دانستنیهایی درباره کرم دور چشم از زبان پزشکان

کرم دور چشم برای کاهش پف زیر چشم ، چین و چروک و کاهش لکه های تیره زیر چشم استفاده می شود. پوست زیر چشم نسبت به بقیه صورت بسیار ظریف و حساس می باشد این حساس بودن پوست زیر چشم به دلیل نبود غدد چربی و کلاژن می باشد ، بنابراین در زمان استفاده از محصولات آرایشی در این منطقه حساس صورت باید به شدت مراقب باشید.

اغلب اولین قسمت که روی صورت نشانه هایی از پیری را در خود می بینند همین پوست زیر چشم است و به همین دلیل خیلی از افراد سریعاً به سراغ محصولاتی می روند که به رفع چین و چروک زیر چشم کمک می کنند . در ادامه دانستنیهایی درباره کرم دور چشم از زبان پزشکان را برای شما همراهان گرامی منتشر کرده ایم.

دانستنیهایی درباره کرم دور چشم از زبان پزشکان

دانستنیهایی درباره کرم دور چشم از زبان پزشکان, پورتال خبری فرهنگی گهر

فواید کرم های دور چشم

این کرم ها به تولید سلول هایی برای جوانسازی پوست زیر چشم کمک می‌کنند همچنین باعث کاهش چین و چروک یا رفع خطوط ریز در زیر چشم خواهند شد

وجود ویتامین c در کرم های دور چشم

ویتامین c در کرم های دور چشم مشهور یک ماده محافظ اصلی در برابر آسیب های پوستی از جمله اشعه ماوراء بنفش محسوب می شود.
ویتامین c موضعی عملکرد های زیادی دارد از جمله اینکه به عنوان یک آنتی اکسیدان و یک عامل بیولوژیکی عمل می کند همچنین ویتامین c باعث بهبود آسیبهای پوستی ناشی از نور خورشید می شود. یک مطالعه و تحقیق نشان داده است که وجود ویتامین سی در سطح پوست باعث جلوگیری از آسیب پوست در برابر آفتاب خواهد بود.

با گذشت زمان، پوست پیر و پیرتر خواهد شد بنابراین برای داشتن پوستی مناسب در میانسالی و پیری از جوانی به فکر پوست‌تان باشید. افرادی که از كرم‌های دور چشم استفاده کرده‌اند، بهترین مرجع برای شما محسوب مي‌شوند. پوست اطراف چشم بسیار حساس و ظریف است، بنابراین توصیه مي‌شود حتما از كرم‌هایی که توسط متخصصین چشم تایید شده باشند استفاده کنید.

نظر پزشکان درباره کرم دور چشم

طبق نظر دکتر Timas از موسسه جکسون ویل فلوریدا، تاکنون کرم مناسبی که 100 درصد برای اطراف چشم مناسب باشد، ساخته نشده است و هیچ کرمی در هیچ برندی نمی‌تواند 100 درصد چین و چروک‌ها را از بین ببرد. وی پیشنهاد مي‌کند، برای جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد خطوط از كرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده شود.

بر طرف‌کردن خطوط زیر چشم و چهره یک کار تدریجی است و به هیچ عنوان با استفاده یک یا دو بار از یک کرم امکان‌پذیر نخواهد بود. انواع متفاوتی از كرم‌های دور چشم در بازار دیده مي‌شوند

اما از لحاظ علمی این كرم‌ها در سه نوع هستند كرم‌های روز، شب و كرم‌هایی که مخصوص زمان خاصی نیستند؛ یعنی همان كرم‌های روز و شب. كرم‌های روز، پف و حلقه‌های سیاه رنگ اطراف چشم را کاهش می‌دهند. كرم‌های مخصوص شب در هنگام استراحت، قسمت‌های آسیب‌ دیده را ترمیم مي‌کنند و كرم‌های روز و شب تنها رطوبت را به قسمت زیر چشم مي‌رسانند.

موادی که برای سفت‌کردن پوست اطراف چشم به کار مي‌روند شامل کافئین، رتینول، الکل، اسیدهیدروکسی آلفا، ویتامین c و ترکیبات مسی است كه حلقه‌ها یا تیرگی‌های اطراف چشم شما را روشن‌تر مي‌كنند. این ترکیبات شامل ویتامینK ، هیدروکینون و اسید کوجیک هستند.

در حالی که برخی كرم‌های دور چشم یک یا دو مشکل را مي‌توانند برطرف كنند؛ نظیر برطرف کردن خطوط چهره یا خشکی پوست. همچنين كرم‌هایی نيز هستند که به گونه‌ای ساخته شده‌اند که براي درمان پف اطراف چشم، تیرگی‌ها و رفع خشکی و چین و چروک به کار مي‌روند.

یک کرم مناسب برای دور چشم باید موارد زیر را داشته باشد:

بدون عطر یا رایحه باشد و Ph آن باید با Ph اشک چشم انسان يكي باشد، زيرا اگر مقداری از کرم وارد چشم‌تان شود، سوزش و خارش شدیدی حس خواهید کرد. بنابراین یکی از راه‌های تشخیص کرم مناسب اين است كه اگر به محض استفاده از کرم دور چشم‌، چشم‌های شما قرمز شد و احساس خارش یا سوزش كرديد بلافاصله استفاده از آن را قطع كنيد در ضمن دقت کنید محصولی که انتخاب مي‌کنید دارای لیبل معرفی کالا باشد.

نکته مهم دیگر این‌ که اگر چه ممکن است متخصصین کرمی را تایید کنند اما لزوما آن کرم در رفع چین و چروک موفق نخواهد بود. اکثر متخصصین توصیه مي‌کنند از محصولاتی که پایه پتروشیمی دارند به شدت پرهیز کنید. به عقیده پزشکان متخصص، یک کرم دور چشم مناسب حتما باید دارای ویتامینC ، مواد کافئین‌دار و ترکیبات مس باشد.

درباره کرم دور چشم و ضدآفتاب‌ها

پوست حساس اطراف چشم باید حتما در برابر اشعه آفتاب محافظت شود. البته دیگر نقاط صورت و بدن نيز به این مراقبت نیاز دارند. هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، حتما دقت کنید که محافظ ضداشعه در مواد آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت مرطوب‌کننده‌هایی که را ضدآفتاب با SPF حداقل 15 داشته باشند انتخاب کنید. دقت کنید که استفاده از كرم‌هایی که SPF بسیار بالا دارند توصیه نمی‌شود.حتما شنیده‌اید که برخی آرایشگران و فروشنده‌های لوازم آرایشی به شما پیشنهاد مي‌کنند که به جای كرم‌های دور چشم از كرم‌های مرطوب‌کننده استفاده كنيد اما حقیقت این که برخی از انواع كرم‌های مرطوب‌کننده برای پوست نازک اطراف چشم مناسب نیستند.

کرم دور چشم دست‌ساز برای آنهايي که واقعا به چشم‌های‌شان حساسند

همان‌طور که در بالا ذکر شد، یکی از مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین مواد ضدپیری، ویتامین C است. قوی‌ترین و نیرومندترین سرم‌ها برای مبارزه با پیری دور چشم، ویتامین C است.سرم‌های دارای ویتامین C ، تولید کلاژن را افزایش مي‌دهد و نقایص ناشی از اثرات آفتاب را نيز درمان مي‌کند. در ضمن چین و چروک‌ها و خطوط چهره و زیر چشم را نيز کاهش مي‌دهد.

سعی کنید برای مراقبت از پوست حساس زیر چشم‌تان سرم خانگی بسازید. حتما مي‌دانید که ویتامین C جزو فرارترین ویتامین‌ها است و به سرعت اکسید مي‌شود؛ یعنی طول عمر این ویتامین بسیار اندک است. اغلب سرم‌هایی که با ویتامین C ساخته مي‌شوند، بسیار گران‌ قیمت هستند و قبل از آن‌که شما نصف شیشه را استفاده کنید ویتامین C موجود در آنها اکسید شده است.

سرمی که در ادامه به شما آموزش مي‌دهیم بسیار قوی و مناسب است. مقداری ویتامین C ، آب مقطر و گلیسیرین یا لوسیون براي تهيه اين سرم لازم است.اسید آسکوربیک یا همان ویتامین C را مي‌توانید از داروخانه‌ها هم تهیه کنید.

البته از قرص‌های ویتامین C استفاده نکنید، چون در خود مواد نگه‌دارنده دارند که برای پوست مناسب نیست.

طرز تهیه کرم دور چشم دست ساز

دانستنیهایی درباره کرم دور چشم از زبان پزشکان, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک چهارم قاشق چایخوری ویتامین را با آب مقطر مخلوط كنيد و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در صورت نیاز مي‌توانید ظرف مورد نظرتان را در یک کاسه آب گرم قرار دهید تا ویتامین C کاملا مخلوط شود.

1 قاشق چایخوری از گلیسیرین یا ژل Ky یا لوسیون مورد نظرتان را به مواد قبلی بیفزایید و هم بزنید سپس سرم ویتامین C به دست آمده را روی صورت‌تان بمالید.

بهتر است این سرم را هنگام خواب استفاده کنید و صبح پس از بیدار شدن صورت‌تان را بشويید. بقیه سرم را در یک بطری تیره درون یخچال نگه دارید.

نکته : مراقب باشید هنگام استفاده از آن بیش از نیازتان برندارید، چون اگر باقیمانده سرم را به داخل شیشه برگردانید ویتامین C آن از دست مي‌رود، چون ویتامین C خیلی زود اکسید مي‌شود پس بهتر است برای هر بار مصرف سرم تازه تهیه کنید.

 گردآوری: گروه سلامت گهر / درباره کرم دور چشم

منبع :healthtrends

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. bita says:

    سلام ببخشید میخواستم ترکیبات کرم های دور چشم رو بدونم