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همین علت ، هنوز موفقیت چندانی در کنترل اساسی این بیماری و جلوگیری از بروز آن به دست نیامده است.

در بیشتر موارد افزایش مقاومت محیطی عروق مسئول افزایش فشار خون است که خود علل متفاوتی دارد.

بیشتر مردم (نزدیک به نود و پنج درصد آنها) از نوعی افزایش فشار خون رنج می برند که علت مشخصی برای آن یافت نشده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي