پرسپولیس با ۵ گل پدیده را حذف کرد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 1 آبان

در ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی پرسپولیس از ساعت ۱۶:۴۵ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده مشهد بود که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی  یک بر یک خاتمه یافت و در وقت اضافه با برتری ۵ بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس با ۵ گل پدیده را حذف کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

مجید نورمحمدی (دقیقه ۴۸ – گل به خودی)، رضا نورمحمدی(۹۲)، یونس شاکری(۱۱۱)، میلاد غریبی (۱۱۴) و هادی نوروزی (۱۱۷) برای پرسپولیس و بهمن طهماسبی دقیقه ۸۶ برای پدیده گلزنی کردند. حسین بادامکی از پدیده هم با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۹۰ اخراج شد. در این دیدار برخی بازیکنان از جمله علیرضا حقیقی برای نخستین بار در فصل جاری فرصت بازی برای پرسپولیس را پیدا کرده و نفرات اصلی چون نیلسون و جلال حسینی روی نیمکت حضور داشتند.

در نیمه نخست پرسپولیس نتوانست پدیده را چندان تحت فشار بگذارد و نخستین موقعیت جدی بازی را هم پدیده روی یک ضربه ایستگاهی که از سمت چپ ارسال شد ایجاد کرد. در ادامه پرسپولیس حملات پردامنه اما کم دقتی را انجام داد که پیام صادقیان و سیدمهدی سیدصالحی در بطن آن قرار داشتند و با این حال نتوانستند دروازه تیم مشهدی را به خطر بیندازند.

دیدار ۲ تیم در نیمه نخست سرشار از پاس‌های بی هدف، بازی خشن و خطاهای مکرر بود و حتی یک موقعیت صددرصد گل روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد تا سوت نیمه اول با تساوی بدون گل ۲ تیم به صدا دربیاید.

با آغاز نیمه دوم بازی پرسپولیس متحول شد و دقیقه ۴۸ محمد نوری روی یک کرنر با ضربه سر دروازه پدیده را هدف گرفت که با برخورد توپ به مجید نورمحمدی بازیکن تیم مشهدی توپ وارد دروازه پدیده شد.

لحظاتی بعد هادی نوروزی در موقعیتی تک به تک توپ را به پای دروازه‌بان پدیده زد. در ادامه زمانی که یک بازیکن پدیده نقش بر زمین شد بازیکنان پرسپولیس بی توجه به این موضوع به سمت دروازه حریف حرکت کردند و سید صالحی در ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شد که تکل به موقع مدافع پدیده توپ را راهی کرنر کرد. بی توجهی پرسپولیسی‌ها به بازی جوانمردانه اعتراض حسین بادامکی و اخطار برای این بازیکن را به دنبال داشت.

امید عالیشاه در ادامه بازی جایگزین قاسم دهنوی شد و یونس شاکری هم به جای سید صالحی وارد زمین شد. میلاد غریبی نیز در این دیدار برای پرسپولیس به میدان رفت و جایگزین پیام صادقیان شد.

شوت امید عالیشاه یکی دیگر از معدود صحنه های قابل توجه نیمه دوم بود که به مدافع پدیده برخورد کرد و به کرنر رفت. یونس شاکری از پرسپولیس نیز در این دیدار کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۸۶ موعود بنیادی فر داور مسابقه تصمیمی جنجالی گرفت، بعد از اعلام خطا به سود پدیده بازیکنان این تیم در حالی که هنوز هم‌تیمی‌شان روی زمین بود، بازی را آغاز کردند و توپ مقابل دروازه به بهمن طهماسبی رسید تا او گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کند. حملات پایانی پرسپولیس نتیجه نداشت و اخراج حسین بادامکی تنها اتفاق لحظات پایانی وقت قانونی بازی بود تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه هم این پرسپولیس بود که به سرعت دروازه حریف را گشود. دقیقه ۹۲ وقت اضافه باز هم بر روی یک ضربه کرنر رضا نورمحمدی توانست با ضربه سر گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه پدیده کند. شوت یونس شاکری توسط دروازه بان پدیده تاقص دفع شد و در بازگشت هم ضربه عالیشاه توسط مدافع تیم مشهدی به کرنر رفت که این هم یکی از معدود صحنه‌های مهم این بازی در وقت اضافه اول بود.

دقیقه ۱۱۱ نیمه دوم وقت اضافه یونس شاکری با شوتی دقیق کار پدیده را یکسره کرد و گل سوم را به ثمر رساند. با فروپاشی نظم دفاعی پدیده در دقیقه ۱۱۴ میلاد غریبی که انتقالش به ذوب آهن قطعی به نظر می‌رسد توانست گل چهارم تیمش را وارد دروازه حریف کند. در ادامه امجد شکوه مقام هم اخراج شد تا پدیده ۹ نفره مشکلاتش بیشتر شود. سرانجام هادی نوروزی گل پنجم پرسپولیس را در دقیقه ۱۱۷ به ثمر رساند تا بازی ۵ بر یک خاتمه یابد.

با این نتیجه پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی حریف الوند همدانی شد که امروز استقلال خوزستان را حذف کرده است. با توجه به میزبان بودن دو تیم در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی، میزبان این دیدار با قرعه کشی مشخص خواهد شد.

منبع: تسنیم

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي