پیشرفته ترین شهر های دنیا چه شهر هایی هستند

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 26 تیر

پیشرفته ترین شهر های دنیا

پیشرفته ترین شهر های دنیا، لزوما بهترین ساکنین را در خود ندارند. چرا که پیشرفت ارتباط مستقیمی به ساکنین و اتباع بومی یک کشور و یا شهر نداشته و عوامل متعددی در این پیشرفت به صورت کامل دخلی خواهند بود.

پیشرفته ترین شهر های دنیا چه شهر هایی هستند, پورتال خبری فرهنگی گهر

جهان هر دقیقه از نظر فن‌آوری در حال تغییر است، تعداد زیادی نوآوری هر روزه در دنیا رخ می‌دهد و فن‌آوری مدرن، زندگی انسانها را دستخوش تغییر کرده است. در میان کشورها و شهرهای بزرگ دنیا، برخی از آنها هستند که از نظر فن‌آوری از باقی شهرها پیشرفته‌تر حساب می‌شوند، پس بیایید با هم نگاه مختصری به ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر فن‌آوری بی‌اندازیم.

معرفی پیشرفته ترین شهر های دنیا

توکیو- ژاپن، پیشرفته‌ترین شهر دنیا از نظر فن‌آوری

توکیو پایتخت ژاپن و پیشرفته‌ترین شهر دنیا از نظر فن‌آوری است. این شهر بعلاوه یکی از بزرگترین کلان شهرهای دنیا با جمعیتی برابر با ۱۳,۱۸۵,۵۰۲ در آگوست سال ۲۰۱۱ است. یکی از سریعترین اتصالات اینترنت متعلق به توکیو و برابر با ۲GBPS با ارزانترین قیمت در دنیا یعنی ۵۰ دلار در ماه است.

بیشتر ساکنین توکیو از اسمارتفونها و تبلتهای پیشرفته استفاده می‌کنند. خودروهای آنها آخرین مدل بوده و آپارتمان‌ها و خانه‌ها مجهز به فن‌آوری‌های روز دنیا است، بهترین زیرساخت جاده‌ای را دارند و شهر آنها یکی از سریعترین خطوط ریلی جهان را دارد. خطوط هواپیمایی بزرگ دنیا با توکیو پرواز مستقیم دارند.

سیلیکون ولی- کالیفرنیا-ایالات متحده-مرکز نوآوری‌های آی‌تی

سیلیکون ولی، مشهورترین منطقه در کالیفرنیا از نظر تعداد شرکتهای فعال در زمینه آی‌تی است، هزاران نفر در این شرکتها و زیر مجموعه‌های وابسته کار می‌کنند. بیشتر شهروندان این منطقه دانش بالایی از فن‌آوری دارند و زندگی آنها کاملا فن‌آوری دوست می‌گذرد.

غولهای بزرگی چون گوگل و اپل در سیلیکون ولی شرکت دارند و دیگر شرکتها مثل فیس بوک، ای بی، اینتل، اچ پی، سان مایکرو سیستم، AOL، موزیلا، سیمنتک و غیره نیز به گونه‌ای با این شهر در ارتباطند.

سنگاپور- سنگاپور- شهر و مرکز آسیایی فن‌آوری های پیشرفته

سنگاپور به طور گسترده‌ای مقصد محبوب و مشهور فن‌آوری‌های پیشرفته در آسیا است. مرکز تحقیقات شرکتهای بزرگی چون مایکروسافت، IBM، اچ پی، فوجی، تماسک هولدینگز و غیره در این شهر واقع شده است.

دولت سنگاپور بعلاوه اینترنت پر سرعت رایگان برای شهروندان این شهر در نظر گرفته است. بیشتر مغازه‌ها کارتهای اعتباری و پرداخت از طریق موبایل را پذیرا هستند. بعلاوه سنگاپور از سیستم پرداخت عوارض برای تعیین مبلغی که باید بابت گذراندن وقت در جاده بپردزاید استفاده می‌کند.

سئول- کره جنوبی-پایتخت فن‌آوری‌های پیشرفته در آسیا

سئول پایتخت کره جنوبی است و از نظر زندگی همگام با فن‌آوری پیشرفته، این شهر پیشرفته‌ترین شهر دنیاست. سئول محل قرار گیری مراکز اصلی کمپانی‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی، هیوندای و غیره است. این شهر تنها ۰.۶% از کل سرزمین کره را در برگرفته و فراهم آرونده ۲۱% از سود ناخالص داخلی این کشور است. همه جای این شهر پر شده از آسمان خراشهایی که مجهز به آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا هستند. سریعترین اتصال اینترنت در آسیا نیز متعلق به کره جنوبی است.

تایپی-تایوان

تایپی پایتخت تایوان است و یکی از سریع‌ترین مراکز مالی در حال رشد در آسیا و در جهان است. در بیشتر مناطق این شهر و مراکز عمومی اینترنت پر سرعت در اختیار کاربران است. این شهر قصد دارد سرعت اینترنت خود را تا سال ۲۰۱۵ به ۱GBPS در تمام بخشهای شهر برساند. بعلاوه یکی از بلندترین آسمان خراش‌های دنیا با نام تایپی ۱۰۱ در این شهر واقع شده است.

نیویورک- ایالات متحده- پایتخت مالی دنیا

نیویورک پایتخت مالی جهان و مرکز تقریبا همه چیز است. این شهر یکی از بهترین مترو های دنیا را دارد که تقریبا تمامی نقاط شهر را بهم متصل می‌کند. بیشتر نقاط شهر را آسمان خراش‌ها احاطه کرده‌اند.

مردم نیویورک هم جز پیشرفته‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند، آنها از آخرین گجتها و وسایل الکترونیکی دنیا استفاده می‌کنند و نسبت به دیگر کلان شهرهای دنیا، از سرعت اینترنتی خوبی برخوردارند.

سانفرانسیسکو-کالیفرنیا-ایالات متحده-مرکز فن‌آوری آمریکا

سانفرانسیسکو یکی از مراکز پیشرو در زمینه مالی در ایالات متحده است. این شهر به علاوه مرکز استارت آپ‌های آی‌تی و مقر مراکز نوآوری است. سانفرانسیسکو یکی از مراکز حباب دات کام در طول دهه ۹۰ میلادی بود و تعداد زیادی استارت آپ در این شهر آغاز بکار کرده است. هنوز هم بسیاری از مراکز اصلی شرکتهای بزرگ در این شهر واقع شده‌اند. شهروندان این شهر بعلاوه یکی از پیشرفته‌ترین‌ها بوده و سانفرانسیسکو برای آنها بهترین فن‌آوری‌های پیشرفته را فراهم دیده است.

هنگ کنگ- چین- شهر ساختمان‌های بلند

هنگ کنگ یکی از گرانترین شهرهای دنیا است. این شهر پر از ساختمان‌های بلند است و خود را به عنوان مرکز مالی آسیا ساخته است. حتی در مدارس هم، دانش آموزان با اثر انگشت حضور و غیاب می‌شوند و سرعت اینترنت آنها بین پر سرعت‌ترین‌ها در آسیا قرار دارد.

استکهلم-سوئد-بهترین شهر اروپا

استکهلم به عنوان ز ظاهر شده است. MySQL در این کشور تاسیس شد و به قیمت یک میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به سان مایکروسیستم فروخته شد. مردم استکهلم از اینترنت پر سرعت، ادارات و مدارس کامپیوتری شده برخوردارند. بیشتر کارهای دولتی نیز از خانه انجام می‌شود.

بانگالوره- هند- مرکز در حال رشد آی‌تی

بانگالوره سریعترین مرکز در حال رشد هند در زمینه آی‌تی است. در این شهر میلیونها نفر از شهروندان با صنعت آی‌تی در ارتباطند. شرکتهای بزرگی چون گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، سان مایکرو سیستم، ویپرو، اینفوسیس، TCS و خیلی شرکتهای دیگر در آنجا دفتر دارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي