چگونه بدون جیلبریک کردن، فولدری «بدون نام» در iOS ایجاد کنیم؟

تاريخ : 10 مهر

iOS 7 چند روز پیش ارائه شد و در حال حاضر بسیاری از دارندگان آیفون کم کم آماده می‌شوند تا با «سایدیا» خداحافظی کنند! به نظر می‌رسد که به لطف کوشش‌های اپل در ارائه‌ی هر چه بهتر iOS 7 و بهبود امکاناتی نظیر Control Center و دستیار صوتی سیری  نیاز به جیلبریک کردن، چندان ضروری نباشد. در این مقاله قصد داریم ساخت فولدر بدون نام را آموزش دهیم.

با این حال، اهمیت دسترسی‌های کاربردی که به واسطه‌ی جیلبریک کردن و سادیا ارائه می‌شوند، بر کسی پوشیده نیست. برای نمونه ترفندهایی مثل BeautiFolders و FolderIcons تغییراتی در ظاهر فولدرها ایجاد می‌کنند که بسیار کاربردی و جذاب هستند. البته iOS 7 نیز با تغییراتی اساسی در ظاهر فولدرها و امکاناتی نظیر جای دادن Newsstand در یک فولدر همراه شده است. با این وجود همواره کاربرانی هستند که از دسترسی‌های بیشتری نظیر «ساختن فولدرهای بدون نام» استقبال کنند. در iOS هنگامی که یک اپلیکیشن را کشیده و بر روی اپلیکیشن دیگری رها می‌کنید، فولدری با نام اپلیکیشن کشیده شده ساخته می‌شود; حتی اگر در قسمت ویرایش نام، نام فولدر را خالی بگذارید، بلافاصله بعد از خارج شدن از این قسمت، نام قبلی فولدر ظاهر خواهد شد. با بهره‌گیری از یک روش ساده که در ادامه معرفی می‌شود، به راحتی می‌توانید محدودیت‌های سیستم عامل را دور زده و فولدرهای بدون نام (والبته بدون محدودیت تعداد) بسازید.

چگونه بدون جیلبریک کردن، فولدری «بدون نام» در iOS ایجاد کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

تا به این لحظه این ترفند حتی بر روی iOS 6 نیز جواب داده است. برای ساختن فولدری بدون نام کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وارد App Store شوید و یک اپلیکیشن دلخواه در زیر شاخه‌ی «Food & Drink» را دانلود کنید. البته برای سادگی کار همان ابتدا می‌توانید اپلیکیشن‌های Starbucks یا Dunkin’Donuts را که در این زیر شاخه قرار دارند، جستجو کنید.

۲- وقتی عملیات نصب اپلیکیشن با موفقیت انجام شد (دقت کنید که قبل از آن عملیات دانلود به اتمام رسیده باشد) آنرا کشیده و بر روی یک آیکون دلخواه رها کنید. حال با کمی دقت درمی‌یابید که این بار iOS اسمی برای فولدر ساخته شده، انتخاب نکرده است.

۳- دکمه‌ی «Home» را فشار دهید و از حالت ویرایش نام خارج شوید. اکنون شما یک فولدر بدون نام در اختیار خواهید داشت.

بعد از این که فولدر بدون نام ساخته شد، با خیال راحت می‌توانید اپلیکیشنی که دانلود کرده‌اید و یا حتی تمامی اپلیکیشن‌های درون این فولدر را پاک کنید و مطمئن باشید که فولدر همچنان بدون نام خواهد ماند. البته اگر قصد دارید بعدا «فولدرهای بدون نام» بیشتری بسازید، بهتر است که اپلیکیشن دانلود شده را حذف نکنید.

 

 منبع: زومیت
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي