چگونه در خانه برای اپیلاسیون موم تهیه کنیم

رفتن به آرایشگاه یا سالن اپیلاسیون برای خلاص شدن از شر موهای آزار دهنده کار بیشتر خانم هاست؛ اما گاهی شما نمی توانید صبر کنید تا فرصت مناسب پیدا کنید یا گاهی باید مدتی در نوبت بمانید. می توانید به جای مراجعه به آرایشگاه خودتان در خانه این کار را انجام دهید و اگر دوست داشته باشید موم را هم خودتان تهیه کنید. در این چگونه ما برایتان شرح دادیم چطور خودتان در خانه موم تهیه کنید تا از بهداشتی بودن آن هم اطمینان داشته باشید.

چگونه در خانه برای اپیلاسیون موم تهیه کنیم

مواد لازم

شکریک لیوان (250 میلی لیتر)
عسل

یک لیوان (250 میلی لیتر)

آبلیمونصف لیوان (125 میلی لیتر)

 

1.شکر را در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود. گاه گاهی آن را هم بزنید تا تمام شکر کاملا ذوب شود و به شکل کارامل درآید. به هم زدن ادامه دهید تا بوی مطبوع آن به مشامتان برسد.

 

2.عسل و آبلیمو را به شکر اضافه کنید و مراقب باشید زیرا شکر بسیار داغ و کف آلود است.

به هم زدن ادمه دهید تا مخلوط قوام بگیرد و مثل خمیر کیک شود.

چگونه در خانه برای اپیلاسیون موم تهیه کنیم

3.اگر مخلوط بیش از حد غلیظ است یک قاشق غذاخوری آب به آن بیفزایید و هم بزنید تا به غلظت مناسب برسید.

4.موم برای استفاده آماده است. فقط باید صبر کنید تا خنک شود تا خود را نسوزانید.

5.اگر می خواهید موم را برای استفاده های بعدی نگهداری کنید؛ بعد از خنک شدن می توانید تا چند هفته آن را در یخچال و یا چند ماه در فریزر نگهداری کنید.

6.فرمول دیگری برای تهیه موم حل کردن 4 لیوان شکر در یک لیوان آب روی حرارت و افزودن یک لیوان آبلیمو به آن است. و هم زدن مواد روی حرارت تا به قوام مناسب برسید.

چگونه در خانه برای اپیلاسیون موم تهیه کنیم

7.روش دیگر ریختن یک لیوان شکر قهوه ای، نیم لیوان عسل و نیم لیوان آبلیمو در قابلمه و حرارت دادن و هم زدن آن است؛ تا زمانی که شکر حل شده و به قوام مناسب برسد.

 

منبع: phow.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه