X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

کاهش اضطراب با ورزش استقامتی

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۱۲ مهر
بازديد : 63

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

کاهش اضطراب با ورزش استقامتی

va4 518 کاهش اضطراب با ورزش استقامتی

ورزش استقامتی اضطراب را کاهش می‌دهد

مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند کمتر از دیگران دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند.

بررسی‌هایی که بر روی ۹۹۲ فرد انجام شده است نشان داده است ورزش استقامتی مانند وزنه‌ زدن اضطراب را کاهش می‌دهد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: پیش از این بیشتر تاثیر ورزش‌های هوازی بر سلامت ذهنی بررسی می‌شد. ما در این مطالعات تلاش کردیم تاثیرات مثبت ورزش‌های استقامتی را آنالیز کنیم. بررسی‌ها نشان داد که ورزش‌های استقامتی هم در افراد سالم و هم در افرادی که مشکلات روانی دارند باعث کاهش اضطراب و نگرانی می‌شود.

تاثیرات ورزش استقامتی را می‌توان با تاثیرات دارویی و یا روان درمانی مقایسه کرد. انجام درست برای کاهش اضطراب هزینه کمتری در پی دارد.

بخوانید :   پنج غذای معجزه آسا برای کوچک کردن شکم

همین بررسی‌ها نشان داده است که ورزش استقامتی سرعت تحلیل رفتن قسمت سفید مغز را نیز کاهش می‌دهد. قسمت سفید مغز شامل فیبرهای عصبی می‌شود. معمولاً با افزایش سن این قسمت از مغز تحلیل می‌رود و روند تحلیل آن منجر به مشکلات شناختی می‌شود.

ورزش‌های استقامتی به دلیل اینکه نیاز به تمرکز دارند باعث می‌شوند که از نگرانی فرد کاسته شود.

افراد مورد بررسی این مطالعات حداقل دو تا پنج بار در هفته ورزش استقامتی انجام داده‌اند.

(کل ۳ , ۱ آمار امروز)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي