X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

چگونه چربی دور شکم را کاهش دهیم؟

دسته بندي : سلامت,سلامت جسمی
تاريخ : ۸ دی
بازديد : 759

چگونه چربی دور شکم را کاهش دهیم؟

l4q54fm4krzert5bnq5e www.mihancamp.com  چگونه چربی دور شکم را کاهش دهیم؟

چگونه چربی دور شکم را کاهش دهیم؟

محققان آمریکایی در مطالعه ای متوجه شدند: مردانی که تمرینات وزنه زدن را بصورت روزانه انجام می دهد، کمتر با خطر افزایش چربی دور شکمی وابسته به سن مواجه می شوند.

از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، افزایش سن با مشکل کاهش عضلات و توده عضلانی اسکلتی در ارتباط است و اندازه گیری دور کمر، بهترین شاخص برای تعیین وضعیت بدنی افراد بزرگسال محسوب می شود.

در تحقیقات قبلی، جمعیت های خاص مانند افراد دچار اضافه وزن یا مبتلایان دیابت نوع ۲ متمرکز در دوره های کوتاه مدت از لحاظ اندازه دور کمر مورد بررسی قرار گرفته بودند.

اما محققان دانشکده سلامت عمومی هاروارد (HSPH) در یک تحقیق بلندمدت، مردان کاملا سالم با شاخص توده بدنی (BMI) متنوع را مورد مطالعه قرار دادند.

در این تحقیق، ۱۰ هزار و ۵۰۰ مرد سالم در سن ۴۰ سالگی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار گرفته و فعالیت فیزیکی، اندازه دور کمر و وزن آنها در مدت انجام تمرینات ایروبیک یا وزنه زدن اندازه گیری شد.

بخوانید :   روش های داشتن پوست سالم چیست؟

در طول این دوره ۱۲ ساله، تغییرات در سطوح فعالیت بدنی و تأثیر این فعالیت ها بر چربی دور شکم ارزیابی شد.

تحقیقات نشان داد که تمرینات ایروبیک در مقایسه با وزنه زدن، نقش کمتری در کاهش وزن ایفا می کنند.

بر این اساس، مردانی که روزانه ۲۰ دقیقه تمرین وزنه زدن انجام داده بودند، با افزایش کمتر (۰٫۶۷- سانتی متری) اندازه دور کمر در مقایسه با افرادی که تمرینات ایروبیک انجام داده بودند (۰٫۱۶- سانتی متری)، مواجه شدند.

محققان تاکید می کنند که تمرین وزنه زدن به کاهش چربی دور شکم مرتبط با افزایش سن بویژه در افراد میانسال کمک می کند.

نتایج این پژوهش در مجله Obesity منتشر شد.

(کل ۴۲۵ , ۱ آمار امروز)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي